obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:54
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Overstap naar T: geeft Alice de ADSL vrij?

ajh1999
Na bijna een maand geen internet heb ik eergisteren een opzeggingsbrief naar Alice gestuurd, de standaard overstap brief van Telfort (met verzoek tot TELCO-TELCO migratie)

Heb al eerder Telfort aangevraagd, sta nu in stap 3, wensdatum 24 januari.

Krijg ik vandaag een email van Alice met de volgende tekst:

"Betreft: uw brief in goede orde ontvangen.

We betreuren het dat u afziet van uw Alice abonnement. Helaas kunnen we geen verandering brengen in de datum wanneer uw abonnement afloopt en dus het signaal van de lijn is. De datum waarop uw contract ten einde loopt is 29 februari 2008."

Zo lezende lijkt dit in te houden dat ik dus niet eerder op Telfort kan worden overgezet...Sad

Heeft iemand hier ervaring mee??

schemerwoude
ajh1999 schreef:
Na bijna een maand geen internet heb ik eergisteren een opzeggingsbrief naar Alice gestuurd, de standaard overstap brief van Telfort (met verzoek tot TELCO-TELCO migratie)

Heb al eerder Telfort aangevraagd, sta nu in stap 3, wensdatum 24 januari.

Krijg ik vandaag een email van Alice met de volgende tekst:

"Betreft: uw brief in goede orde ontvangen.

We betreuren het dat u afziet van uw Alice abonnement. Helaas kunnen we geen verandering brengen in de datum wanneer uw abonnement afloopt en dus het signaal van de lijn is. De datum waarop uw contract ten einde loopt is 29 februari 2008."

Zo lezende lijkt dit in te houden dat ik dus niet eerder op Telfort kan worden overgezet...Sad

Heeft iemand hier ervaring mee??

Ik heb geen ervaring, maar in de voorwaarden (artikel 22.5.c) staat dat je per direct en zonder waarschuwing kan opzeggen. Ik schat persoonlijk in dat 1 maand niet leveren en niet reageren op telefoontjes daar wel onder valt. Dat ze de lijn dus langer vast houden lijkt me dus niets anders dan pesten.

Had je meer dan een maand geleden wel werkend internet van Alice?

ajh1999
Nee, ik heb geen moment internet en ook geen werkende (Alice) telefoonverbinding gehad. Overigens heb ik ze wel (meerdere malen) gewaarschuwd en tenslotte een week de tijd gegeven om het probleem (PPP connection probleem) op te lossen. Vervolgens nog even gewacht tot ik bij Telfort in stap 3 zat (netwerk leverancier heeft opdracht geaccepteerd) zodat Alice geen sloopopdracht meer in kon schieten....

schemerwoude
ajh1999 schreef:
Nee, ik heb geen moment internet en ook geen werkende (Alice) telefoonverbinding gehad. Overigens heb ik ze wel (meerdere malen) gewaarschuwd en tenslotte een week de tijd gegeven om het probleem (PPP connection probleem) op te lossen. Vervolgens nog even gewacht tot ik bij Telfort in stap 3 zat (netwerk leverancier heeft opdracht geaccepteerd) zodat Alice geen sloopopdracht meer in kon schieten....

Wanneer heb je het aangevraagd, wanneer had het moeten werken en per wanneer heb je ze in gebreke gesteld?

Beetje nieuwsgierig naar de tijdlijn Smile

ajh1999
De verbinding had 18 december moeten werken. Na heel wat telefoontjes en mailtjes uiteindelijk 3 januari ze (per email) tot 8 januari de tijd gegeven om het werkend te krijgen en dat ik anders de bestelling zou annuleren.

Uiteindelijk 16 januari de opzegbrief verstuurd. Wilde eerst bij Telfort in stap 3 (netwerk leverancier heeft opdracht geaccepteerd) staan, zodat Alice geen sloop opdracht kon geven (er van uitgaande dat een nieuwe opdracht op dezelfde lijn niet wordt geaccepteerd als er een lopende opdracht open staat)

Heb wel aangegeven dat ik geen enkele factuur zal betalen....

schemerwoude
ajh1999 schreef:
Uiteindelijk 16 januari de opzegbrief verstuurd. Wilde eerst bij Telfort in stap 3 (netwerk leverancier heeft opdracht geaccepteerd) staan, zodat Alice geen sloop opdracht kon geven (er van uitgaande dat een nieuwe opdracht op dezelfde lijn niet wordt geaccepteerd als er een lopende opdracht open staat)

Heb wel aangegeven dat ik geen enkele factuur zal betalen....

Wat is een sloop opdracht precies?

Groot gelijk dat je niet betaald. Ik ben zoiets ook niet van plan.

ajh1999
Zoals ik het (vanuit de verschillende fora) heb begrepen, kan de "latende" ISP (in dit geval dus Alice) aan de netwerkleverancier (in dit geval dus KPN) de opdr8 geven om het ADSL signaal van de lijn te halen. Dat is dus een sloopopdr8.

Bij een telco-telco migratie wordt het signaal niet verwijderd, alleen maar op de apparatuur van de nieuwe ISP (in dit geval dus Telfort)aangesloten.

Wanneer er een sloop opdr8 gegeven is maar nog niet helemaal is afgerond, zal de netwerkleverancier geen andere opdr8en (zoals een telco-telco migratie) accepteren. In dat geval zal de oplevering dus extra vertraagd worden (wordt 1 a 2 weken voor genoemd).

Sandman
Misschien kunnen ze beter Alice zelf een sloopopdracht geven ? GrinGrin:p

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar T: geeft Alice de ADSL vrij?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Van het kastje naar de muur... Storing 10 20 juli 2012, 23:34
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief