obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Portforwarding, alweer!!!

Xercali
Ik heb een Allied Data CopperJet-1616-2P. en een router Sitecom WL-160 router.

ik wil een aantal port forwarden, maar het lukt niet. wanneer ik op Add Reserved Mapping klik dan komt een error:

webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0

ik heb op google zitten zoeken maar heb niks gevonden.

Mijn router doet het gelukkig wel, het opent de poorten die ik wil maar de Copperjet niet.

heb via firefox en explorer geprobeerd, heb de router ge-reset, maar het hielp niks.
ook heb ik naar mijn provider gebeld (Alice) en kreeg als antwoord "Wij kunnen je niet helpen, zoek maar op internet wat de oplossing van je probleem is" dus zoals je kan lezen, geen enkel service noch enige technische ondersteuning bij mijn provider. ben verteld dat je UPnP aan moet zetten, en dat heb ik gelijk gedaan op mijn router page.
maar het lukt nog steeds niet!

mijn handelswijze:

1) http://172.19.3.1/
2) Configuration --> Security --> Advanced NAT Configuration...--> Add Reserved Mapping...
3) Start 2300 End 2400 Start 2300 End 2300 type: TCP, Global: 0.0.0.0 , Internal 192.168.x.xxx dan op Add Reserved Mapping geklikt en vervolgens krijg ik weer de zelfde error!

dus weet iemand wat ik moet doen om een port open te krijgen?

ik wil graag port 2300-2400,47624 forwarden.

Alvast bedankt.

Hax0r4d
Xercali schreef:
Ik heb een Allied Data CopperJet-1616-2P. en een router Sitecom WL-160 router.

ik wil een aantal port forwarden, maar het lukt niet. wanneer ik op Add Reserved Mapping klik dan komt een error:

webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0

ik heb op google zitten zoeken maar heb niks gevonden.

Mijn router doet het gelukkig wel, het opent de poorten die ik wil maar de Copperjet niet.

heb via firefox en explorer geprobeerd, heb de router ge-reset, maar het hielp niks.
ook heb ik naar mijn provider gebeld (Alice) en kreeg als antwoord "Wij kunnen je niet helpen, zoek maar op internet wat de oplossing van je probleem is" dus zoals je kan lezen, geen enkel service noch enige technische ondersteuning bij mijn provider. ben verteld dat je UPnP aan moet zetten, en dat heb ik gelijk gedaan op mijn router page.
maar het lukt nog steeds niet!

mijn handelswijze:

1) http://172.19.3.1/
2) Configuration --> Security --> Advanced NAT Configuration...--> Add Reserved Mapping...
3) Start 2300 End 2400 Start 2300 End 2300 type: TCP, Global: 0.0.0.0 , Internal 192.168.x.xxx dan op Add Reserved Mapping geklikt en vervolgens krijg ik weer de zelfde error!

dus weet iemand wat ik moet doen om een port open te krijgen?

ik wil graag port 2300-2400,47624 forwarden.

Alvast bedankt.

Je Internal IP is verkeerd. Moet in de 172.19.X.XXX bevinden.

Xercali
gedaan.

maar hij doet het nog steeds niet.
als ik nu naar www.canyouseeme.org ga en ik check of de port 2300 open is, dan zie ik dat de port NIET open is, terwijl het WEL open is in mijn modem instelling. en ik heb de poorten ook open gezet in mijn router insteling, ook heb ik UPnP aangezet (router).

of heb ik nu iets verkeerds gedaan?
Gewijzigd door Xercali op 21 februari 2008, 17:17

Colin
Ik raad iedereen die problemen heeft met portfowarding om de Copperjet in ZIPB-modus te zetten; het spaart enorm veel ellende.

AB
Colin schreef:
Ik raad iedereen die problemen heeft met portfowarding om de Copperjet in ZIPB-modus te zetten; het spaart enorm veel ellende.

Dat advies wil ik graag opvolgen maar kan je me aangegeven hoe dat te doen? ZIPB enabled en dan zijn er nog heel veel opties.

wise guy
AB,

Google is je vriend!
Maar heb het eff voor je opgezocht
een duidelijke uitleg

AB
wise guy schreef:
AB,

Google is je vriend!
Maar heb het eff voor je opgezocht
een duidelijke uitleg

wise guy, bedankt voor je uitleg / opzoekwerk.Wink

Xercali
bij mij staat er alleen "none" en niet het IP-adres van de computer die moet worden aangesloten op ZIPB

wise guy
Xercali schreef:
bij mij staat er alleen "none" en niet het IP-adres van de computer die moet worden aangesloten op ZIPB

Heb je er nog een router tussenzitten?
Tip sluit eerst de pc rechtstreeks aan op de copperjet zonder router.

Xercali
ok geprobeerd.

ik zie nog steeds niet mijn IP-adres, ik zie wel een andere naam "sky-ch9...." maar zo heet mijn PC.

nog andere ideen?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding, alweer!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet, geen telefoon (alweer) Storing 3 05 november 2010, 13:05
inhoud Alice doos: waar was die bericht alweer? Algemeen 4 27 november 2009, 19:32
portforwarding opeens weg? Algemeen 3 22 februari 2009, 19:12
Portforwarding bij Copperjet met Sitecom router Eigen netwerk 13 04 februari 2009, 05:38
Juiste instelling modem voor portforwarding! Frequently Asked Questions 8 21 januari 2009, 13:37
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief