obey-robots.txt
21 September 2017, 17:49
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Nummer porteren mislukt

AB
Ondanks afspraken met vorige provider Casema om nummer beschikbaar te houden lukt het Alice kennelijk niet mijn nummer te porteren. Dan is de lijn weg, dan kan men er niet bij dan zeggen ze weer dat het vanavond voor 8 uur in orde is. Ben het spuugzat om geen duidelijk antwoord te krijgen waarom e.e.a niet lukt. Uiteindelijk denk ik me er maar bij neer te leggen, heb geen zin om hier nog meer enregie in te steken, het helpt toch niet!Sad

grunn
Ik heb mijn oude provider ook gezegd het nummer te bewaren, zelfs een maand overlap gehouden op advies van de helpdesk, maar mijn nummerportering is ook 3 maal geweigerd. Alice wist de reden niet, dus toen heb ik zelf maar even gebeld met de oude provider (@home). blijkt dat een nummer pas weggegeven wordt als je abo echt afgelopen is...eerder niet! dus mocht je nog niet opgezegd hebben...of je contract bij je oude provider is nog neit afgelopen...dan is dat het probleem. Overigens zorgt Alice er niet voor dat het direct dezelfde dag geregeld is. Ik heb er nog 5 dagen op moeten wachten...(en nu krijg ik het niet voor elkaar mijn oude nummer werkend te krijgen (*%^^R&^#^)

Ice
wij hebben ook nummer portering via @home aangevraagd maar konden dan niet gebeld worden door @home klanten het nummer werkte wel, alice wist zoals gewoonlijk niet wat het probleem was en houdt je vervolgens lang aan het lijntje na geeist een nieuw nummer te willen zou dat 5 werkdagen duren en dan zouden we bericht krijgen schijnbaar hadden we wel een nieuw nummer MAAR WELKE?? nee alice en goed omspringen met klanten is der niet bij na een maand zelf aar es gebeld wat dan ons telefoon nummer wel was. het eerste nummer dat ik doorkreeg werkte niet eens, na nogmaals de klantenservice te hebben gebeld endelijk een nummer wat wel werkte. als die slimmerts van alice dan gelijk je dossier aanpassen met het nueuwe nummer erin... maar het is schijnbaar heel moeilijk om je administratie goed op pijl te houden daar we staan nog geregistreed op ins oude @home nummer in de computer.. goed bezig aliceAngry
Gewijzigd door Ice op 06 maart 2008, 10:24

AB
Had mijn abonnement bij Casema netjes opgezegd. Zeggen ze nu bij Alice dat ik dat niet had moeten doen want nu is het nummer niet meer beschikbaar??? Volgens mij wordt het nummer door Casema vrijgegeven voor portering, blijft dat enige tijd beschikbaar en als er niet geporteerd is wordt het opnieuw uitgegeven. Vandaag toch nog maar even gebeld met Alice. Na ruggespraak gaf medewerker aan dat het in behandeling was. Ja maar dat zei uw collega vorige week ook!! Nee het is nu binnen 10 dagen geregeld. Ik ben benieuwd, ook naar ervaringen van anderen.Smile

AB
AB schreef:
Had mijn abonnement bij Casema netjes opgezegd. Zeggen ze nu bij Alice dat ik dat niet had moeten doen want nu is het nummer niet meer beschikbaar??? Volgens mij wordt het nummer door Casema vrijgegeven voor portering, blijft dat enige tijd beschikbaar en als er niet geporteerd is wordt het opnieuw uitgegeven. Vandaag toch nog maar even gebeld met Alice. Na ruggespraak gaf medewerker aan dat het in behandeling was. Ja maar dat zei uw collega vorige week ook!! Nee het is nu binnen 10 dagen geregeld. Ik ben benieuwd, ook naar ervaringen van anderen.Smile

En de laatste mededeling: de lijn die opgezegd is bij Casema stond op naam van u vrouw dus de voorletters kloppen niet. Wilt u casema bellen dat ze dit aanpassen en de lijn weer activeren??? Afijn, Casema gebeld die zegt dat er met porteren alleen naar tel nummer en straat/huisnummer gekeken wordt en er dus gewoon geporteerd kan worden. Dit weer doorggeven aan Alice. Deze zou een ticket maken voor de Technische Dienst deze zou het handmatig uitvoeren. Gisteren gebeld, sorry meneer het lukt niet uw nummer te porteren want u lijn is niet meer actief. Zucht...wie het weet mag het zeggen. Wat ik wel wil zeggen is dat ik steeds keurig netjes te woord gestaan wordt door de medewerkers die waarschijnlijk de hele dag narigheid over zich uitgestort krijgen. Heb ook de indruk dat deze mensen absoluut hun best doen om je problemen opgelost te krijgen!! Dat dit uiteindelijk in mijn geval niet lukt is meer een verwijt aan de organisatie als de 1e lijnsmedewerkers.

Wie heeft er nog een goede raad in dit geval????Shock

BMP
AB schreef:
AB schreef:

En de laatste mededeling: de lijn die opgezegd is bij Casema stond op naam van u vrouw dus de voorletters kloppen niet. Wilt u casema bellen dat ze dit aanpassen en de lijn weer activeren??? Afijn, Casema gebeld die zegt dat er met porteren alleen naar tel nummer en straat/huisnummer gekeken wordt en er dus gewoon geporteerd kan worden. Dit weer doorggeven aan Alice. Deze zou een ticket maken voor de Technische Dienst deze zou het handmatig uitvoeren. Gisteren gebeld, sorry meneer het lukt niet uw nummer te porteren want u lijn is niet meer actief. Zucht...wie het weet mag het zeggen. Wat ik wel wil zeggen is dat ik steeds keurig netjes te woord gestaan wordt door de medewerkers die waarschijnlijk de hele dag narigheid over zich uitgestort krijgen. Heb ook de indruk dat deze mensen absoluut hun best doen om je problemen opgelost te krijgen!! Dat dit uiteindelijk in mijn geval niet lukt is meer een verwijt aan de organisatie als de 1e lijnsmedewerkers.

Wie heeft er nog een goede raad in dit geval????Shock

Mja in dit geval moet je denk ik dan toch bij casema zijn, vraag weer eens of de lijn nog wel actief is en is dat geval of ze de gegevens willen aanpassen zodat Alice normaal kan porteren.

Alice heeft dus wel een actieve lijn nodig.

Succes.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

AB
Mja in dit geval moet je denk ik dan toch bij casema zijn, vraag weer eens of de lijn nog wel actief is en is dat geval of ze de gegevens willen aanpassen zodat Alice normaal kan porteren.

Alice heeft dus wel een actieve lijn nodig.

Wanneer ik mijn oude nummer bel hoor ik de "in gesprek toon" en niet de afsluit toon. volgens mij is het nummer dan nog beschikbaar, maar hoe weet ik of de lijn nog actief is. Dit betrof bellen via de kabel van Casema met een nummer waarmee ik eerst via KPN gebeld heb en wat later door Casema geporteerd is.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummer porteren mislukt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gratis service nummer Klacht over Alice 1 15 november 2011, 10:56
beltarief 088 nummer Eigen netwerk 2 22 januari 2011, 11:01
nummer teruggeporteerd Webcare Alice 2 24 november 2009, 20:16
IP-nummer geblokkeerd door MAPS DUL van TrendMicro Algemeen 9 30 september 2009, 17:53
Telefonie: "voer nu het interne nummer in" Eigen telefoon netwerk 1 05 februari 2009, 12:27
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief