obey-robots.txt
21 September 2017, 07:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Alice VPN en ftp server vast ip adres

Seagull
Ik overweeg om over te stappen van XS4ALL naar Alice.

Alleen het volgende nu lees ik dat je geen vast ip adres krijgt... lastig als je een ftp server draait. Ok als de verbinding niet te vaak wegvalt hou je uiteraard al die tijd hetzelfde ip adres.

Vraag: hoe lang is ongeveer de gemiddelde verbindingsduur ????

Ook maak ik nu gebruik van een VPN verbinding naar mijn huis. Is dit ook mogelijk met het 'Copperjet' modem. In theorie wel maar hoe is dat in de praktijk, zijn er mensen die het ook daadwerkelijk gebruiken ??

antiheroic
Bij alice krijg je geen vast-ip, en zonder dat ik mijn modem ooit heb gereset met iets, is mijn ip-adres al 3 keer veranderd... (waarbij ik uiteraard even internet kwijt was)

Er is wel een mogelijkheid voor een dyndns client in de copperjet modem, maarja hier heb ik geen ervaring mee, en ik weet ook niet zeker of dat iets is wat jij bedoelt =s

Weet eigenlijk ook niej zeker of dyndns voor dynamish ip-adressen is, maar ik dacht van wel =p

Seagull
antiheroic schreef:
Er is wel een mogelijkheid voor een dyndns client in de copperjet modem, maarja hier heb ik geen ervaring mee, en ik weet ook niet zeker of dat iets is wat jij bedoelt =s

Zal me er nog verder in verdiepen maar zo op het eerst gezicht lijkt dit inderdaad wel een oplossing.

Nu nog een bevestiging van ietmand met een daadwerkelijk werkende VPN verbinding naar deze Copperjet!!

magus
Dyndns werkt super. Via de dyndns client in het modem kun je altijd bereikbaar zijn op een dyndns domein. Daar kun je via cname eventueel een eigen domeinnaam aan koppelen zodat je ook op je eigen www.jenaam.ext bereikbaar bent.
vipersig

magus
Dyndns werkt super. Via de dyndns client in het modem kun je altijd bereikbaar zijn op een dyndns domein. Daar kun je via cname eventueel een eigen domeinnaam aan koppelen zodat je ook op je eigen www.jenaam.ext bereikbaar bent.

Waarvoor gebruik je eigenlijk ftp op een huisadres, als je 24/7 ftp wilt draaien ben je goedkoper uit met een dedicated server of vps servertje, alleen al aan de stroom die je thuis verstookt Smile
vipersig

Seagull
magus schreef:

Oke, bedankt wat dit betreft. Dit zal dus wel lukken...

Nu nog de bevestiging van een VPN verbinding Shock

magus
VPN's zijn al meermalen succesvol opgezet als ik tweakers en dit forum mag geloven Smile
vipersig

Seagull
magus schreef:
VPN's zijn al meermalen succesvol opgezet als ik tweakers en dit forum mag geloven Smile

OK, case closed.

Dan gaan we ervoor GrinGrin

hulsbeek
Ik ben al dagen bezig om VPN werkend te krijgen, maar ik ben er bang voor of het gaat lukken. port 80 geen probleem! maar de rest???!!! via NAT en ZIPB geen succes.Sad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice VPN en ftp server vast ip adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
Verliest connectie bij bepaalde server Helpdesk 6 28 maart 2012, 18:40
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenqute
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enqute-archief