obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:24
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

ook ik wil graag een "snel" netwerk achter mijn alicebox

Bandit
Er zijn al veel lijntjes verschenen en overal haal ik wat info vandaan, maar ik krijg het niet geod lopend in mijn netwerk.
Stand van zaken: Alice comfort (Vo over ATM en ADSL over ATM). Ik kan de copperjet dus niet in bridge zetten. Hij staat nu als router, met erachter een SMC 7404 (modem/router, met ingebouwde printerserver). Met alleen de copperjet haal ik op 1 pc de 14Mb, hang ik mijn router erachter, dan zakt alles in tot 0,3. het maakt niet uit of ikde pc een Ip adres laat geven door DHCP of vast IP adres geef (in range van copperjet). De SMC wordt nu gebruikt als allen switch (WAN is een RJ-11 connectie). Ik hoef in principe weinig aan te passen in mijn SMC. Of heeft een ingeschakelde firewall, DHCP server in mijn SMC invloed?
Mbt de telefonie: met 1 pc achter de copperjet prima telefonie, maar met de SMC er achter; geen telefoon. Signaal was toch al gescheiden?
Waarom de SMC: ik wil graag die printerserver gebruiken, maar hoe stel ik die in als de router als switch fungeert en zelf dus eigenlijk geen IP adres heeft. Of moet ik de SMC ook een vast IP adres geven in range van copperjet, maar ja ik benader de SMC via een LAN-poort.

Ik kan het een en ander zelf, snap de materie, maar heb al eens na een verhuizing dagen zonder internet gezeten dankzij mijn eigen (overschatte) deskundigheid. Ik zoek dus wat meer zekerheidjes.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Bandit

Colin
Het is veel handiger voor ons allemaal als je één (duidelijk) vraag stellen in plaats van tegelijk diverse problemjes probeer aan te pakken.

Over een traag verbinding achter je SMC router: hier is één suggestie: kijk alle opties op de webinterface van je SMC heel goed na; let op dat QoS of een andere soort traffic-shaping optie niet aan staat. QoS is een manier om je TCP verkeer te rangschikken. Het kan soms ongewenst effecten op je snelheid.
Gewijzigd door Colin op 23 januari 2008, 14:33

Bandit
Ik heb mijn SMC IP adres 172.19.3.45 gegeven en de een IP adres laten geven (krijgt ie van de copperjet). DHCP in SMC uitgeschakeld.
Internet op 1e pc is oke, maar snelheid is 7500kbps (helft van wanneer ik de pc rechtstreeks aan de copperjet hang).
Dus dit loopt, maar nu heb ik geen telefoon????
Ik kan dus wel gebeld worden, maar als ik zelf wil bellen krijg ik geen kiestoon.

Bandit
na veel prutsen werkt alles goed.
dwz telefoon over voip
netwerk met 4 pc en printerserver via de smc
postforwarden lukt
stabiele verbinding
alleen snelheid is nu laag 4000kbps
wanneer ik de pc rechtstreeks aansluit op copperjet haal ik de 16000

Heel bijzonder:
internetlampje ging eerst regelmatig uit, daarna 10 sec branden en weer uit etc. Toen heb ik de oude splitter van alcatel ertussen gezet en zie: stabiel internet !!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ook ik wil graag een "snel" netwerk achter mijn alicebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Wat is mijn opzegthermijn? Wat verandert er? 3 10 april 2011, 20:42
Storing in netwerk Deziweb daardoor laad problemen Eigen netwerk 3 14 maart 2011, 17:34
07-03-2011 Storing netwerk Alice? Storing 12 11 maart 2011, 01:28
Blijf lekker bij mijn dame Eigen netwerk 12 14 november 2010, 13:59
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief