obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

overstappen naar alice

gaelle
hoi,

Ik ben hier helemaal nieuw, dus mijn excuses als ik mijn vraag niet op de goede plek stel.
Ik wil overstappen van xs4all naar alice. Ik heb inmiddels gebeld om dat te regelen. Nu mijn vraag moet je zelf je huidige internetprovider opzeggen? xs4all zegt van niet en alice zegt van wel. Dat begint al goed.Hoe hebben jullie dat gedaan? xs4all zegt dat als ik mijn internet opzeg, alice dan alles opnieuw moet aanvragen terwijl ze gewoon de lijn kunnen overnemen.
Ik snap er nu al niks meer van.
Ik heb straks denk ik of geen internet of 2 lijnen:-).
Wie weet er raad?

Alvast bedankt.

Groetjes

donderkont
Wij hebben het 6 weken van te voren aangevraagd, en toen de bevestiging kwam, hebben wij bij Xs4all opgezegd. (Het opzeggen moet wel een maand van tevoren gebeuren, maar dat kwam bij ons precies goed uit) Wink

Groetjes
Linda

gaelle
Hoi Linda,

Dank je wel voor je antwoord. Hoe heb je xs4all opgezegd? Als ik bel dan zeggen ze dat alice de lijn moet overnemen en ik dus echt niet zelf hoef op te zeggen. Als ik voor 1 februari opzeg ben ik nog op tijd:-).
Bevalt alice een beetje?
Alvast bedankt.

Groetjes Alice

donderkont
we hebben xs4all schriftelijk opgezegd.
nadat we van alice de bevestiging hadden gekregen.

en alice bevalt wel alleen die uitgaande nummerweergave hebben we nog steeds niet.Angry

Ronkeuren
mijn mening :: DOE HET NIET!!!!!!!!!!!!!!
Gewijzigd door Ronkeuren op 23 december 2008, 13:10

GerJ
Zelf ben ik in september overgestapt van KPN (voorheen Planet) naar Alice. Internet heb ik zelf opgezegd, na de bevestigingsbrief van Alice. Wel in de opzeggingsbrief aangeven dat de lijn behouden moet blijven voor overname! Op de Alice-site vind je voorbeeldbrieven; ik zou de opzegging altijd aangetekd versturen met bevestiging van ontvangst. De telefoonaansluiting die je hebt bij KPN moet je vooral niet opzeggen: dat doet Alice voor je.

Oh, en ik ben behoorlijk tevreden over Alice.... De ondersteuning stelt niet veel voor, maar het werkt wel. En deze site maakt de gebrekkige ondersteuning van Alice bijna goed.

birmaan
Hi,

Ik ben zeer recent over gestapt van Tele2 naar Alice.
Pas nadat ik de bevestiging van Alice kreeg, heb ik tele2 laten opzeggen maar wel aangegeven dat de lijn over genomen wordt door Alice.

Maar helaas mocht het niet baten. Alice heeft ondanks alles toch een nieuwe lijn aangevraagd en gefactureerd. Mede daarom is het overstappen niet geheel vlekkeloos verlopen en heb ik bijna een maand zonder gezeten.

De ondersteuning van Alice is puur waardeloos maar dit forum maakt het wel goed.

Vorige week lag het internet er uit, wel telefonie. Ik meteen een storing aangemeld. Ze hebben een ticket gemaakt voor de technische dienst en ik zou hierover terug gebeld worden. Gelukkig doet alles het weer maar ik moet nog steeds terug gebeld worden Frown

Ik hoop dat het bij jou beter gaat.

Groetjes,
Linda
If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

Black Tiger
Ik ben ook aan het overwegen, maar moet echt van tevoren weten vanaf ongeveer hoeveel gig dataverkeer ze moeilijk gaan doen.
Het heeft voor mij geen zin om over te stappen als dan blijkt dat ze niet blij zijn met mijn download gedrag.

Ben niet de grootste downloader, maar 200 a 250 gig per maand moet kunnen anders hoeft de overstap niet.

Voor de rest ziet het er goed uit. Ben nog aan het twijfelen tussen blijven bij Telfort, verhuizen naar Alice of mijn dochter een studieabo bij Tweakdsl laten aanvragen.
Want daar heb is helemaal geen gezeur meer, alleen is die wel duurder. Maar da's normaal, professionele helpdesk, geen 0900 nr. newsserver inbegrepen etc.

Greetings, Black Tiger

bruno001
Tiger,
Als je een beetje verstand hebt van telefoon en aansluiting, kun je veel problemen zelf oplossen. 98 pct van de abonnees heeft zonder problemen ALICE en van degene die problemen hadden zijn de meeste opgelost. Snap je er niet zo veel van heb je pech bij problemen aangezien de helpdesk bagger is ( op de enkele slimme medewerker na).

Je bent voor telefoon bij comfort nu nog aangewezen op de copperjet, dat kan wel eens goed fout gaan en dan ben je niet bereikbaar. Als ik het opnieuw moet doen kies ik voor Alice easy op een tweede paar en KPN budget op de originele lijn.

Ook zou ik wachten tot Alice definief de Fritz gaat leveren, maart/april, veel meer extra zonder meerkosten. De garantie dat de ISP in 2009 naadloos gaan overnemen van elkaar staat op papier, maar ik vertrouw daar niet op.

Met fup zal elke provider moeten accepteren dat je regelmatig een filmpje binnenhaalt en zolang je geen webserver draait, geloof ik niet in problemen, je upload is niet voor niets zo laag.

Ben benieuwd

Bruno

Frjentsjer
Ik zelf mijn internet provider opgezegd! (ziggo) en de rest ging van zelf. en ben zeker tevreden.

succes en welkom!Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'overstappen naar alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Van het kastje naar de muur... Storing 10 20 juli 2012, 23:34
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief