obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 18:00
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

4 huistelefoons op de copperjet = doet niet

Bandit
Voorheen werkte mijn dect huistelfoonset van Philips (1214) perfect. Nu zit ik met ADSL telefonie. Als ik mijzelf bel gaan alle 4 de sets over, maar als ik zelf wil bellen, krijg ik de kiestoon niet.
Daarna zet ik hierbij mijn oude philips dect setje van 2 telefoons (totaal nu 6). De oude set werkt prima, maar met mijn 1214 kan ik alleen gebeld worden.
Nu lees ik wel iets over aansluitwaarde, maar zelfs met 6 toestellen doet 1 set het wel.
Moet ik nu de 1214 wegknikkeren en een nieuwe set kopen?
Is er een andere oplossing (versterker o.i.d.)?
Als ik een andere set koop, wie garandeert mij dat die het wel doet?

jap
Heb exact hetzelfde probleem met mijn Philips Dect 617 telefoon i.c.m. met de copperjet 1616-2P. Ik kan wel gebeld worden, maar ik krijg geen kiestoon, en kan dus niet bellen. Als ik een ouderwetse (draad) telefoon aansluit werkt het wel goed.

Gaarne melden bij Support@AlliedData.nl, de leverancier van de CopperJet. Hoe meer mensen dit soort problemen melden, hoe sneller ze het oplossen.

pieternel
Om het nog gekker te maken Shock

Afgelopen week ben ik aangesloten op Alice
Op de eerste dag hoorde ik op mijn Siemens DECT telefoon een ratel door de kiestoon heen. Ik kon bellen en gebeld worden op zowel mijn eigen nummer als op het tijdelijke nummer.
Nu, 4 dagen verder, de ratel is verdwenen. Mooi zou je zeggen, maar ik kan nu niet meer zelf bellen !!!!

Gebeld worden wel, maar net als jullie geen kiestoon meer als ik zelf wil bellen. Sluit ik een oude vaste telefoon aan dan werkt alles perfect.
Dus, nog eentje er bij

benslag
Ook ik had problemen met mijn Philips DECT telefoon. Pas na zo'n halve minuut kreeg ik eindelijk een kiestoon. Volgens de spec van de Copperjet moet de aangesloten telefoon een weerstand van 600 ohm hebben. DECTs hebben meestal een veel hogere weerstand.

Dat bracht me op het idee om een weerstandje van 10 k ohm parallel aan de telefoonlijn te schakelen. Dat loste voor mij het probleem helemaal op! Ik krijg nu binnen een sekonde een kiestoon.

Ik heb ook nog wat geexperimenteerd met andere weerstandswaarden. Bij 5 k ohm ontdekt de Copperjet dat er iets niet goed is. Het telefoon LEDje begint dan te knipperen aan het eind van een gesprek. 6k8 werkt goed, 15k werkt ook nog, 22k niet meer.

Dus koop bij de elektronicaboer voor 30 eurocent 3 weerstandjes, van 6k8, 10k en 15k en verbind die van 10 k parallel met de telefoonaansluiting. Werkt het daarmee niet, probeer dan een van de anderen.

Succes!
Gewijzigd door benslag op 13 februari 2008, 00:38

mem512b
Ik heb hier een Philips CD1403. 3 handset plus een extra Siemens 3000 comfort handset. Alles doet het prima. Kan overal bellen of gebeld worden met alle 4 handsets. Enige wat nog niet goed is is nummerweergave (uitgaand). Alice moet het nog steeds voor mij aanzetten.
Philips dect betekent niet automatisch werkt niet. Volgens mij is op forum ook een lijst met alle dect telefoons die goed werkt met CJT.
Veel succes verder met het oplossen van jouw probleem.

pieternel
Supertip van Benslag GrinGrinGrin

Benslag, een supertip van dat weerstandje
Ik heb mijn telefoonaansluiting nu afgewerkt op een telefoondoosje en in de stekker een weerstandje van 6800 Ohm gemonteerd parallel op de ab aansluiting
Het werkt nu subliem met alle DECT telefoons.
De interne weerstand van het toestel (bij hoorn van de haak) parallel aan het weerstandje verhoogd perfect de totale lijnbelasting waardoor er netjes kiestoon komt en ik kan bellen. De lijn wordt bij afsluiten ook weer netjes verbroken. 10K en 8k2 waren te groot.

Nogmaals dank GrinGrin

Bandit
Ik zie weer een lichtje aan de horizon.
Niet alleen door de oplossing dmv het plaatsen van weerstandje. Dit roept bij mij de volgende vragen op. Waar en hoe plaats ik die weerstand? Ik neem aan tussen copperjet en 1e toestel. Kan iemand dit concretiseren?

Ik had overigens een reactie van de fabirkant van de copperjet. Hun voorstel; stuur de dect set op en dan gaan zij testen/uitzoeken. Van deze optie zal ik wel gebruik maken. Probleem is nl dat Philips deze set niet meer produceert, en dus ook niets aan AD ter beschikking kan stellen. Misschien dat mijn set een bijdrage kan leveren aan toekomstige gebruikers. Dan nog blijf ik geinteresseerd in jullie oplossingen.

Bandit

benslag
Hoe concreet wil je het hebben? In de bijlage vind je een 'schakelschema' en een fototje van hoe de truuk met het weerstandje eruit kan zien. Toegegeven, de getoonde oplossing is iets duurder dan 30 cent, maar heeft het voordeel dat je niet hoeft te solderen en dat je de draad naar de telefoon heel kunt laten.
Het doosje, kabeltje en plugje zijn te koop bij de elektronica winkel die ook het weerstandje kan leveren. Soms lukt het ook bij een bouwmarkt.

::Benslag::

benslag voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door benslag op 13 februari 2008, 22:44

jap
Bij mijn Philips Dect 617 werkt de weerstand methode helaas niet. De weerstand moet dusdanig laag zijn (4K) dat ie vervolgens niet meer detecteer als ik ophang. En ook ik had de reactie van Copperjet om m'n telefoon op te sturen, maar ik wil eerst een ander merk modem gaan proberen die ik binnenkort te leen krijg.

WTFIA
Hoop dat dat modem dan wel VoDSL ondersteunt, Alice doet geen VOIP

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '4 huistelefoons op de copperjet = doet niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief