obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 06:07
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

geen verbinding met internet

Gemma
Ik kan al 5 dagen geen verbinding meer maken met internet.
De telefoon doet het wel en alle lampjes branden op het modem, maar kom met geen mogelijkheid het internet op.
Ik heb alle instellingen in de computer nagelopen en die kloppen.
Dit probleem is ontstaan nadat de kpn lijn is overgenomen door alice.
Daarvoor deed hij het perfect.
Wie kan mij helpen!

MisterSenseo
Oplossing lijkt heel erg simpel..........vergeet de mooie constructie van de tekening hoe je de splitter moet aansluiten,of laat de splitter weg,of sluit hem op de ouderwetse manier aan,ISRA lijn in LINE ingang,modemlijn in MODEM en daarmee is het waarschijnlijk opgelost

vinvin
Ik ben een nieuwe klant van alice. Dit ben ik vanaf week 5. maar ben je eigenlijk wel klant als je nooit een internetverbinding heb gehad???
Ik ben na 30 keer gebeld te hebben naar (de helpdesk van) alice ben ik 60 euro armer en nog steeds heb ik geen internet!!!! ik word van het kastje naar de muur gestuurd door de callcenter medewerkers maar zij bieden geen enkele hulp! het enige wat zij mij vertellen is dat het aan de oude provider (speedXS) ligt en dat de oude provider nog steeds de lijn bezet houd. Terwijl volgens mijn oude provider (waar ik nooit eerder problemen mee heb gehad) de verbinding is vrijgegeven.
Waar ik me nog het meeste over kan verbazen is dat Alice geen moeite doet om haar klanten de behouden!! Zo onduidelijk is Alice!ShockSadAngry

Sandman
Alice heeft onlangs een vermogen uitgegeven voor reclamespotjes met Brat Pitt (wie ?)

Ze hebben dus geen geld meer voor Helpdeskmedewerkers met verstand van zaken.

Tsja, je moet keuzes maken in het leven he......

GuustFlater
Ik kan ook geregeld geen verbinding met internet maken. Op de meest idiote momenten kan geen enkele van de 3 (wireless) PC's meer internet op. Het ligt niet aan het wireless netwerk (vind ik zelf) want de PC's zien elkaar nog wel , en ik kan wireless bij de Copperjet komen.

De Copperjet is DHCP, en bij de wireless router (Speedtouch gebruikt als wireless switch) staat DHCP uit.

Ik kan wel bellen en gebeld worden, alleen internet 'doet t niet'. Wat ik wel kan doen is de Copperjet een restart laten doen, en dan loopt alles weer al een trein (~ 14 Mbit/s download).

Volgens mij heb ik geen PPP probleem of een klapperlijn, want dan zou ik ook niet kunnen bellen of zo. Alle lampjes op de modem blijven gewoon aan dus er is synchronisatie met de ADSL2 lijn.

Wie heeft goede raad? Alvast bedankt !
Frown

scouser
vinvin schreef:
Ik ben een nieuwe klant van alice. Dit ben ik vanaf week 5. maar ben je eigenlijk wel klant als je nooit een internetverbinding heb gehad???
Ik ben na 30 keer gebeld te hebben naar (de helpdesk van) alice ben ik 60 euro armer en nog steeds heb ik geen internet!!!! ik word van het kastje naar de muur gestuurd door de callcenter medewerkers maar zij bieden geen enkele hulp! het enige wat zij mij vertellen is dat het aan de oude provider (speedXS) ligt en dat de oude provider nog steeds de lijn bezet houd. Terwijl volgens mijn oude provider (waar ik nooit eerder problemen mee heb gehad) de verbinding is vrijgegeven.
Waar ik me nog het meeste over kan verbazen is dat Alice geen moeite doet om haar klanten de behouden!! Zo onduidelijk is Alice!ShockSadAngry

Aan Speedxs zal het niet liggen, ik ben daar ook vandaan gekomen en zonder problemen over op Alice.

Trouwens Alice zet internet volgens mij bijna altijd op 2e aderpaar dus dan zou het helemaal niet opgaan.

Ik heb sinds vandaag Concepts-ict want ik was klaar met de mooie dame en wat denk je Concepts op aderpaar 1 en Alice op aderpaar 2 beide via BBnet.

Alice is en blijft een vreselijke klapperlijn ze hadden met gecaped op 15mb en nu via Concepts gewoon vol vermogen download middels usennet is nu 2.1 mb/s en Alice maar maanden vertellen dat het niet sneller kon als de magere 1.3mb/s die zij leverde.

Ik ben blij dat ik er af ben

Bcool
Ik ben vandaag ook gecapped op 12 Mbit. Sinds vorige week een klapperlijn nadat het maandenlang wel goed was blijven gaan. Vandaag werd ik dus gebeld door de Alice servicedesk en de beste man vertelde mij dat ze de oplossing hadden gevonden voor mijn klapperlijn.... Gewoon de boel afknijpen Shock Dat is dan Alice haar manier van je klacht serieus nemen... Ik ben maar akkoord gegaan omdat ik niet constant de helpdesk wil bellen. Heb de beste man maar niet verteld dat ik de verhuizing naar Telfort al geregeld heb. Nu heb ik teminste tot 1 juni nog een stabiele lijn. Volgende week Alice nog ff opzeggen :p Had ik dat vorige week gelijk gedaan hadden ze mijn klacht niet meer serieus genomen werd mij nog te verstaan gegeven! Sad Nou, ik ben ook klaar met deze dame... Was leuk zolang het duurde Grin

Adem
GuustFlater schreef:
Ik kan ook geregeld geen verbinding met internet maken. Op de meest idiote momenten kan geen enkele van de 3 (wireless) PC's meer internet op. Het ligt niet aan het wireless netwerk (vind ik zelf) want de PC's zien elkaar nog wel , en ik kan wireless bij de Copperjet komen.

De Copperjet is DHCP, en bij de wireless router (Speedtouch gebruikt als wireless switch) staat DHCP uit.

Ik kan wel bellen en gebeld worden, alleen internet 'doet t niet'. Wat ik wel kan doen is de Copperjet een restart laten doen, en dan loopt alles weer al een trein (~ 14 Mbit/s download).

Volgens mij heb ik geen PPP probleem of een klapperlijn, want dan zou ik ook niet kunnen bellen of zo. Alle lampjes op de modem blijven gewoon aan dus er is synchronisatie met de ADSL2 lijn.

Wie heeft goede raad? Alvast bedankt !
Frown

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Is het al opgelost bij jou?
Zo ja, hoe?

nexagon
Klapperlijn houd in dat je te ver van de centrale woont en je modem gewoon niet verder kan intrainen.
Dan is de enige oplossing het profiel naar beneden zetten.
Dan trained je modem wel goed in omdat hij anders op wide open blijft staan en dit niet kan bij benen.
Dan gaat hij steeds klapperen.

GuustFlater
Mijn probleem bleek toch een klapperlijn te zijn. Waarschijnlijk op het randje van wel/niet goed. Op een gegeven moment kon ik helemaal niks meer. Hetzelfde opgelost als half nederland: bellen met Alice en maximum snelheid omlaag. Sindsdien loopt alles als een tierelier.
Gewijzigd door GuustFlater op 01 september 2008, 10:49

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding met internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief