obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:24
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Port forwarding - weetje

nwsco
Ik ben er even mee bezig geweest voordat de port forwarding werkte op het modem.
Het bleek al al die tijd te werken, maar dan moet je wel hiermee rekening houden:

als je het wilt testen moet je dat van buitenaf doen!! Cool
(buurman or wherever)

De beschrijving op deze pagina werkt dan gewoon:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/AlliedData/CopperJet-1616-2P/

(Als je er nog een router achter hebt zitten, moet je bij IP addresses - Internal het door-de-copperjet-uitgedeelde ip adres tbv deze router hier invullen uiteraard. Router gewoon op dhcp laten staan.)

Ik heb overigens, omdat ik er toch nog een router achter heb zitten die eigen port forwarding al heeft, de poorten ingesteld van-tot op
1 - 9999, en dat op tcp en udp (zie screenshot).
Het router erachter filtert dan dus verder.

Ik hoop dat ik iemand hiermee kon helpen

suc6

nwsco voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

mem512b
Waarom niet jouw CJT in bridge mode zetten? Een router achter een router is niet gunstig voor jouw snelheid.
Hier vind jij ook veel info
www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=3
Gewijzigd door mem512b op 12 januari 2008, 12:44

Colin
ZIPB modus, wat ook heet "half-bridge mode", is nog gunstiger, want dan kan je ook nog inloggen op de CJT. Zoek elders in deze forum voor meer informatie.

nwsco
Klink nog beter ja, zei me niets.
wel wat vraagjes alvorens ik het doe (ik heb al wat gelezen):

-half-bridged (ZIPB) laat dus gewoon alles rechtreeks door?
-moet ik m'n reserved mappings die ik nu dan heb ingesteld (zoals boven) verwijderen of is dat dan irrelevant?
-is m'n verbinding dan wat sneller ja? is nu nl. maar ca. 8-9Mbit.....
-moet ik nog iets invullen bij de advanced settings op deze pagina:
http://www.breedb...php?id=107,
want in de dropdown "Choose which computer will use the public IP address" staat mijn router namelijk al bij.....

Bedankt jongens! gaat lekker zo, steeds beter! B)

nwsco
even tussen haakjes m.b.t. de snelheid:
dit maakt niets uit, zonder of met router ertussen (Gigabit router).....

antrag
Je kunt wel vanuit je eigen pc de portforwarding testen. Je moet de interne adressen van bijv je ftp-server in je host file opnemen. Dan kun je zelf op dns naam de servers bereiken.

Richard
@mem512b:

Ik ben momenteel ontzettend druk en mis dus wel eens wat. Sinds wanneer is de 1616-2p in full bridge mode te gebruiken icm Alice?
Gewijzigd door Richard op 13 januari 2008, 11:18

Colin
nwsco schreef:
-half-bridged (ZIPCool laat dus gewoon alles rechtreeks door?

Exactamundo.

-moet ik m'n reserved mappings die ik nu dan heb ingesteld (zoals boven) verwijderen of is dat dan irrelevant?

Je hoef niks aan te doen. Als ZIPB-modus aan staat, worden ze niet gebruikt.

-is m'n verbinding dan wat sneller ja? is nu nl. maar ca. 8-9Mbit.....

Nee, je verbinding wordt niet per se sneller, hij wordt vooral niet trager. Wink
Wat enkele van ons hebben gezien is bij bepaalde applicaties die veel connecties openen (p2p, multiuser games, skype, etc) kan de router functionalitiet Copperjet overbelast raken -- en dan wordt je verbinding heel stroef. Als je geen NAT gebruiken, de CJT duso enkel als modem gebruiken, dat het geval is met ZIPB-modus, dan moet je geen last hiervan ondervinden, zover dat ik het weet.

-moet ik nog iets invullen bij de advanced settings op deze pagina

Gewoon zo: LAN interface: PPP-0 and WAN interface: PPP-0[/b]

Let wel op dat de LAN IP address goed ingesteld is, oftwel via DHCP of wel handmatig.

nwsco
bedankt! zeer duidelijk!

mem512b
Richard schreef:
@mem512b:

Ik ben momenteel ontzettend druk en mis dus wel eens wat. Sinds wanneer is de 1616-2p in full bridge mode te gebruiken icm Alice?

Geplaatst op 19-09-2007 23:15 Citeren
ik weet niet wat voor toepasingen je wilt draaien, maar aangezien de Copperjet zoals door Alice wordt geleverd als router is geconfigureerd is het misschien beter een switch te plaatsen achter de modem.
Als je bijvoorbeeld P2P software wilt gebruiken is het niet verstandig een router naar router verbinding te hebben...
je zou dan beter de modem in bridge-stand zetten en daar achter een router plaatsen.
ik hoop niet dat dit te technisch wordt... als er vragen zijn; stel ze gerust

Ik had jouw reactie gelezen (zie hierboven) en ging uit dat het wel kon. Ik moet toegeven dat ik zelf nooit heb geprobeerd. Achter mijn CJT hangt een switch.:p

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding - weetje', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forwarding op copperjet 1616-2p Hardware instellingen 33 22 september 2011, 18:58
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Port forwarden error Eigen netwerk 4 19 november 2010, 18:45
Nat type/Port forwarding problemen Alice IAD Eigen netwerk 1 10 oktober 2010, 21:34
poort forwarding Hardware instellingen 15 05 augustus 2010, 00:39
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief