obey-robots.txt
21 November 2017, 03:21
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperjet heeft dagelijkse reset nodig

Jim
Hallo allemaal,

Ik ben net een week in het bezit van de Copperjet van Alice, en eigenlijk vanaf het begin ging het niet helemaal soepel. Ik kwam er al vrij snel achter dat als je met Bittorrent download, de Copperjet binnen no time niet genoeg geheugen had. (Not enough core-errors)

Dus heb ik het advies van dit forum opgevolgd (bedankt allemaal) en hem in ZIPB gezet met een wireless router erachter. Dat ging inderdaad beter, maar ik moet hem nog steeds elke ochtend resetten als ik 's nachts bittorrent aan heb staan. Is dit normaal, of is er misschien iets mis met de Copperjet die ik heb gekregen?

Alvast bedankt!

wise guy
Ook hier het probleem gehad.
Het grote nadeel van even de stroom eraf halen vind ik dat ik dan telkens een nieuw ip-address kreeg, soms wel 5x perweek.
Het aantal connecties blijven vrijlang hangen in het modem vandaar dat het ook een tijdje duurd, maar ik kan nu volstaan met even de stroom van de router af te halen zonder dat ik nu telkens een nieuw ip-address krijg.

Colin
Jim schreef:
Dus heb ik het advies van dit forum opgevolgd (bedankt allemaal) en hem in ZIPB gezet met een wireless router erachter. Dat ging inderdaad beter, maar ik moet hem nog steeds elke ochtend resetten als ik 's nachts bittorrent aan heb staan. Is dit normaal, of is er misschien iets mis met de Copperjet die ik heb gekregen?

Nee, ik denk niet dat dat normaal is. Ik heb ook veel BT of ed2k verkeer, en de uptime van mij CJT is inmiddels 28 dagen (ook in ZIPB-modus). FWIW: Ik krijg een nieuwe IP-nummer toegewezen gemiddeld om de 5 dagen.

Wat zie je precies 's ochtends? Ik bedoel, wat is de aanleiding om het te moeten resetten?

Jim
Bedankt voor jullie antwoorden.

Wat ik 's ochtends zie is dat ik niet meer kan surfen via de router. Als ik dan de configuratie ga checken op de CopperJet, dan krijg ik de Not enough core-errors. Vanaf dat moment kan ik niet veel meer doen. Sterker nog, ik heb de copperjet ongeveer een uur geleden moeten power-cyclen omdat ik niet meer kon surfen.

Ik heb geen probleem met een nieuw ip-adres, ik heb alleen geen zin in constant power-cyclen...
Gewijzigd door Jim op 22 januari 2008, 19:03

Yes
Jim schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben net een week in het bezit van de Copperjet van Alice, en eigenlijk vanaf het begin ging het niet helemaal soepel. Ik kwam er al vrij snel achter dat als je met Bittorrent download, de Copperjet binnen no time niet genoeg geheugen had. (Not enough core-errors)

Alvast bedankt!

Zal wel iets mis mee zijn neem ik aan.
Er gaan n.l. wel wat meer dingen mis met die Copperjets:
Ik wil mijn Copperjet ook regelmatig resetten, vanwege steeds dichtslibbende upstream. Als ik de stroom er af haal, dan 'vergeet' het apparaat echter steevast dat het een modem is en laat het nog alleen het powerledje branden. Pas na reanimatie met de firmware doet het apparaat het weer, tot de volgende reset. Na stroomuitval zal het apparaat dus nooit zelf opnieuw starten dus.Sad

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Colin
Yes schreef:
Ik wil mijn Copperjet ook regelmatig resetten, vanwege steeds dichtslibbende upstream.

Zo te horen heb traffic-shaping nodig om je uitgaande verkeer in balans te houden, met naam dat je TCP ACK pakketjes prioriteit krijgen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Als je meer wil weten, laat een bericht achter in de Linux forum.
Als ik de stroom er af haal ...

Jammer dat dit nodig is, maar waarom gebruik je niet de software reset van de CJT zelf?
http://172.19.3.1...

Jim
Maar niemand heeft verder last van Not enough core-errors? Ik krijg ze gewoon midden in de HTML van de web-interface te zien, de pagina laadt dan verder niet meer.

Ik zou op zich wel een cron-job door de router kunnen laten doen naar de /reset/ van de copperjet, maar hoe bereik ik die als de ZIPB modus aanstaat?

Colin
Jim schreef:
Maar niemand heeft verder last van Not enough core-errors? Ik krijg ze gewoon midden in de HTML van de web-interface te zien, de pagina laadt dan verder niet meer.

Ik heb deze foutmelding nog nooit gezien. Als ik jou was, zou ik geen tijd verspillen aan Alice bellen, gewoon Allied Data rechtstreeks schrijven hierover:
info@allieddata.nl

Ik zou op zich wel een cron-job door de router kunnen laten doen naar de /reset/ van de copperjet, maar hoe bereik ik die als de ZIPB modus aanstaat?

Let goed op: ZIP-modus is ook "half-bridge" genoemd; dat wil zeggen je hebt de voordelen van bridge-mode (je schakel NAT uit) maar de CJT is nog altijd bereikbaar via zijn webinterface.
Zie bijvoorbeld deze commando die ik gebruik in een bash script:

Download broncode  Code
current_ipnumber=$(wget -O - http://$cjtuser:$cjtpass@copperjet/status.html 2> /dev/null | grep -A 1 "WAN IP Address:" | tail -1 | cut -b6- | awk -F '<' '{ print $1 ')

Dit werkt prima ook bij ZIPB-modus, mits $cjtuser en $cjtpass zijn vervangen door geldig strings. Oh ja, ik heb deze regel ook in mijn /etc/hosts bestand:
Download broncode  Code
172.19.3.1  copperjet   cjt

Probeer het zelf maar.

HTH
Gewijzigd door Colin op 22 januari 2008, 23:01

Jim
Colin schreef:
Let goed op: ZIP-modus is ook "half-bridge" genoemd; dat wil zeggen je hebt de voordelen van bridge-mode (je schakel NAT uit) maar de CJT is nog altijd bereikbaar via zijn webinterface.

Hmmm. Mijn copperjet zit op een switch, mijn router zit op dezelfde switch. Mijn router krijgt een WAN ip-adres van Alice, en is daarmee gelijk op een ander subnet dan de copperjet. Als ik mijn computer via ethernet aansluit op de switch, kan ik de copperjet bereiken. Maar als ik inlog op mijn router, kan ik niet bij de copperjet komen. Snap je wat ik bedoel? Is er een instelling die ik kan veranderen, of kan het gewoon helemaal niet?

Colin
Jim, ik volg je niet helemaal. Eerst, hoe kan je router een WAN IP-nummer van Alice krijgen? Je Copperjet brengt toch de verbinding en staat met de Alice gateway en krijgt en IP-nummer uit de 78.27.*.* of 78.40.*.* reeksen. Vervolgens krijgt je router en -IP-nummer uit de 172.19.3.* reeks nietwaar? Dat is toch geen WAN-adres? Alles achter de CJT zit toch op een privé subnet?

Uit wat je schrijf probeer voor te stellen hoe je netwerk eruit ziet:

telfoonlijn --> CJT --> switch --> router --> PC

Klopt dit?

Bij mij kan ik zowel op de mijn router (192.168.1.0) komen (het is een PC) als de Copperjet (173.19.3.1), ook vanuit mijn laptop op een andere subdomein, 192.168.0.2. Moet wel kunnen ook bij jou.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet heeft dagelijkse reset nodig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief