obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:04
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G v5.1 met DD-WRT

jinxedworld
Hallo,

Ik heb mijn 1616 ingesteld op ZIPB modus, dit werkt op zich prima, de Linksys pakt alles prima over, alleen heeft de copperjet om de zoveel tijd nog een schop nodig (veel gelijktijdige TCP connecties kan ie niet zo goed hebben). Als ik dat doe, en daarna een DHCP renew geef in de router dan duurt het sowieso twee minuten (uiteraard na het volledig opstarten van de copperjet) voordat het WAN IP aan de Linksys word gekoppeld. Hebben meer mensen "last" hiervan?

Groetjes,

Dennis
Gewijzigd door jinxedworld op 03 maart 2008, 11:41
241479824

BMP
Ja dat klopt bij mij hetzelfde verhaalWink

hihi niet te vaak de stroom er af doen, en een tip ga over op usenet dan heb je weinig connecties.Grin
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

DonBucknall
hallo ik heb sindskort ook alice internet met het copperjet 1616-2p modem en heb daarbij een linksys rv042 router gekocht omdat ik vpn wil gebruiken.
Ik wilde dus zipb instellen zodat alles direct doorgaat naar mijn linksys, maar ik krijg dit niet aan het werken. Zou je misschien kunnen uitleggen hoe jij dit gedaan hebt?

hjm
DonBucknall schreef:
hallo ik heb sindskort ook alice internet met het copperjet 1616-2p modem en heb daarbij een linksys rv042 router gekocht omdat ik vpn wil gebruiken.
Ik wilde dus zipb instellen zodat alles direct doorgaat naar mijn linksys, maar ik krijg dit niet aan het werken. Zou je misschien kunnen uitleggen hoe jij dit gedaan hebt?

Kijk hier eens:
http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=599&pid=4324#post_4324

taysle
ik kreeg het werkende na deze uitleg precies te hebben gevolgd.

http://pelleke.blogspot.com/2008/10/alice-modem-in-zipb-zetten.html

vvg
Mijn modem staat ook in ZIPB mode. Ik heb daar achter een router met twee computers. Op 1 van deze computers heb ik een webserver draaien. Helaas is na een stroom uitval (en soms ook door onbekende oorzaak) het copperjet modem niet meer in ZIPB mode. Als iemand dan mijn website benadert dan krijgt deze een foutmelding te zien.
Als ik vanaf mijn eigen pc naar mijn website ga dan krijg ik een inlogscherm van de copperjet te zien.
Dan weet ik meteem dat het foute boel is.

Maar ik heb een scriptje geschreven dat je op een linux pc kan draaien om deze status van het modem te controlren en een tweede scriptje zet de copperjet weer opnieuw in ZIPB mode en koppelt de juiste pc-naam er aan vast.
Hier onder geef ik even de twee scriptjes aan, waarvan de eerste elke 5 minuten in een crontab draait.
Ik moet ook jullie hulp inroepen want de test die ik via wget --spider heb bedacht klopt niet helemaal. Als we dat werkende kunnen krijgen dan worden er denk ik heel veel mensen door deze bestandjes geholpen:

Het eerste script heet copperjet_test.sh en draait via cron elke 5 minuten.
#!/bin/bash
set site=`wget --spider www.mijnsite.nl`
echo $site
if [Unauthorized, in $site] ; then
~/bin/copperjet_zipb.sh
#Authorization failed. Dus de website is de setup pagina van het copperjetmodem.
else
echo "site is bereikbaar."
fi
echo "..............................................................."

Het tweede script heet copperjet_zipb.sh
#!/bin/sh
# die \r die er tussen staat is voor de enters
# de naam van mijn router is wonderland
echo Restarting Copperjet at `date`
echo "..............................................................."

host=172.19.3.1
port=23
#cmd1="zipb disable" #Dit kan niet want dan heb je geen verbinding meer...!
cmd1="zipb enable"
cmd2="zipb set public device wonderland"
cmd3="dhcpserver forcerenew all"

( echo open ${host} ${port}
sleep 1

echo 'admin'
sleep 1
echo "\r"
sleep 1

echo 'bb@l1cE322'
echo "\r"
sleep 1

echo ${cmd1}
echo "\r"
sleep 1

echo ${cmd2}
echo "\r"
sleep 3

echo ${cmd3}
echo "\r"
sleep 3

echo 'user logout'
echo "\r"
sleep 1
echo exit) |telnet

nu=`date`
echo Copperjet set in ZIPB-mode at $nu
echo "==============================================================="

Wie kan mij helpen dit verder uit te werken?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G v5.1 met DD-WRT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief