obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:43
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Mijn probleem

Jonathan01
Situatie:

Alice aangevraagd zonder iets actiefs van kpn te hebben gehad. Kpn monteur is dus langs gekomen om de lijn te activeren.
Vervolgens alles aangesloten volgens schema.

Gevolg:
Internet werkt perfect, snelheid goed. Emailen was nog een probleem, maar dankzij dit forum even de uitgaande servernaam veranderd in smtp.alice.nl Blundertje in de documentatie van Alice. Shit happens.
Met de telefonie moest nog even gewacht worden, het toestel moest nog worden aangeschaft.
In de tussentijd regelmatig contact gehad met de helpdesk, omdat de lounge niet werkte. Onderhand was het telefoontoestel aangschaft een aangesloten, maar nog niet bruikbaar om te bellen.
Dat was nog niet mogelijk, omdat -volgens de helpdesk- nog niet alles geactiveerd was. Ik moest nog een aantal dagen wachten.
Na dat gedaan te hebben nog steeds het zelfde probleem.

Ik hoor nu als ik de hoorn van de haak haal alleen een kiestoon. Als ik nummers intoets, wordt dat niet gebeld. Ook het bellen naar dit nummer (wat ik notabene moest vragen aan de helpdesk, anders wist ik mijn eigen nummer niet, heeft iedereen dat?) gaat niet, omdat je dan een nummer is onbekend toontje krijgt.
Bij de helpdesk de troubleshooter doorgelopen, en zelfs zonder de splitter er tussen gaat het niet goed.
Er was een ticket aangemaakt, en ik zou terug worden gebeld. Uiteraard is dat nooit gebeurd. (Speelde zich af op de eerste of tweede week van januari, verbinding geleverd 24dec.)

Vandaag nog geprobeerd: A+B verwisselen, werk ook niet. Telefoon op uitgang 2 van modem krijg ik helemaal geen geluid. (Heeft iedereen dat?)

Goed, toen ik dit forum las kwam ik er dus achter dat de splitter in principe geen nut meer heeft, dus deze is er nu tussen uit.
Ik heb de 1616 modem, en tussen het modem en de telefoon zitten 15meter (nieuw) telefoondraad. Het toestel wat ik heb gekocht is een Profoon TX-105, dus een simpel dingetje. Geen Dect toestel, met nummermelding en dat soort fratsen.

Ik denk aan de mogelijke fouten:
Intern:
- Kabel op een 1 of andere maniere niet 100%, heb momenteel geen korte kabel in huis om het te testen.
edit: vreemd, omdat ik dus wel een belsignaal hoor.
- Een foute instelling in de modem, als dat mogelijk is. Ik heb niets aan de instellingen van het modem veranderd.
Extern:
-Misschien dat er ergens bij BBnet of Kpn iets niet goed gaat.

Wie zou er iets meer weten, of misschien een suggestie hebben?
Bij voorbaat dank voor het antwoorden!
Gewijzigd door Jonathan01 op 06 februari 2008, 12:30

jaapjaap
Misschien een inkoppertje, maar is je telefoon wel compatible met Alice? Zie ook onderwerp 'welke telefoons wel/niet.

Veel succes

Jonathan01
jaapjaap schreef:
Misschien een inkoppertje, maar is je telefoon wel compatible met Alice? Zie ook onderwerp 'welke telefoons wel/niet.

Veel succes

Daar had ik indd ook aan gedacht (en topic gelezen), enerzijds heel goed mogelijk (maar momenteel niet te testen met een ander toestel), anderszijds is het een ontzettend basic dingetje, dus lijkt me onwaarschijnlijk.
Tenzij Alice natuurlijk zo high tech is dat een basic analoog toestel niet goed is.

FullforceXL
Ik heb voor de poortering netjes een tijdelijk nummer van Alice ontvangen. En vanaf dag 1 kon ik bellen met dat nummer en erop gebeld worden.
IK zet mijn geld op een onvolledige/fout poortering. Je installatie lijkt mij op orde.
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Jonathan01
FullforceXL schreef:
Ik heb voor de poortering netjes een tijdelijk nummer van Alice ontvangen. En vanaf dag 1 kon ik bellen met dat nummer en erop gebeld worden.
IK zet mijn geld op een onvolledige/fout poortering. Je installatie lijkt mij op orde.

Ja, die optie stond tussen extern, en eigenlijk vermoed ik dit probleem ook. Alleen - hoe ga ik dit aanpakken, aangezien de helpdesk aardig kansloos is..Sad

mem512b
Ik moest ook helpdesk 2 keer mailen voordat ik mijn eigen nummer kreeg.
You are not alone....
Phone2 heeft op dit moment nog geen betekenis geloof ik.
Gewijzigd door mem512b op 12 februari 2008, 00:36

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
raar telefoon probleem. Storing 10 14 augustus 2011, 11:49
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief