obey-robots.txt
18 December 2017, 17:46
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice is te vroeg???

pebbie
Hallo Allemaal,

Ik heb op dit moment een hele andere ervaring met Alice en als ik het forum zo heb doorgelezen geloof ik dat ik de enige ben?

Op maandag 3 dec. 2007 Alice aangevraagd met als opleverdatum 1 maart 2008, dit ivm einde huidig abbo bij Tweak. Binnen 4 dagen de bevestiging dat min aanmelding in ontvangst was genomen en ik nog een def. opleverdatum zou gaan krijgen. Bij Tweak maakte ik gebruik van NLS omdat ik dus geen vaste kpn lijn had.

Maandag 24 december werd ik gebeld door KPN die een afspraak wilde maken voor het doormeten van de kpn lijn, dit begreep ik eerst niet aangezien mijn NLS ook al werkte via Tweak dus vlgs mijn logica ook moest werken bij Alice. Maar goed protocol is protocol dus er werd een afspraak gemaakt voor afgelopen vrijdag 4 jan jl.

Tevens ook op de 24e laat in de middag van Alice de mail gehad dat ik op 3 maart a.s geactiveerd zou worden, 2 dgn later dan ik zelf had gevraagd maar kon ik wel mee leven. Ik kon nu in ieder geval mijn huidige aansluiting gaan opzeggen per die datum, zo ook gedaan.

Afgelopen donderdag (3 jan.) kom ik thuis en zie dat TNT een pakket heeft willen leveren maar ik was niet thuis, afzender is Alice? Dat is vreemd denk ik, zou ik nu al een modem krijgen terwijl ik pas over 2 mnd de lucht in ga? Vrijdagochtend staat de KPN man bij mij in huis en legt gewoon een nieuwe aansluiting aan en meldt mij dat ik signaal heb van Alice? Ik zou al online kunnen mits ik de modem had??? Had dus 2 lijnen op dat moment, lijn van Tweak EN van Alice. Ik geef aan dat ik dit errug raar vind aangezien mijn bevestiging op 3 maart staat. KPN man belt naar Alice en die bevestigt idd dat ik die dag volledig online zal gaan. Voor de zekerheid bel ik mijn nwe tel.nr dat ik van Alice heb gehad maar dat bandje vertelt me nog dat ik een nummer aan het bellen ben dat niet in gebruik is. Ok Alice is nog niet helemaal online dus. 2 Uur later echter wel want ik krijg de overgangstoon maar wordt uiteraard niet beanwoord omdat ik ook nog geen telefoon heb. Kort erna komt TNT weer langs en brengt mij het modem van Alice.

Even snel naar de winkel om een telefoon te scoren en mijn voor-installatie kan beginnen. Telefoon werkt idd, ik kan bellen en gebeld worden. Heb nummer herkenning als ik gebeld wordt, echter niet als ik ga bellen, zal nog wel komen denk ik als ik het forum door lees. Bel voor de zekerheid even naar Alice om te vragen hoe dit mogelijk, wachttijd 2 minuten en uiteindelijk ben ik binnen 5 minuten klaar met ze. Ja ik ben idd online gezet, opleverdatum 3 maart? Tja ze zijn te vroeg zeggen ze, ze moeten nu wel faktureren maar ik kan per mail een klacht indienen en dan krijg ik deze 2 mnd dat ik te vroeg ben alsnog gecrediteerd? Whatever denk ik dan, nu al bellen of mailen met een klacht terwijl we nog niet echt begonnen zijn, wat belooft dat voor de toekomst?

Op dat moment verder nog niks met de i-net aansluiting gedaan, werk met een router en netwerkkaart op de laptop en dat gaat mijn kennis net iets te boven om daar mee te stoeien, dus nog gewoon lekker getweakt tot gister. Gister kwam een vriendje van me langs die Alice aan de praat krijgt, boven op de desktop gelijk op de kabel ivm behouden van de hoge snelheid en beneden gewoon draadloos dus daar max 5.4 mbit/per seconde. Boven speedtestje gedraaid en een download gestart, ik haal dus idd bijna de max snelheid en scoor 19,5 mbit/per seconde. Zit op 522 meter van de centrale vandaan, twek scoorde 10 mbit/per seconde bij mij thuis.

Alles draait en werkt nu eigenlijk super, goed dit is mijn 2e dag dat ik online ben maar tot nu toe geen klachten. Geen idee waarom ik (bewust of onbewust) te vroeg online ben gegaan bij Alice maar tot nu vind ik het allemaal prima. Had hiervoor Tweak en betaalde 44,35 p/m voor 10 mbit/per seconde en daar had ik geen telefonie bij inzitten. Ok nu moet ik ff een los eweka account erbij nemen voor 7,50 p/mm (dit was gratis bij tweak) maar dan nog ben ik sneller en goedkoper uit per saldo. En ook wel handig met die telefoon erbij in, had nog een oud abbo van Telfort Samenbellen => 500 minuten per maand voor 12,50 euro naar vaste nummers als "huisgsm" , die kan er nu ook gelijk uit! Dus ipv 57,50 ga ik nu nog maar 37,50 p/m betalen.

Mijn ervaring tot nu is dus errug positief, al schat ik niet in dat Alice me deze 2 mnd crediteert aangezien ik er al mee bel en ook al online zit. Vandaag dan ook nog een off. mail gehad van Alice dat mijn account per vandaag actief is, logisch ze hebben me online getracet kan niet anders. Heb ze daarstraks nog wel even een mail erover gestuurd met de vraag om hier opheldering over te geven aangezien ze zelf pas 3 mrt hadden bevestigd, en gelijk het nadrukkelijke verzoek geen signalen eruit te halen aangezien we net alles hebben ingesteld. Enige handicap kan nu zijn dat ik dus 2 mnd dubb. abbo kosten heb maar goed je kan niet alles hebben lijkt me?

Ben ik nu echt de enige die te vroeg de lucht in ging? Lees tot heden alleen maar negatieve reakties over te late opleveringen, problemen met aanleggen van KPN lijnen, gedoe met nummer porteringen en dat als men wel een paar dgn te vroeg in de lucht hangt, ze alsnog op org. opleverdata offline zitten? Dus met beetje vrezen wacht ik op 3 maart a.s.

Maar goed ondertussen heeft mijn collega zich vandaag ook aangemeld met als opleverdatum 18 feb. a.s. en mijn klantnummer doorgegeven zodat we beide ook nog een korting krijgen. Ik als bestaande klant 20 euro en collega 10 euro. Kijken of het straks gaat kloppen met de fakturen. Alice Lounge werkte sinds gister bij me, gelijk de mail kunnen instellen (bij mij via smtp, gelukkig hier kunnen terugvinden).

Super forum hier trouwens met veel goede en nuttige info. Hoop dat er snel nog meer tevreden Alice gebruikers bij komen. Ik kijk het hier even aan en dan laat ik mijn moeder ook overstappen. Die zit nu bij @Home voor 20 euro p/m op het traagste abbo van ik geloof 2 Mbit/per seconde + een los kpn abbo erbij.

Groetjes,
Pebbie

remkom
hoi alle maal ik ben ook een super tevreden alice klant mijn aansluiting was ook al drie dagen eerder online. en het aansluiten van internet en email was zo klaar .

alles gaat als een trein SmileSmileSmileSmile

voor mij niks anders meer

pebbie
Nog steeds tevreden over Alice, ondanks dat ze 2 mnd te vroeg de lucht in gingen heb ik zelfs vandaag een excuusbrief van hun gehad hiervoor omdat ik dus met dubbele abbo kosten kwam te zitten. Dit gaan ze nu crediteren voor me, omdat mijn off. opleverdatum dus pas 3 maart en hun bij eigen fout me op 4 jan. de lucht in gooiden.

Uiteraard moet ik de volgende rekeningen in de gaten houden om dit te volgen maar tot nu toe ben ik nog zeer tevreden over Alice. Geen uitvallen gehad, topsnelheid en telefonie werkt ook perfect.

Vind het jammer dat andere zoveel probleem ondervinden bij Alice, maar het kan dus ook positief, niet opgeven zou ik zeggen.

Collega van me had het op 10 jan. aangevraagd met opleverdatum 10 feb. en dit is ook perfect nagekomen, ze is inmiddels al 2 weken tevreden in de lucht.

Sandman
Waarom krijg ik het gevoel dat deze berichten geschreven zijn door een Alice medewerker ?.

NIEMAND heeft er een brief gehad of wat dan ook en jij krijgt de ene na de andere.

Dus nee, ik geloof het gewoon niet. Sad

pebbie
Beste Sandman,

Na het lezen van dit hele forum geloof ik dat je zou denken dat ik van Alice ben maar geloof me dat is niet zo. Kan je de mails doorsturen als je wilt, van de aanmelding en bevestigingen. Tenzij je me kunt uitleggen hoe ik hun PDF bijlages hier online ga krijgen, dan zet ik ze hieronder voor je neer.

Waarom zou ik hierover liegen? Al klinkt het idd onwaarschijnlijk gezien de problematiek waar jullie tegen aan lopen op dit moment.

Gr. Pebbie

BMP
pebbie schreef:
Beste Sandman,

Na het lezen van dit hele forum geloof ik dat je zou denken dat ik van Alice ben maar geloof me dat is niet zo. Kan je de mails doorsturen als je wilt, van de aanmelding en bevestigingen. Tenzij je me kunt uitleggen hoe ik hun PDF bijlages hier online ga krijgen, dan zet ik ze hieronder voor je neer. I

Waarom zou ik hierover liegen? Al klinkt het idd onwaarschijnlijk gezien de problematiek waar jullie tegen aan lopen op dit moment.

Gr. Pebbie

Hoi Pebbie,

Ook ik heb niks te klagen ik heb Alice 1 maand te vroeg alles werkt naar behoren ook de lounge instellen enz, ook over de snelheid ben ik best tevreden 1400 Kb/s op 1540 meterWink het is geen 20 m/bit maar die zijn er weinig die dat halen.

ook de informatie over de oplevering ed prima per email en per post, de nummerweergave werkt met het tijdelijke nummer het is afwachten of na de portering uitgaande nummer weergave dan ook werkt.

Alice is een nieuweling die veel moet leren, maar elke nieuwe provider heeft last van kinderziekten, mijn oude isp @home had dat ook in het begin, de reden dat ik ben overgestapt naar Alice is heel simpel de prijs, @home geeft te weinig en kost te veel imhoWink

BMP

Ps: ik ben ook niet werkzaam bij Alice CoolGrin
Gewijzigd door BMP op 02 maart 2008, 17:15
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Sandman
Beste Pebbie, waar blijven die pdfs dan ?

Je weet toch wel hoe je een bestand moet uploaden ?
Naar bv Rapidshare ?, of Megaupload ?

Of is het namaken van zo'n brief ingewikkelder dan dat je in eerste instantie gedacht had ? :p:p
Gewijzigd door Sandman op 02 maart 2008, 18:33

pebbie
Beste Sandman,

Dat weet ik dus niet hoe ik zo'n pdf hier moet uploaden, anders had ik het niet gevraagd lijkt me. Jammer dat je zo hoog van de toren blaast over het namaken van zo'n brief, want het lijkt me niks leukers dat je hier straks publiekelijk zal mogen toegeven dat je in mijn geval volledig onjuist zit.

Die proggies die je noemt ken ik niet, dus geef maar tekst en uitleg als je wilt dan zal ik ze hier neerzetten voor je.

Pebbie

pebbie
Heej BMP die snelheid van 20 haal ik dus wel, zit op ong. 522 meter van de centrale ofzo geloof ik Smile. Maar goed blij te merken dat ik niet de enige tevreden Alice Klant ben. Er wordt alleen geen nummerweergave meegestuurd als ik naar buiten bel, maar dat kan ook aan mijn te simpele telefoon liggen geloof ik. Mij boeit het in ieder geval niet, laat mij maar lekker anoniem binnenkomen op de lijn.

Sandman
Je gaat naar de site van Rapidshare, je geeft aan welk bestand je wilt uplaoden.
Als dat gebeurt is krijg je een link, deze zet je hier neer.

Je kunt tot 50mb uploaden per bestand, dus daar passen al jouw pdfs wel in denk ik. Cool

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice is te vroeg???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief