obey-robots.txt
21 September 2017, 17:50
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

FUP voor bellen naar vastnet ?

Gman
Weet er iemand iets over een soort van FUP voor bellen naar het vaste net ?
Dus: zijn er een maximaal aantal minuten per maand dat je gratis naar het vaste net mag "verbellen"?

ps: Voor bandbreedte geldt immers ook een FUP...

Black Tiger
Is mij niets van bekend, ben er ook wel nieuwsgierig naar.

Het zou me echter niet verbazen als bij Alice t.z.t. hetzelfde gaat gebeuren als bij Orange, daar was dit immers in het begin ook gratis. Werd teveel misbruik van gemaakt (urenlang bellen naar vrienden/bekenden/familie) en toen is dat met het starttarief ingevoerd voor alle abo's.

Maar het is wel interessant om te weten of Alice er wellicht nu al een soort van FUP bij bedacht heeft.

Greetings, Black Tiger

Hoppy
Black Tiger schreef:
Is mij niets van bekend, ben er ook wel nieuwsgierig naar.

Het zou me echter niet verbazen als bij Alice t.z.t. hetzelfde gaat gebeuren als bij Orange, daar was dit immers in het begin ook gratis. Werd teveel misbruik van gemaakt (urenlang bellen naar vrienden/bekenden/familie) en toen is dat met het starttarief ingevoerd voor alle abo's.

Maar het is wel interessant om te weten of Alice er wellicht nu al een soort van FUP bij bedacht heeft.

Lijkt me niet dat er een FUP voor telefonie is.

In de specificaties staat:
Onbeperkt en supersnel internetten, met snelheden tot 20Mbit/s, afhankelijk van de beschikbaarheid op uw huisadres.

Onbeperkt bellen naar alle Nederlandse vaste telefoonnummers (uitgezonderd betaalde persoonlijke nummers, service- en internetnummers). Het tarief is dus inclusief uw belkosten, en bij ons zonder starttarief! Dat scheelt u bij elk telefoontje een paar eurocent, wat kan oplopen tot wel 10 euro per maand.

Er worden geen beperkingen aan gesteld, dus niet zoiets als max. 400 minuten/maand.

magus
Dat is de reclame tekst. Maar wat staat er in de algemene voorwaarden?

EDIT: Ah ja. Hoofdstuk 1, 7.4
Indien het telecommunicatieverkeer en /of de dienstverlening van Alice hinder ondervindt van het gebruik door Eindgebruiker van de Dienst, is Eindgebruiker gehouden de door Alice gegeven redelijke instructies voor het gebruik van de Dienst en de eventueel daarbij behorende Voorzieningen op te volgen.

Nu staat er in hoofdstuk 2 wel een stukje over FUP, maar dat betreft de internetdiensten. In hoofdstuk 3, wat over de telefoniedienst staat, staat er geen FUP genoemd. Wel staat er in paragraaf 5 iets over een bellimiet maar dat betreft slechts de betaalde diensten waar een cap op gezet kan worden indien je die zelf aanvraagt.

Blijkbaar hebben ze gewoon goede peerings met telco's waardoor ze zelf ook geen kosten hebben aan telefonieverkeer. Tel daarbij op dat telefonieverkeer ook gewoon dataverkeer is, en dus binnen de FUP gaat vallen bij overmatig gebruik Wink
Gewijzigd door magus op 01 oktober 2007, 16:43
vipersig

Gman
Maw verwaarloosbaar ?
Ik meen dat voor VODSL standaard 90kb bandbreedte wordt gereserveerd, dus al zou je 24 uur per dag aan de telefoon zitten zou dat volgens die redenatie (internet-FUP) er nog niet veel toe doen. Hoewel ik vermoed dat als dat zo zou zijn (excessief belgedrag zullen ze dat wel lekker vaag gaan noemen) er vanzelf ingegrepen zal worden...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FUP voor bellen naar vastnet ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Van het kastje naar de muur... Storing 10 20 juli 2012, 23:34
Wijziging per 01-03-2012; duurder en bellen per minuut betalen Wat verandert er? 1 03 februari 2012, 11:46
Internet + bellen storing Storing 4 03 december 2011, 02:37
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief