obey-robots.txt
24 November 2017, 12:05
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

livestreams bekijken en beluisteren met Windows Media Player via Alice lukt niet

erwin
Ik weet niet zo gauw waar ik deze posting moet doen maar plaats hem hier maar.
Ik zat vanavond bij mijn ouders te internetten en die hebben sinds deze week internet van Alice. Nu probeer ik livestreams met de Windows Media Player te beluisteren en te bekijken maar dat lukt niet, sommige streams wel maar sommige niet. Ligt dit aan Alice, blokkeren hun iets of ligt het aan het modem, een Copperjet, het bekende broodtrommelmodel met oranje randen? De Winamp streams werken wel namelijk dus ik vind dit nogal vreemd. Hiervoor werd provider Het Net gebruikt daar en daar had ik nooit last van streams die niet werkte. Wat is er loos? Wie kan mij verder helpen en desnoods de instellingen van het Copperjet modem. Alvast dank.

erwin
Niemand die me kan helpen? Ik wil graag even dat iemand het volgende zou kunnen proberen, iemand die ook een Alice verbinding heeft: http://www.omroep.nl/live/radio3-breed.asx
Werkt dat??

WTFIA
Zonder problemen

Knippen en plakken in de player en gelijk starten, zonder haperingen.

erwin
Vreemd. Wat kan dit nou wezen? Iemand??

erwin
53x bekeken deze posting en heeft echt niemand een idee waar dit aan kan liggen??
Zou het misschien kunnen liggen aan het aansluiten van het modem? De modem staat nu niet aangesloten op de hoofd telefoonlijn in de meterkast maar op 1 van de wand contactdozen in een apart kamertje. Die hoofdlijn is doorgelust daar naar toe waardoor dat de hoofdaansluiting is geworden. Hierdoor is de snelheid ook niet optimaal en een stuk trager omdat er teveel lijn tussen zit. Zou dit het wellicht kunnen zijn? Mij lijkt het gek hoor omdat dit puur om de verbinding gaat, maar ik roep maar wat? Iemand?

erwin
Wat me wel opvalt is dat het ethernetlampje van de Copperjet modem 1616 wel knippert bij het surfen en bij het verbinding maken met de stream. Wat verklaard dit?
Zelf heb ik thuis XS4All met hetzelfde modem en daar blijft hij continu branden bij wat ik doe.

Hoppy
Werkt hier ook gewoon goed met Windows Media Player.
Ik gebruik verder Windows XP, en een Alice verbinding uiteraard.

Als alternatief zou je eens de (gratis te downloaden) VLC kunnen gebruiken. Zie: www.videolan.org
Gewijzigd door Hoppy op 13 januari 2008, 17:03

erwin
Hoppy schreef:

Als alternatief zou je eens de (gratis te downloaden) VLC kunnen gebruiken. Zie: www.videolan.org

Het leek me sterk dat de streams het daar wel in zouden doen want het ligt volgens mij niet aan een bepaalde player. Ook in de VLC player werkt hij niet: unable to open stream krijg ik. Het moet iets anders zijn, maar wat?!

erwin
Hoppy schreef:

Het leek me sterk dat de streams het daar wel in zouden doen want het ligt volgens mij niet aan een bepaalde player. Ook in de VLC player werkt hij niet: unable to open stream krijg ik. Het moet iets anders zijn, maar wat?!
Er zit bij deze aansluiting ook telefonie via Alice, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Hoppy
Heb je het getest met VLC? (ik lees dus van wel...) Lijkt me altijd handig om even te proberen, bovendien is het een veel betere speler dan Windows Media player, maar dat ter zijde.

Het ligt in ieder geval NIET aan Alice, het modem, of je telefonie instellingen. Dat staat er helemaal los van.

Heb je een standaard Windows (XP) installatie of zitten er allerlei firewalls, anti-virus, anti-spam en anti-malware programma's op?
Dat zijn vaak de boosdoeners als er bepaalde zaken niet werken.

(bericht aangepast)
Gewijzigd door Hoppy op 13 januari 2008, 17:13

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livestreams bekijken en beluisteren met Windows Media Player via Alice lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief