obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:22
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Tegenvallende snelheid

Wim
Volgens speedtest van Alice zou ik uitkomen op 16-20 mbps. Helaas is het slechts 4 mbps (volgens speedtest.bbned.nl). Afstand tot centrale 1625 m (volgens http://pcdb.bbned.nl/, postcode 6932PH22).
Ik denk dat er iets niet klopt. Heeft iemand een dergelijke ervaring? Helpdesk vind het jammer maar wil/kan er niks aan doen, want het er zijn zoveel zaken die de snelheid bepalen. Het kan aan alles liggen .... Na lang aandringen wordt mijn klacht wel doorgestuurd naar de technische dienst.

Groet,

Wim Frown

Black Tiger
Bij Orange zijn er wel van dergelijke ervaringen, bleek dat de zaak op ADSL1 ingeregeld stond.
Als de afstand inderdaad klopt is het wel bitter weinig. In elk geval een snelheid om eens een nader onderzoek te doen dus, dus goed dat je vraag doogespeeld wordt naar de technische dienst.

Greetings, Black Tiger

jelle
Ja,

16-20 beloofd

op 1660 meter van de centrale haal ik maar 6 mbit.

kruisje
Hier zelfde probleem

500 meter verwijderd en haal 3 mbit. Beloofd wordt 16 - 20 mbit

marcelnl1
500m van centrale. Modemsnelheid 17mbit (in de praktijk stabiel op 1.71megabyte per sec. met uitschieters naar 1.8megabyte per sec). Niets te klagen.

Waar hebben jullie deze snelheden getest..? Speedtest.nl is een zeer slechte meting, klopt voor geen meter. probeer beter even http://test.tc2.leaseweb.net/1000mb.bin te downloaden en wat is je gemiddelde snelheid? Hier 1.72mb/sec

Wim
Bedankt Marcel,

ik zal de speedtest via leaseweb uitproberen. Ook ga ik het modem verplaatsen naar de meterkast waar mijn isra-punt zit. Wij hebben een verbouwing gehad waardoor de wcd in de woonkamer is verplaatst. Mogelijk dat daar iets mis mee is. Vrijdag mag ik Alice bellen over mijn probleem...

Groet,

Wim

kruisje
dank je marcel voor de info.

Haal idd hier een snelheid van 1.72 mb.

Ik heb niks gezegd.

kruisje
trouwens die 3 mbit haalde ik via opera. in internet explorer haalde ik wel de juiste snelheid 15 - 17 mbit.

Wim
Vandaag opnieuw getest. Wel eerst TCPOptimizer gedraaid.
Op speedtest.bbned.nl nu een snelheid van rond de 12 mbps (Grin). Op aanraden van Marcel ook de 1GB file van leasewb gedownload. De snelheid liep op tot wel 1,5 mBps. Kennelijk was er dus wel wat aan de hand. Ik ben nu tevreden. Smile

Groet,

Wim

Black Tiger
Haal idd hier een snelheid van 1.72 mb.

Valt me eerlijk gezegd nog tegen op 500 meter afstand van de centrale. Dat zou dan toch echt wel meer moeten zijn.
Bij orange halen gasten hier op 500 meter van de centrale 19.4 en 19.6 mbit.

Hebben die Copperjet dingen nergens een of ander statusvenster waarin je de intrainsnelheid van die dingen kunt bekijken?

Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tegenvallende snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief