obey-robots.txt
17 Oktober 2017, 13:43
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Storing bij inkomende gesprekken

Emmanuel
Soms, als ik gebeld word, krijg ik na het opnemen helemaal niets te horen. Geen kiestoon, geen beller, niets. Doorgaans proberen mensen mij dan opnieuw te bellen en dan lukt het wel.

Een paar opvallende zaken hierbij zijn:
-De beller krijgt een naar geluid te horen (alsof je fax belt)
-Er verschijnt geen nummer op het display van mijn telefoon, terwijl dat normaal wel gebeurt
-Het gebeurt maar soms (en alleen van vast naar vast?? (dat is een aanname))

Ik ben pas verhuisd en heb Alice Confort aangevraagd voor op mijn nieuwe adres. Een paar weken nadat ik Alice Confort had aangevraagd kwam de monteur van KPN op bezoek en heeft hij de modem direct aangesloten zonder splitter/etc. Ik heb een paar dagen erna een goedkope Profoon telefoon gekocht en aangesloten, waarna bellen meteen werkte (internet werkte toen nog niet). Ik heb een paar keer getest met mobiele telefoons en alles werkte naar behoren (nummerweergave, bellen, gebelt worden), alleen het viel me toen al op dat er behoorlijk wat vertraging zit tussen het bellen met mobiel en het overgaan van de vaste telefoon; de vaste telefoon gaat nog iets van 3 keer over als je de mobiele telefoon al hebt opgehangen. Nadat ik het nummer aan mijn familie en kennissen doorgegeven had begon ik wat van de problemen te merken.

Komt dit door een instelling van mijn telefoon (niets over gevonden in het boekje)? Modem? Doet Alice gek? Help!

Alvast bedankt!

Emmanuel
Het probleem houdt aan... Niemand enig idee?

Dan maar de Alice helpdesk bellen

jap
Geen oplossing, wel exact hetzelfde probleem hiero.

Tobias
Nou het is een mooie puinhoop bij Alice.
Op 4 februari ´s avonds rond half acht was ik mijn internetverbinding kwijt.
Volgens een schrijven van hun zou dat een half uur duren, nou het heeft uiteindelijk 2,5 dag geduurd en diverse telefoontjes!!!
En de telefoonlijn???.... ook al een puinbende!
Ieder ogenblik gaat ie over en als je dan oppakt krijg je of de kiestoon of ingesprekstoon of een wildvreemde of je hoort helemaal niets.
Zojuist een mail van Alice ontvangen (da´s dan wel weer aardig dat ze een emailadres hebben)met de boodschap dat het via de email niet op te lossen valt en of ik maar effe de klantenservice
wil bellen.
Ik heb ze teruggemaild dat ik al genoeg kosten heb gemaakt om mijn ADSL verbinding in orde te krijgen en dat ik niet van plan ben om voor een goede telefoonverbinding nog meer kosten te maken.
Wanneer ze zo graag contact met me willen hebben bellen zij mij maar!!!Angry

jpmanni
Ook ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb tot nu toe ook niet kunnen ontdekken waar het aan ligt. Het ligt in ieder geval niet aan mijn DECT-telefoon. Ik heb laatst een vast toestel aangesloten en ook daar had ik hetzelfde probleem mee.

Bij mij gebeurt dit af en toe ook wanneer ik gebeld wordt met een mobiel nummer.

Ik zoek dus ook ng steeds een oplossing hiervoor.

jpmanni
De klantenservice van Alice heeft er net voor gekozen om mij hiervoor een nieuw modem te sturen. Zo zou het probleem opgelost moeten zijn.

Tobias
Bij mij is het probleem opgelost.
Eerst heb ik m'n dect telefoon direct aan het modem gehangen om te controleren of de bekabeling tussen het modem en het telefoonstopcontact wellicht de storing veroorzaakt.
Tot mijn verbazing werkte de lijn toen optimaal.
De telefoon toen weer opnieuw aangesloten op het telefoonstopcontact en de storing was weer terug.
Het kabeltje van de telefoonuitgang van het modem liep via een electronische switch ( die ik voorheen gebruikte om te schakelen tussen de telefoon en het 5K6 modem ).
Nadat ik deze switch er tussen uit gehaalt had werkte de telefoon via het stopcontact perfekt.

jap
jpmanni schreef:
De klantenservice van Alice heeft er net voor gekozen om mij hiervoor een nieuw modem te sturen. Zo zou het probleem opgelost moeten zijn.

Is het probleem nu opgelost ?

jpmanni
nee. Probleem bestaat nog steeds. Nieuw modem is geen oplossing helaas

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing bij inkomende gesprekken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
nummerherkenning inkomende telefoongesprekken Alice met eigen modem 4 25 december 2015, 15:20
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief