obey-robots.txt
17 December 2017, 03:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

alice datalimiet - fair use policy

rainy01
Kan er iemand me meer uitleg verschaffen over het FUP van Alice?

Vanaf hoeveel gig krijg je problemen? Zijn er mensen die al eens een waarschuwing gehad hebben?

Dit staat er op de Alice site wat betreft hun fair use policy, ik vind dit echt heel onduidelijk. Wat is "significant hoger" ? Ik heb Alice comfort en zou ongeveer willen weten over hoeveel gigabyte per maand we spreken

Om excessief gebruik te voorkomen behoudt Alice zich het recht voor om in te grijpen wanneer een Eindgebruiker structureel significant meer download dan het gemiddelde voor het desbetreffende abonnement. Het is dus wel toegestaan om af en toe veel data te downloaden, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers.

Gewijzigd door rainy01 op 26 januari 2008, 16:54

FullforceXL
Ik zou het niet weten. Mijn server staat 24 uur per dag online. Ik stream mp3 en video. Daarnaast is het een web en ftp-server. Maar ik weet niet precies hoeveel data er voorbij gaat.
Maar nog nooit iets gehoord.
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Hoppy
Er is mij niets bekend over harde limieten. Die zijn er dus niet.
Je mag dus rustig 5 GB per dag downloaden en de rest van de week niets. Je gemiddelde snelheid (per minuut) is dan erg laag.
Pas als je continu met volle snelheid aan het downloaden bent zou je aardig wat data kunnen verzetten.
Een gemiddelde gebruiker die per dag een paar uur achter zijn PC zit zal hier niet aankomen.
Je mag er verder vanuit gaan dat een geleverde snelheid van 20 Mbits geen datalimiet heeft van 10GB per maand.
Dat zou niet logisch zijn. Je kunt per uur al 5-7 GB halen.
Ook als je aan streaming audio/video doet kom je al aan aardig wat GB's per maand.

peterdejong8
jha, ik heb nu ook alice, maar zit er wel een beetje mee Smile
ik download nog wel eens een filmpje en zoals nu een hele serie, dat komt al snel op zo'n 40gb die serie.... ze zullen tog wel eerst bellen voordat ze kosten er aan gaan verbinden???
toen ik alice net had, heb ik zeer veel gedownload,aangezien dat internet ervoor prut was, nu download ik wel minder, toch vind ik het raar die fair use, wat is eerlijk tjhaa...

moverweel
Ik heb nog nooit klachten gehoord over excessief gebruik van een internet verbinding.
M'n laatste drie ex-providers (alice meegerekend) en ook m'n nieuwe provider hanteren allemaal een fair-use policy en ik heb hier en daar toch ook af en toe flink lopen te pompen.

Zolang het maar niet weken achter elkaar is, denk ik.
En anders zullen ze je vast wel eerst een brief sturen, of bell..? oh nee, dat niet natuurlijk.

Frown?

Ohoh, nu krijg ik opeens beangstigende gedachten.. ik zie dat veel mensen na verloop van tijd een klapperlijn krijgen.
Misschien een leuke pol voor dit forum.

Vraag: Heeft u veel gedownload en wat gebeurde er na verloop van tijd?

a ) nee ik heb niet veel gedownload en miijn verbinding is nog steeds stabiel
b ) ja, maar de verbinding is nog steeds stabiel
c ) ja; en toen kreeg ik een klapperlijn

Oops.

Yes
moverweel schreef:
Ohoh, nu krijg ik opeens beangstigende gedachten.. ik zie dat veel mensen na verloop van tijd een klapperlijn krijgen.
Misschien een leuke pol voor dit forum.

Vraag: Heeft u veel gedownload en wat gebeurde er na verloop van tijd?

a ) nee ik heb niet veel gedownload en miijn verbinding is nog steeds stabiel
b ) ja, maar de verbinding is nog steeds stabiel
c ) ja; en toen kreeg ik een klapperlijn

Oops.

d) vóórdat ik kon downloaden had ik een klapperlijn (= de reden dat ik niet kon downloaden)

Als de poll multiplechoice is, dan is mijn antwoord: d + b

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

HAW Junior 4
Sinds 26-10-08 ben ik begonnen met downloaden via Utorrent en sindsdien heb ik 154 Gb gedownload en 173 Gb geupload, bijna 700 uur heeft hij nu al gedraaid, lijn stabiel geen problemen gehad op wel vlak dan ook met onze provider ( t.a.v. FUP).

Alles draait als een tierelier!!

Verder daarvoor veel gedownload via Limewire ook dat ging goed, nu ik het gebruik van Utorrent heb ontdekt wil ik niets anders meer dan downloaden via Utorrent.

Greetings,
HAW Junior 4

Jackdaw
Sinds een week heb ik ook Alice draaien en in deze week al 110GB aan data binnen gehaald. Ik heb nog geen verandering in de verbinding gehad o.i.d. Ik ben toch benieuwd wat aan het eind van de maand de abonnementskosten zullen zijn en of er wat met mijn verbinding gebeurt als ik zo door blijf downloaden Smile.

De Generaal
Een aardig verouderd topic. Ik vroeg mij af of iemand misschien al bekend is met wat globale cijfers over op hoeveel nu ongeveer het limiet zit? Ik download gemiddeld toch wel zo'n 30Gig per week en ik denk dat ik per maand ongeveer tegen de 150Gig zit. Zou dit kunnen?

Ik zit nu nl bij Telfort en denk er over om over te stappen naar de 20Mbit van Alice..

BMP
Ik ben hier nog geen mensen tegengekomen die daar problemen over hebben.

en je hoort het vanzelf als het wat te veel van het goede is Grin

BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 15 januari 2010, 19:01
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'alice datalimiet - fair use policy', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief