obey-robots.txt
17 December 2017, 22:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Modem/cross/router ellende HELP

arfo
Hallo luitjes,

Ik heb al enige tijd de Copperjet 1616-2P in gebruik, dat wil zeggen ik tracht het te gebruiken.

Wat is er aan de hand, als ik het modem aansluit met de bijgeleverde cross kabel dan werkt er niets, sluit ik de cross kabel aan op een router (D-link DIR-100) en vandaar uit met een gewone UTP naar mijn pc dan werkt het wel!!!
Ik wil echter geen router hebben maar gewoon mijn CJT op mn pc aan kunnen sluiten, heb meerdere cross kabels geprobeerd, geen succes, Allied Data gevraagd om een oplossing, ook zonder succes.....!!

Hoe krijg ik de geleverde modem normaal met een cross kabel aangesloten op mijn netwerkkaart (auto sensing) ?????

Alle hulp is hier welkom, alvast bedankt voor de moeite

Maseo
Misschien kan het zijn dat jouw netwerk kaart geen cross-kabel wilt "pakken". Dit kan hardware/firmware related zijn van je netwerkkaart.

Probeer eens voor de grap een UTP vanuit je modem rechtstreeks naar je PC.

Dit zou moeten werken.

arfo
willen beide netwerkkaarten wel en een utp vanuit het modem werkt natuurlijk niet

Maseo
arfo schreef:
willen beide netwerkkaarten wel en een utp vanuit het modem werkt natuurlijk niet

En waarom zou dat niet lukken ?
Ik heb zelf tussen mijn modem en router cross én utp gebruikt en beide werkte naar behoren.

Waarom zou een UTP kabel vanuit je modem naar je Pc (wat ook een ethernet poort is) dan opeens niet werken ?

arfo
tja en dat is dus het probleem, cross naar netwerkkaart werkt wel alleen bij instelling op 10mbit, utp vanaf modem naar netwerkkaarten werkt dus niet, cross vanaf modem en utp vanaf router werkt wel maar wil GEEN router gebruiken

Maseo
Het volgende is niet flamend bedoeld, maar heb je uberhaupt al een UTP-kabel van je Modem naar je Ethernet kaart al geprobeerd ?

Routers (ook netwerk kaarten) kunnen automatisch dedecteren wat voor kabel erin geplugd zit. Hetzelfde geldt voor (de meeste) modem's waaronder de Copperjet welke nu wordt meegeleverd.

Beetje analogie van netwerk kabels:
Cross kabel wordt het meest gebruikt voor PC naar PC (puur netwerk)
UTP daarentegen vaker voor internet verbindingen.
Dit komt nl. omdat vroeger alle ethernet apparatuur het verschil tussen Cross en UTP niet konden herkennen.

Automatic crossover NICs
Almost all newer Ethernet network interface cards (NICs), switches and hubs automatically apply an internal crossover when necessary. This feature is known by various vendor-specific terms, e.g., Netgear calls it Auto uplink and trade, and other common vendor terms include Auto-MDI/MDI-X, Universal Cable Recognition and Auto Sensing. This eliminates the need for crossover cables, obsoletes the uplink/normal ports and manual selector switches found on many older hubs and switches, and greatly reduces installation errors, especially by non-technical users.

Automatic MDI/MDI-X capability is specified in the 1000BASE-T standard, so straight-through cables will work in almost all cases. But it is optional, so a crossover cable is needed if neither of the connected devices supports it, or the function has been disabled.

A two-computer network, sometimes called a peer-to-peer network, can be created using a crossover Ethernet cable. As in any other TCP/IP network, each computer needs to be assigned a unique IP address. In this network configuration, a default gateway is not used and can be unspecified.

http://en.wikiped...over_cable
Gewijzigd door Maseo op 29 januari 2008, 16:55

arfo
stond hierboven al vermeld dat er ook een rechtstreekse verbinding met utp was geprobeerd, daarnaast zijn niet alle netwerkkaarten auto-sensing, die ik heb echter wel. Dus zowel met cross als normale utp geprobeerd, werkt echter alleen met cross als de snelheid op 10mbit wordt ingesteld, met utp werkt het niet. Vreemd genoeg wel als ik dus de cross van het modem naar de router laat lopen en vervolgens met utp naar de pc
Gewijzigd door arfo op 29 januari 2008, 17:58

eve
dit is een wilde gok. Heb je naar je ip instellingen op je PC gekeken?
Staat deze op DHCP? Als deze op fixed IP staat zou de netwerkkaart wel met de router kunnen communiceren maar niet met je cpj. Als deze op DHCP staat dan zou je PC een IP adres van je cpj moeten krijgen.
Als 2 mensen het ergens over eens zijn, kun je er zeker van zijn dat er maar één over nagedacht heeft.

arfo
Het is inmiddels opgelost.....

Van Alice een nieuwe (inmiddels 3e) modem gekregen deze werkt goed.

Probleem opgelost

Topic kan wat mij betreft gesloten worden

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem/cross/router ellende HELP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief