obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Waarom Alice.....

joandutch
Wis eigenlijk nie goed waar ik deze vraag kwijt moest.......

Maar waarom zou ik moeten kiezen voor Alice !!! En wat zijn de voordelen en ervaringen.

Ik heb nu nog geen ''eigen'' provider maar wil van me huidige sistuatie af dus ben op zoek naar een provider voor ADSL en Telefonie.

Ik twijfel tussen Abel telecom & Alice.

Abel:
- zeer goedkoop
- zie veel negatieve ervaringen

Alice:
- waarom maar 1 Email adres !!!! of zijn dit er meer.

Tevens heb ik een ISDN1 lijn maar dat moet volgens mij niet uit maken.

Ik hoor graag reactie etc.

marcelnl1
Alice:

- Goedkoop en geen aparte rekening van KPN. Totaal 30e/maand dus en verder niets
- Zeer goed netwerk (bbned/bbeyond)
- Vele jaren ervaring in de netwerkindustrie.
- Duidelijke produktomschrijving, je weet wat je kunt verwachten

Dat je 1 email adres krijgt; tsja, en? Gebruik maken van email adressen van je provider is zo hopeloos ouderwets.. ik gebruik al jaren geen provider email meer.. gebruik toch gewooh gmail (oid). Kun je vanaf elke plek benaderen en werkt ook met outlook e.d... en mocht je ooit weer eens overstappen naar een andere provider, dan hoef je ook je email niet te veranderen Smile

Ik heb overigens alleen maar goede ervaringen met alice. Goede support, duidelijke communicatie, zeer hoge snelheid (1,8mb/sec) en een zeer stabiele lijn.

Abel moet je zeker niet doen, ik ken iemand die daar werkt; is echt een grote bende en het bedrijf heeft 0 ervaring met wat dan ook!

joandutch
marcelnl1 schreef:
Alice:

- Goedkoop en geen aparte rekening van KPN. Totaal 30e/maand dus en verder niets
- Zeer goed netwerk (bbned/bbeyond)
- Vele jaren ervaring in de netwerkindustrie.
- Duidelijke produktomschrijving, je weet wat je kunt verwachten

Dat je 1 email adres krijgt; tsja, en? Gebruik maken van email adressen van je provider is zo hopeloos ouderwets.. ik gebruik al jaren geen provider email meer.. gebruik toch gewooh gmail (oid). Kun je vanaf elke plek benaderen en werkt ook met outlook e.d... en mocht je ooit weer eens overstappen naar een andere provider, dan hoef je ook je email niet te veranderen Smile

Ik heb overigens alleen maar goede ervaringen met alice. Goede support, duidelijke communicatie, zeer hoge snelheid (1,8mb/sec) en een zeer stabiele lijn.

Abel moet je zeker niet doen, ik ken iemand die daar werkt; is echt een grote bende en het bedrijf heeft 0 ervaring met wat dan ook!

Dankje is duidelijk maar heb inmiddels ook nog wat vragen iemand daar antwoorden op !!!

- Is het ook mogelijk om met een ISDN-1 lijn over te stappen !!
- email ook optehalen via POP!
- Is het ook mogleijk om te faxen over u netwerk.
- zijn er nog beperking in telefoonnummers 088 etc.
- Bij geleverd modem hoeveel telefoon toestelen kunnen daar op worden aangesloten !!

Ik denk er hard aan om maar is de gok te wage..

nl1gsd
joandutch schreef:
Dankje is duidelijk maar heb inmiddels ook nog wat vragen iemand daar antwoorden op !!!

- Is het ook mogelijk om met een ISDN-1 lijn over te stappen !!

Volgens mij wordt er dan een nieuw aderpaar geactiveerd (a € 69,00).

joandutch schreef:
- email ook optehalen via POP!

Jep, en via webmail... overigens werkt webmail momenteel nog niet naar behoren.

joandutch schreef:
- Is het ook mogleijk om te faxen over u netwerk.

Als het goed is wel, dit ligt veelal aan de gebruikte apparatuur.

joandutch schreef:
- zijn er nog beperking in telefoonnummers 088 etc.

Lijkt mij niet

joandutch schreef:
- Bij geleverd modem hoeveel telefoon toestelen kunnen daar op worden aangesloten !!

Maximaal 2, maar volgens mij krijg je maximaal 1 telefoonnummer(lijn) via VoDSL. Een 2e kan misschien in de toekomst worden aangevraagd.

joandutch schreef:
Ik denk er hard aan om maar is de gok te wage..

Ik hoef niet na te denken. Ondanks de inmiddels slechte ervaring dat mijn order er 2x in stond waarvan 1 oplevering op de 15e van deze maand. Wilde ik 1 order annuleren, hierop worden ze beide geannuleerd en een nieuwe aangemaakt... helaas, maar nu kan ik 10 dagen langer op de oplevering wachten.

De ouwe thee tante (of koffiejuf) die er zat werd nog sjago ook. Veel medewerkers kennen helaas het woord 'klantvriendelijkheid' nog niet trouwens maarja voor het geld hoef je 't niet te laten.

marcelnl1
deze hele week heerlijk kunnen internetten met Alice. Zoals ik al eerder schreef is de snelheid geweldig bij mij en ook de routing en pingtijden zijn gewoon echt te gek. Gamen gaat ook goed.

Natuurlijk valt er ook wel eea aan te merken. Tot op heden heb ik de volgende nadelen ondervonden:

- Je dynamische ip adres is wel HEEL dynamisch. Elke dag krijg ik een ander ip. Het vervelende hiervan is dat, wanneer je een ander ip krijgt, ook al je verbindingen worden verbroken met b.v. ssh, msn, ftp, http enz enz..
- Telefonisch niet op zondag te bereiken en geen storingen/werkzaamheden pagina. Vandaag ligt alice er al de hele dag uit maar je moet zelf maar gaan afwachten of en wanneer de verbinding het weer doet. Bij Orange kreeg je altijd een onzin antwoord op elke vraag die je stelde maar die waren iig wel bereikbaar Wink
- Ik heb de alice helpdesk vorige week donderdag gemailed met een vraagje (niets boeiends overigens), nog altijd geen reactie.

Tot zover.
Gewijzigd door marcelnl1 op 07 oktober 2007, 20:20

Black Tiger
- Je dynamische ip adres is wel HEEL dynamisch. Elke dag krijg ik een ander ip.

Laat je je modem wel aan staan? Want elders hoor en lees ik toch verhalen dat zolang het modem aan blijft staan je normaliter geen ander ip adres zult krijgen.
Als er inderdaad elke dag een ander ip adres komt, hoef ik geen Alice en zie ik van de hele zaak af.

Greetings, Black Tiger

marcelnl1
mijn modem staat dag en nacht aan. Meestal als ik van mijn werk thuiskom heb ik weer een ander ip gekregen en zie ik dat al mijn verbindingen eruit liggen.. Ik heb Alice hier ook al over gemailed maar krijg geen reactiie..

niet alleen dat je verbindingen dan elke keer weg zijn, maar ook dat alle verbindingen naar mijn werk op IP gechecked zijn is dan heel irritant.. moet elke keer dat nieuwe ip laten toevoegen op de lijst met toegestande ips..
Gewijzigd door marcelnl1 op 08 oktober 2007, 09:42

rinaldo
marcelnl1 schreef:
- Je dynamische ip adres is wel HEEL dynamisch. Elke dag krijg ik een ander ip. Het vervelende hiervan is dat, wanneer je een ander ip krijgt, ook al je verbindingen worden verbroken met b.v. ssh, msn, ftp, http enz enz..
- Telefonisch niet op zondag te bereiken en geen storingen/werkzaamheden pagina. Vandaag ligt alice er al de hele dag uit maar je moet zelf maar gaan afwachten of en wanneer de verbinding het weer doet. Bij Orange kreeg je altijd een onzin antwoord op elke vraag die je stelde maar die waren iig wel bereikbaar Wink
- Ik heb de alice helpdesk vorige week donderdag gemailed met een vraagje (niets boeiends overigens), nog altijd geen reactie.

Behoorlijk irritant dat je verbinding steeds word verbroken. Ik ben vaak snacht's aan het downloaden.

joandutch
Nou heb 10 dagen geleden aanvrag gedaan nu maar duimen Smile
1e brief gehad verder nog niets vernomen......

bekie74
Had een poging gewaagd om een abbonement bij alice te krijgen
Werd na aanvraag stil
Had aanvraag ingediend op 10-10-07
Tot 6-11-07 niks meer gehoord na aanvraag bevestiging
dus vandaag gebeld
Kreeg te horen dat kpn mijn lijn gebliokkeerd had en zij dus niet konden leveren
Maar heb helemaal geen kpn abbo
dat verteld werd in de halt gezet en na 10 min antwoord dat de tech dienst dit moet uitzoeken en dan moet ik vrijdag terugbellen om te vragen hoe het zit!!!!
Antwoorde hierop dat zij mij dan maar terug moeten bellen want het heet niet voor niks klanten service
Antwoord nee dat doen zij niet?????!!!!!
Dus toen vroeg ik waarom niet omdat zij dit niet doen
De man klonk geergerd
Was waarschijnlijk niet de eerste die dit meedeeld
Dus heb toen bedankt voor hun service (welke service)
Heb nu abbo aangevraagd bij telfort zelfde prijs geen 70 euro kosten voor kpn lijn en zelfde condities 30 euro vaste tel en internet met download tot 20 mb alleen wel jaar contract maar daarna maandelijks opzegbaar.
Heb heirbij ook gratis modem a 70 eurie en een gratis klantenservice nummer nadeel modem voor 1 comp maar dit is wel weer op te lossen met router draadloos
dus alice bedant en tot nooit weerziens!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarom Alice.....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief