obey-robots.txt
21 November 2017, 03:22
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Cable not connected op Copperjet

maz
Hallo,

Ik zat gisteren te computeren, en opeens viel mijn internet uit.
Ik dacht, dat gaat vanzelf wel weer over, maar vandaag is er nogsteeds geen verbinding. (ik zit op wireless van de buren nu)

Ik heb op de Copperjet gegeven en die geeft bij PPP connection aan Cable not Connected. Ik heb de kabel al vervangen etc, dus ik weet zeker dat die kabel gewoon goed is.

Ik vind het erg vervelend, want 2 dagen zonder internet en telefoon is gewoon te lang. Heeft iemand tips voor wat ik moet doen?

Bedankt,

maz

Colin
Heb je Alice help gebeld/gemaild?

jaapjaap
maz schreef:

Ik vind het erg vervelend, want 2 dagen zonder internet en telefoon is gewoon te lang. Heeft iemand tips voor wat ik moet doen?

Bedankt,

maz

Haha, als je 2 dagen zonder internet al lang vindt, dan staat je nog heel wat te wachten, aangezien de algemene klachten zoals vermeld op dit forum gemiddeld na ruim 3 weken (of nooit) verholpen worden.

maz
Colin schreef:
Heb je Alice help gebeld/gemaild?

Ik heb ze ge-emailed, maar hun reactiesnelheden zijn nou niet bepaald snel te noemen...

aweeda
IK zou 24-1 geactiveerd worden, maar ik probeerde toevallig vandaag alles aan te sluiten en tot mijn grote verbazing werkte alles al.

Dus zonder problemen over van @home(internet) en kpn(telefonie)

maz
Ik heb nog een vraag, zou die "Cable not connected" melding erop kunnen duiden dat de Copperjet een defect heeft of dat er iets met de kabels achter de muur en verder aan de hand is?

Want je krijgt toch een "Attempting to connect" als die kabel verbinding heeft?

Colin
Let goed op: de ethernet kabel tussen de Copperjet en je PC dient een crossover-cable te zijn. Die is staandard bijgeleverd door Alice.
Gewijzigd door Colin op 24 januari 2008, 22:26

Jeff25
Hier hetzelfde probleem...
Sinds gister (30-01-08) geen internet en telefonie meer.

Alice 2x gebeld.
Eerste keer werd mij verteld dat het een gebroken kabel is. (vreemd want er is niets gebeurd met de kabels.) maar goed.
Andere kabel ertussen en nog steeds niets...

Tweede keer werd mij verteld om de modem rechtstreeks aan te sluiten op het isra punt en de bijgeleverde crossovercable rechtstreeks op de pc aan te sluiten. (dus zonder router en zonder adsl splitter). Dit gedaan en wederom geen resultaat.
Tijdens hetzelfde gesprek moest ik via explorer inloggen op de modem en deze resetten. Mocht ook niet baten.
Gaat 5-10 werkdagen duren. Ze weten niet wat het is!?!?

Nu (donderdag 31-01-08) nog steeds geen internet.
Ik geef alice tot morgen en dan houd het voor mij op (gezien de reacties op verschillende sites heeft het geen zin om te wachten, probleem kan wel tot 3 weken duren..).
Dit kan gewoon niet. Met planet 6 jaar lang nooit problemen gehad. En met zo'n budgetprovider ben je gewoon offline voor onbepaalde tijd...

maz
Vandaag zijn er 2 kpn monteurs langsgeweest, en ze hebben de lijn doorgemeten.
Ze kregen geen verbinding, dus het probleem lag verderop.
Ze gingen naar de centrale en belden een uur later met de vraag of het al werkte.
En ja hoor, Connection Established. Grin

Ik raad je aan om dit verhaal aan de klantenservice te vertellen, en zeggen dat ze meteen een kpn monteur langs moeten sturen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cable not connected op Copperjet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief