obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 06:07
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

aan uit effect

overkill
Sinds dag 1 dat ik alice heb kreeg mn modem een aan uit effect ik bedoel connectie geen connectie atm connected atm not connected.
Vooral tussen 1600 -2300 valt die zeker om de minuut <zelfs minder>
Over de telefonie is ook niet te spreken thuis ben ik vaak niet te bereiken vrienden en kennissen die me belde zeiden vaak dat ze me niet kan bereiken op de thuis telefoon en als het over gaat en je neem het op verbreek die gelijk de verbinding en je ziet de lampje van de ethernet op de modem uit gaan en na 1 minuut ofzo brand die weer en voila je heb weer verbinding.
Het begint zeer irritant te worden.
Ik vraag me af of het zal helpen die modem eruit te gooien en een andere modem aan te sluiten. en hopelijk is die lijn dan stabieler of ligt het aan alice zelf .
Voorheen heb ik wannadoo die werk erg goed maar je zit iedere keer 1 jaar aan vast en daar heb ik geen zin in dus ik dacht probeer maar alice want ze gebruik allebei bbned dus ik dacht dezelfde lijn dus zal wel geen probleem ondervinden maar tja blijkbaar wel
Ik wacht het even af als er geen verbetering komt dan gooit ik alice eruit en ga weer terug naar wannadoo/orange / weet ik veel hoe ze nu heten.

pukpietje
nou al opgeven na 1 dag?

Ga eerst eens na of de kpn je wel goed hebt aangesloten..
Zit er niet een simpel draadje half contact te maken?
Er zijn diverse mensen waaronder ik waar bij de kpn niet op de blauwe en rode goede verbinding zat maar op die andere 2 kleuren.

Verder die splitter..als je die er tussen hebt..haal die eens weg
Gewijzigd door pukpietje op 23 januari 2008, 07:57

Tom
Hier in Den Haag vrijwel hetzelfde probleem. Sinds 17/1 elke dag tussen 12:15 en 18:15 geen verbinding. ADSL lampje knippert maakt voor ca. 5 sec verbinding en gaat weer uit. Had het idee dat ze onderhoud aan het plegen waren of zo. Sinds gisteravond continu dit probleem. Helpdesk gebeld, de technische dienst gaat er mee verder. Voordat ik weer een werkende verbinding heb kan 5 tot 10 werkdagen duren volgens de helpdesk medewerker.
Ik was ontzettend tevreden over Alice (6 weken) Smile Snelle verbinding en perfect telefoongeluid. Helpdesk via email met snelle reactie. Was er werkelijk blij mee. Maar 5-10 werkdagen zonder telefoon is onacceptabel. Sad

wdijk
Hetzelfde hier, in De Meern, sinds afgelopen maandag gaat de verbinding 'knipperen' ongeveer tussen 18:00 en 23:00 's avonds, en sinds vandaag ook overdag. Ook hetzelfde met de telefoon, hij gaat over, je neemt op en de verbinding is weer weg.
Alice schakelt de technische dienst in, maar waarschuwt dat het inderdaad 5 tot 10 werkdagen kan duren! Lekker dan!Frown
Gewijzigd door wdijk op 24 januari 2008, 10:07

overkill
Heb al contact opgenomen met alice ik moest 2x bellen want tijdens het gesprek viel de verbinding uit maar de derede keer belde die me wel op <scheelt me bel kosten Smile > tegen mij zeggen ze dat ze iemand van de kpn de lijn tussen wijk station en hun gaat testen en daarna als het niet hielp tussen de wijk station en mn verbinding thuis en ze zeide dat het tussen de 5- 10 werkdagen duren.

overkill
pukpietje schreef:
nou al opgeven na 1 dag?

Ga eerst eens na of de kpn je wel goed hebt aangesloten..
Zit er niet een simpel draadje half contact te maken?
Er zijn diverse mensen waaronder ik waar bij de kpn niet op de blauwe en rode goede verbinding zat maar op die andere 2 kleuren.

Verder die splitter..als je die er tussen hebt..haal die eens weg

het is al meer dan 3 weken dat ik deze probleem had ik heb alles al nagelopen meeder malen zelfs maar het hielp niet.
<bij het quoten van uw bericht is die al meer dan 2x uitgevallen >Shock

tototambu
Hier in Overijssel hetzelfde probleem. Normaal gesproken valt m'n snelheid al van 1 mb p.s. terug naar 200kb p.s. na ongeveer 1 uur. Wanneer ik m'n modem (de copperjet) reset, doet hij het weer even op volle snelheid, maar daarna kakt hij weer helemaal in. En tussen ongeveer 17:00 en 22:00 verbreekt de verbinding zonder reden. Sinds vandaag doet hij dat dus om de minuut. Ik kan geen fatsoenlijk online spel spelen zonder gekicked te worden. Iemand dezelfde problemen rond mijn locatie? (Deventer)SadSadSad

(Heb er een Belkin N1 Router tussen zitten)
Gewijzigd door tototambu op 26 januari 2008, 19:20

antiheroic
Hier na circa 6 tot 10 weken ongeveer dat ik Alice heb, een veelvuldige "ip-wissel" als ik zo lees in de log van mijn copperjet modem.

44 days, 23:54:25 im_backend:Changed ppp-0 IP address to 0.0.0.0
Dit komt nu al voor de 10e keer voor in amper 15min, waardoor normaal gebruik van internet echt onmogelijk is =\ ik zie mijn ip-adres in de reeksen 78.27.xxx.xxx tot 78.40.xxx.xxx veranderen, heb er zelfs een hele lijst van op de dag van vandaag (al meer dan 30).

Mij is bekend dat Alice mijn ip-adres mag wijzigen, zonder opgaaf van reden, maar om mijn ip-adres per minuut te veranderen? =\

roelvdh
Ik heb het in het begin ook gehad, maar sinds ik van ADSL2 teruggegaan ben naar T1.413 heb ik een zeer stabiele verbinding en een vast IP-adres. De telefonie is nu ook smetteloos en dat al ruim 2 maanden.
Volgens mij werkt ADSL2 niet altijd goed. Dat zou aan het modem kunnen liggen, maar ik denk eerder aan de afstand tot de KPN-centrale, verkeerde bedrading vanaf het ISRA-punt, een los contact, of iets dergelijks. Ik ga dat niet uitzoeken want mij kan het niet zoveel schelen, ik ben tevreden met een lagere doch zeer betrouwbare downloadsnelheid van 800 kbps, maar wel perfecte telefonie en een "vast" IP-adres.
Je kunt het terugzetten vragen aan de helpdesk (waar ik alleen maar positief over kan zijn) of je kunt het zelf doen in de modeminstellingen:
Operation Mode veranderen van G.Dmt.Bisplus naar t1.413.
Controle: na restart van het modem gaat Code Type Status dan van ADSL2A naar Annex A.
Noteer wel eerst alle oude statussen voordat je iets verandert.
Je bent daarna van een hele hoop ellende af. Alice kan bij mij niet meer kapot sinds ik dit gedaan heb.
Als iemand toch eens uitzoekt hoe dit komt, hou ik mij aanbevolen.

overkill
Ik vind het raar dat dit allen met alice gebeurde voorheen had ik wannadoo ze maken ook gebruik van bbned nooit nergens last van klapper lijn restrain etc en vanaf het moment dat ik omschakelde < alice was goedkoper (blijk nu duur koop te zijn met al die telefoontjes naar hun helpdesk) en maandlijks opzeg baar (gelukkig wel anders zit ik 1 jaar aan vast ) >gebeurde die dingen terwijl alice ook gebruik maak van bbned.Ik vraag me af hoe kan dat dat de ene provider geen probleem ondervind en de andere wel?Bij mij ging het niet van een kpn lijn omschakelen naar bbned ,het is bbned naar bbned dus er word niet gesleuteld aan de schakel station of wel soms? En waarom gebeurd dat van 5.30-0.00 <jaja mensen het word steed erger> Het lijk wel dat ik met meerdere mensen de lijn deelt zoiets als @home hoe meer mensen online hoe langzamer het gaat dus een soort lus aansluiting en niet een ster.Ik dacht dat adsl2 lijn directe verbinding tussen server <provider> en je eigen modem.Ik merkt het ook dat de snelheden droppen tussen 1700-2300 heb hem via speedtest gemeten voor 1700 rond de 10Mbit <wat eigenlijk ook laag is > tot na 1700 1Mbit .Hiermee vermoed ik dat er geshared word met de lijn.
ik wacht nog eventjesaf ze zeide dat ze bla bla kpn de lijn testen zal binnen 10 werk dagen fixen dus eind deze week en als ik aan het eind van de week geen verbetering ziet dan zeg ik vaarwel alice en ga terug naar orange.
SadAngry

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aan uit effect', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief