obey-robots.txt
18 December 2017, 04:10
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbrekende verbinding telefoonlijn

matsu
Sinds vorige week ben ik in bezit van Alice Comfort.
Na de nodige aanloop problemen die ikzelf met BBnet en KPN heb opgelost (Alice helpdesk mag deze partijen niet zelf bellen, dus doe ik het maar) heb ik nu last van dat enkele keren per dag tijdens het telefoneren de lijn onderbroken wordt. Na even te wachten kunnen we weer opnieuw bellen. Is er iemand met hetzelfde probleem of iemand die hier een oplossing voor weet?

Jyje
Hallo,

Hier (omgeving Den Haag) hetzelfde probleem. Heb al sinds een tijdje Alice, maar heb me er verder niet echt in verdiept waar dit aan kan liggen. Vooralsnog zit er meestal niets anders op dan even terug te bellen.

ASTRA
Hier in het zuiden hetzelfde probleem.
Eerste 3 maanden goede lijn 12 Mb en goede telefonie.
Sinds 10 dagen vaak 's-avonds om de minuut de lijn dood.
Zit nu 5 dagen te wachten op reactie van de technische dienst.
Het afgelopen weekend helemaal geen problemen.
Maandagmorgen geen ADSL en geen VODSL.

erik074
Heb dit probleem ook gehad (zie mijn thread hierover). Aangezien Alice verzocht af te wachten op de uitslag van het onderzoek door de TD en de problemen alleen maar erger werden, ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik heb via de site van AlliedData een 'downgrade' van de firmware uitgevoerd. I.p.v versie 6.11nogwat heb ik versie 6.10SR1 geïnstalleerd. Sindsdien zijn de problemen verdwenen...
Gewijzigd door erik074 op 15 februari 2008, 16:37

matsu
Ik heb het probleem via een een deurtje direct bij BBned gedropt.
Na enkele dagen was het probleem verholpen. Jammer dat ik geen terug koppeling heb gehad.

De HD van Alice zou de problemen eens wat sneller bij BBned moeten droppen, dan zouden er heel wat meer tevreden klanten zijn.

ASTRA
De HD van Allice heeft mijn probleem m.b.t. de klapperlijn bij BBNED neergelegd. Na 3 maanden perfect op 15 Mb effecetief te hebben gecommuniceerd nu de snelheid gedowngrade naar 7,5 Mb.
Zonder enige terugkoppeling naar mij toe.
Over een maand zit ik bij telfort !

Hermann
sinds november 2007 alice nog steeds valt de lijn weg al verschillende keren gemaild,gebeld het heeft tot heden nog niet veel geholpen de td zou nu met mij contact opnemen.Wisten jullie dat de helpdesk alleen een haak en een knop heeft om op te nemen terug bellen mogen ze niet,ik trek de service erg in twijvel
gr Hermann

matsu
Het probleem met wegvallende telefoonverbinding is opgelost, maar nu is mijn download snelheid terug gezet naar 10Mb.
HD Alice geeft aan dat men dit doet om de wegvallende lijnen te voorkomen. Ik ga maar eens proberen om een downgrade te doen van het modem zoals Erik074 heeft gedaan.
Ik heb Alice ondertussen wel de opdracht gegeven om de snelheid terug te brengen naar 15Mb om te kijkne hoe dat gaat. Dit kan echter 10 werkdagen duren. Dat is idioot lang. Men hoeft alleen de QOS aan te passen een klusje van 10 minuten HOOGUIT.Shock

forzafreek
Ik heb ook dezelfde problemen. Heb sinds januari Alice. Om de 5 minuten vliegt de internetverbinding eraf. Inmiddels een aantal malen met de HD gebeld. Steeds dezelfde handelingen moeten verrichten. Vragen of ik de modem ed. wel goed heb aangesloten. Heb het advies gekregen om de firewall maar uit te zetten. Ik vind dat dus echt nergens op slaan. Bovendien werkt het ook voor geen meter. Ik lees hierboven ook de beloftes over de technische dienst. Die technische dienst verhalen trap ik ook niet meer in. Ze kloten maar wat aan. Ben inmiddels al aardig gefrustreert. Ik kijk het nog een maandje aan en dan ga ik naar een ander. Overigens heb ik dit ook medegedeeld aan de HD, en die zeiden dat ik maar een andere provider moest zoeken. hahaha. Wat een figuren zeg.... Angry

ASTRA
Ik heb een aantal jaren geleden soortgelijke problemen gehad bij SCARLET, ook zij maken gebruik van het BBNED netwerk.
Zelfde probleem , eerst 3 maanden volle snelheid daarna de helft.
Daarna overgestapt naar DEAMON ( nu XS4ALL (only)).
Perfecte snelheid en service, zij maakten gebruik van het BabyXl netwerk waar nu Telfort ook gebruik van maakt.
Voor de prijs ben ik naar Alice gegaan.
De problemen nu bij Alice stapelen zich op van klapperlijn tot niet werkende lounge en of drastische snelheidsverlagingen en wegvallen van de telfoonlijn.
Om problemen te maskeren wordt vaak een snelheidsreductie's doorgevoerd.
Echt geen goede service, geen terugkoppeling en een slechte ondersteuning van de helpdesk.
Ik ga per 31 maart naar Telfort ADSL over BabyXl netwerk.
Ik hoef geen BBNED provider meer.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbrekende verbinding telefoonlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief