obey-robots.txt
18 Juli 2018, 22:12
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

meerdere pc's via modem/router

randy66
hallo ik ben beetje een leek op dit gebied.
maar ik heb hiervoor internet van tiscali gehad, met een zyxel p-2606h multipc modem. Nu heb ik inetrnet van alice maar daar kreeg ik een modempje bij waar maar 1 pc op kan.
nu wil ik die zyxel modem graag aansluiten op alice internet maar dat doet die niet. toen heb ik de fabrikant gebeld van zyxel die zegt dat die wat informatie nodig heeft van alice om de modem te configureren, maar alice geeft die onfo niet. weet iemand mischien de volgende vragen te beantwoorden?
is alice internet:
pppoa of anders?
wat is de vpi waarde?
wat is de vci waarde?
LLC of VC?

en als niemand dit weet, weet iemand dan een andere oplossing hoe ik meerdere pc's kan laten werken op alice internet/

ik zit echt met mijn handen in het haar.

alvast bedankt

Tinus
hoi randy,
Ben ook net overgestapt van tiscali naar alice. heb zelf de zyxel 2602H en ik kon een verbinding krijgen door de rode cross kabel uit de modem van alice (copperjet 1616-2p) met de zyxel te verbinden en die weer met een utp kabel naar de computer.

PPPoA: Port: dsl VPI/VCI: 0/35
LLC of VC weet ik niet...

randy66
hi tinus bedankt voor je reactie.
ik ben een beetje een leek op dit gebied.
zou je mij mischien stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen en waar ik die gegevens moet invoeren.
je zou mij er een groot plezier meedoen
ik heb dezelfde modem als jij hebt van tiscali

randy66
ik heb het aan de praat gekregen
ik heb dus internet nu via de andere modem, alleen weet ik de sip settings van de telefoon niet. kan iemand mij die geven?
sip local port
sip server address
sip server port
register server address
register server port
sip server domain

and mischien heb ik deze ook nodig
username
password

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden