obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Onderwerp afdrukken

Draadloos internet Speedtouch 716V

Memorex
Hallo allemaal

Ik heb zelf een Speedtouch 716 (V) en wil die nu gebruiken om draadloos internet te hebben.

Ik gebruik dus de copperjet and heb nu dus de Speedtouch erachter, gedraad internet loopt goed en ook telefoon doet het. Alleen hoe kan ik dus draadloos internet krijgen?

Ik weet er verder weinig van, maar ik heb de Copperjet aangesloten zoals het hoort, alleen ik heb nu de Speedtouch 716V erachter gezet, met dat rode draadje. Die gaat in de "Ethernet" opening bij de Copperjet en in de "Lan 1" bij de Speedtouch 716V.

Internet (gedraad) loopt dus goed en telefoon werkt ook. Draadloos heb ik echter nodig voor de laptop (want ja, laptop met gedraad internet.. Wat is dan de nut van een laptop? Pfft)

Als je meer info nodig hebt, vraag gerust en kzal proberen iets duidelijker te zijn Wink

Colin
Zelf heb ik geen Speechtouch, dus ik stel alleen algemene vragen:

Heb je draadloos geactiveerd? Het kan zijn dat-ie per default uit staat. Open de webinterface van je modem in je browser, even de wireless settings een voor een bekijken.

Vanaf je laptop, zie je je Speedtouch als een beschikbaar Wireless Access Point? Als je buren hebben ook Speechtouchs, het kan handig zijn om die een andere naam te geven. (SSID). Dat doe je ook in de webinterface.

Als-ie duidelijke wel aanstaat en je kunt-em zien, maar geen verbinding kan leggen, dan zal je andere dingen moeten onderzoeken.
Gewijzigd door Colin op 18 januari 2008, 15:18

Memorex
Hey,

Sorry voor het late antwoord, maar vind wel netjes om ff te laten horen hoe het is afgelopen.

Ik heb een nieuwe wireless adapter in de laptop gedrukt en ja, toen had ik meteen verbinding. Ff wachtwoord op de verbinding gezet en alles is nu dus in orde.

Bedankt voor je hulp iig Wink

MikeW
Hoi, Ik heb de speedtouch ook achter de copperjet aangesloten voor de wifi verbinding. Probleem is alleen dat ik met mn laptop wel draadloos het internet op kom en met mn pc niet. Vanaf de laptop kan ik de settings van de copperjet bekijken, maar vanaf de pc niet. Wel kan ik vanaf de pc de settings van de speedtouch bekijken. Weet iemand hoe dit kan? Blijkbaar werkt de wifi kaart van de pc dus wel gewoon, maar maakt de speedtouch dan geen verbinding met de copperjet...

laziz
MikeW schreef:
Hoi, Ik heb de speedtouch ook achter de copperjet aangesloten voor de wifi verbinding. Probleem is alleen dat ik met mn laptop wel draadloos het internet op kom en met mn pc niet. Vanaf de laptop kan ik de settings van de copperjet bekijken, maar vanaf de pc niet. Wel kan ik vanaf de pc de settings van de speedtouch bekijken. Weet iemand hoe dit kan? Blijkbaar werkt de wifi kaart van de pc dus wel gewoon, maar maakt de speedtouch dan geen verbinding met de copperjet...

een idee
heb je bij je pc de gateway wel goed staan en de ip ?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internet Speedtouch 716V', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief