obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 04:20
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lagere snelheid dan postcode check: wie doet mee naar Trosradar?

missellie
Hallo allemaal,
Sinds enkele dagen ben ik lid van Alice. Ipv de beloofde snelheid op mijn postcodecheck van 16-20 mb/sec heb ik slechts 8 mb. Dit na een 2 x 2 gat en een extra kabel door de KPN.
Volgens Alice woon ik ver van de centrale en is de snelheid bewust laag om eruit knallen te voorkomen. Alice basseert zich op aannames.
Ik vind dit foute voorlichting. Als ze op de site vermelden dat de snelheid afhankelijk is van de centrale en dat ze gebruik maken van BB net en de postcodecheck van BB ned zouden gebruiken (die adviseert nl. max 9 mb) dan zou ik nooit overgestapt zijn.
Ik heb na een aantal keren heen en weer mailen inmiddels een mail gestuurd naar TrosRadar. Meer emails zou voor ons allen zeker helpen om TrosRadar hier aandacht aan te laten besteden.
Wie mailt ook: radar@tros.nl?

Thanks!!!Sad

Hoppy
Het is heel simpel. Alice garandeert geen maximale snelheid, dat doet overigens geen enkele ADSL provider.
De reden?
De variabelen die nu eenmaal in het principe van ADSL zitten. De snelheid neemt af met de afstand tot de centrale en hangt bovendien nog af van externe factoren zoals kwaliteit van de bekabeling, niet alleen bij jou in huis (waar Alice geen invloed op heeft), maar ook niet op de KPN bekabeling die in de straat ligt.

Kortom, Alice biedt een snelheid TOT 20 Mbits, en niet VAN 20 Mbits.
De postcodes checks zijn slecht indicaties, niemand kan uit een postcode check afleiden wat precies de lengte van de kabel is tot de centrale, soms loopt de bekabeling immers een andere route en is de lengte langer dan de postcode check laat zien.
En dan nog het punt van kwaliteit van de bekabeling.

Dat Alice in het geval van storingen de snelheid bewust lager zet is een systeem om de stabiliteit te verhogen. Je hebt immers niets aan een relatief hoge snelheid en een lijn die er iedere keer uit ligt.
Een wat lagere snelheid is dan een optie.

Als je het met dit alles niet eens bent is dat je goed recht, maar moet je je van te voren op de hoogte stellen wat ADSL is en wat de beperkingen zijn.
Als je geen beperkingen wilt moet je een provider nemen die glasvezel verbindingen aanbiedt in je woongebied. Dan heb je gegarandeerde snelheden en bovendien een hogere upload.

Je zit niet aan een lang contract vast bij Alice, dus ik zou maar snel opzeggen en een andere provider gaan zoeken.

missellie
Een behoorlijk kort door de bocht reactie. Tuurlijk heb ik mij geinformeerd van alle voors- en tegens, KPN heeft zelfs een gat van 2 x 2 gegraven en een extra kabel erbij gemaakt om de snelheid te verbeteren vorige week. Maar na een stevige mailwisseling van meerdere mails waarin ik heb aangegeven dat ik wilde dat men eerst probeerde of snelheid niet sneller kon en het niet nakomen van verplichtingen zit ik vanavond ineens wel op 20 mb.
Het kan dus toch. Af en toe een dipje naar 14 mb.
Proberen kan geen kwaad toch? Ook voor Alice niet, zij kunnen hier ook van leren.
Alice heeft dus toch de snelheid afgeknepen.
Het laatste uur zit ik op een gemiddelde snelheid van 18,7 MB!!Alice..ik ben nu supertevreden!!!! Grin

Toch als tip. Misschien niet alles klakkeloos accepteren en voor je recht opkomen? Een kapotte koelkast koop je toch ook niet? En Alice heeft ook de verplichting om de klant van JUISTE informatie te voorzien.

Groetjes, Missellie (met 19 mb per seconde!!!!! en een afstand van 1726 METER van de central!!!) GrinGrin
Gewijzigd door missellie op 28 januari 2008, 20:11

Hoppy
Ik heb het al gezegd, de afstand tot de centrale is iets wat je niet kunt beinvloeden. Dat neemt niet weg dat je wel last kunt hebben van een storing. Vandaar dat je Alice ook moet inschakelen in geval van problemen. Direct dreigen met TrosRadar e.d. lijkt me vrij zinloos, je moet Alice eerst de kans geven om een probleem op te kunnen lossen.

Ik ben blij voor je dat je nu een goede snelheid hebt. Je kunt snelheid echter niet afdwingen, zo staat het ook omschreven.
Op een afstand van 1726 meter (misschien nog wel meer), is een snelheid van 18,7 Mbits heel goed te noemen.

Het is mij niet bekend dat Alice bewust lijnen "afknijpt" zoals providers als UPC wel doen.

missellie
Hoppy,
Ik hoop niet dat ik je beledig maar ik vind je erg PRO Alice,
weet je zeker dat je geen werknemer van hen bent?
Het is wel frapant dat ze eerst zeggen dat ik niet afgeknepen
wordt maar dat het aan de afstand ligt, later dat ze zeggen dat mijn lijn nu zo stabiel is dat ik hier maar van moet genieten, weer later zeggen dat mijn lijn er anders uitknalt en dat ik als ik mijn rechtsbijstand heb ingeschakeld ik een paar uur na die mail ineens op
16-20 mb zit. Een verdubbeling van de snelheid.
Het stinkt en dat moet je toch toegeven.

maar nu hier een tevreden Alice gebruiker.

Maseo
Sorry missellie
maar ik vind klanten zoals jou echt gewoon een beetje triest.
Er wordt een mooi product aangeboden voor een lachprijs op de markt, waarbij ze een snelheid tot 20Mbps (niets gegarandeerd) aan bieden.

Ik hoop voor jou dat de rest van de gebruikers in jouw gebied nu geen last hebben van een onstabiele lijn en een teleurstellende download snelheid puur om het feit dat jij EIST 20Mbps te ontvangen om een afstand wat eigenlijk absurd is.

Als je je maximale snelheid wilt hebben wat ook geadverteerd wordt ga dan lekker over naar Kabel internet of glasvezel. Maar ga niet dreigen met rechtsbijstand om jouw 20Mbps te krijgen.

[Edit n.a.v Hoppy]
Gewijzigd door Maseo op 03 februari 2008, 15:23
Vergroot je WiFi bereik; the Poor-Man's way!

http://alice.gebr...ead_id=474

Hoppy
missellie schreef:
Hoppy,
Ik hoop niet dat ik je beledig maar ik vind je erg PRO Alice,
weet je zeker dat je geen werknemer van hen bent?
Het is wel frapant dat ze eerst zeggen dat ik niet afgeknepen
wordt maar dat het aan de afstand ligt, later dat ze zeggen dat mijn lijn nu zo stabiel is dat ik hier maar van moet genieten, weer later zeggen dat mijn lijn er anders uitknalt en dat ik als ik mijn rechtsbijstand heb ingeschakeld ik een paar uur na die mail ineens op
16-20 mb zit. Een verdubbeling van de snelheid.
Het stinkt en dat moet je toch toegeven.

maar nu hier een tevreden Alice gebruiker.

Je beledigd mij niet, en je hebt het recht je mening hier te verkondigen, daar is het forum voor.
Ik ben helemaal niet zo PRO Alice als je denkt, ik heb ook dikke problemen met Alice gehad en heb dit nog steeds. Nu alleen niet technisch meer want mijn lijn is goed, maar de facturering klopt al maanden voor geen meter.

Dat afknijpen doet Alice echt niet, het kan wel zo zijn dat je een technisch probleem hebt waardoor het lijkt of je lijn geknepen wordt. Die maximale snelheid TOT 20 Mbits is zoals gezegd niet gegarandeerd. Je kunt hier dus geen aanspraak op maken.
Als 8 Mbits je maximum is doordat je een x-aantal meters van de centrale afzit, heb je gewoon pech.
Daar kun je niets aan doen, dat is geen onwil van Alice maar het principe van ALDS (en ook VDSL, de opvolger van ADLS).

Ben je het daar niet mee eens moet je zien dat je een glasvezel verbinding krijgt, dit wordt al uitgerold her en der in het land, de kosten zijn echter een stuk hoger, maar je hebt dan wel een gegarandeerde snelheid, zowel up- als download.

Wat Maseo zegt is niet helemaal juist. Als jij 20 Mbits hebt heeft de rest van je wijk daar geen last van. Dat kan niet ten koste van medegebruikers in je wijk. Het is wel zo dat er een maximale capaciteit is in de centrale. Er zijn grenzen zoals met alles, maar die worden niet snel bereikt. De kans dat je centrale "vol" zit is gering.

maruq
Hoi,

Ik zit zelf 1650 meter van de centrale en haal ongeveer 8 a 9 mbit. Op zich niet erg traag maar als meer mogelijk is zou ik graag de mogelijkheden willen weten.
Er is geen centrale dichter in de buurt, ik weet niet of er af en toe centrales bijkomen of dat je hier om een verzoek kunt plaatsen.

Hoe kun je in aanmerking komen voor glasvezel?

groet,

mattijs

backups
Ik doe wel mee, maar om andere redenen. Ik heb 3 maanden geleden opgezegd en ook bevestigd gekregen en Alice BOEKT nog steeds geld af van mijn rekening !!!

Ik ben woest op dat ***-wijf

missellie
Na 1 maand..nog steeds een supersnelheid. Ik ben nog steeds zeer tevreden! Mag ook nog wel eens gezegd worden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lagere snelheid dan postcode check: wie doet mee naar Trosradar?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Van het kastje naar de muur... Storing 10 20 juli 2012, 23:34
Van Draadloos terug naar bekabeld internet lukt niet Algemeen 8 15 oktober 2011, 18:34
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief