obey-robots.txt
24 November 2017, 12:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Copperjet 1616 in Bridge mode ?

hachy
Hey guys,

Ik overweeg om over te stappen naar Alice. Ik gebruik een linksys broadband router icm Chello die alles voor mijn netwerk regelt, zoals DHCP, port forwarding, VPN, etc. etc, en dit wil ik zo houden.

Toen ik op GoT aan het surfen was las ik dat het bijgeleverde modem, de Copperjet 1616, niet in bridge mode te zetten was omdat je daar een admin login voor nodig had.

Sinds de admin tool zou je de copperjet dus wel in bridge mode moeten kunnen zetten, mijn vraag is of er al mensen zijn met ervaringen hiermee, en zo ja, hoe performt het qua gehaalde snelheden ?

Bij voorbaat dank!

kruisje
toen ik hem in brigdemode had verbrak steeds de verbinding.

Ik heb nu de modem als ppoa-routed geconfigureerd en bepaalden poorten in de modem open gezet. Ethernet kabel in de lan aansluiting geplaatst van de router en die geeft nu alleen een seintje door. Alles werkt naar behoren haal 1,72 mb/sec. Is dus erg snel.

Miss is dit dan de oplossing. in de router moet je dan wel eerst dhcp uitzetten.

hachy
Thx voor de snelle reactie.

In deze setup moet je dus de DHCP en de portforwarding functies van de Copperjet gebruiken, en kan je dat dus niet meer met je 'oude' router regelen. Nat <--> Nat lijkt me ook niet zo'n goed idee.

Of je moet inderdaad de WAN poort van je oude router niet gebruiken en de Copperjet op een LAN poort van je oude router aansluiten. Want dat is dus wat jij gedaan hebt ?

kruisje
klopt

hachy
Thanx dan ga ik Alice maar eens aanvragen. Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet 1616 in Bridge mode ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief