obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Welk accespoint kopen?

hoiti103
Hoi,
heb al vrij veel gelezen op dit forum, maar nog niet gevonden wat ik zocht. Ik ben op zoek naar een accespoint voor mijn alice modem, wil nl graag weer met mijn lappie op schoot internetten.
Kan iemand mij adviseren welk accespoint ik het beste kan aanschaffen?
Alvast bedankt!

verwijdermij
Nou echt adviseren kan ik niet. Ik kan alleen melden dat ik de linksys wrt54g heb en die heb ik aangesloten en die doet het prima.

hoiti103
Heb ff gegoogeld, de linksys wrt54g is een router, maar met het oranje kastje van Alice heb ik toch eigenlijk alleen een accespoint nodig? Of kan ik de linksys wrt54g aansluiten op het alice kastje? Ik wil nl. wel gebruik maken van bellen via Alice.

verwijdermij
Ik heb de router gewoon aangesloten op de alicebox en werkt prima, ook de telefoon doet het goed.

BMP
hoiti103 schreef:
Hoi,
heb al vrij veel gelezen op dit forum, maar nog niet gevonden wat ik zocht. Ik ben op zoek naar een accespoint voor mijn alice modem, wil nl graag weer met mijn lappie op schoot internetten.
Kan iemand mij adviseren welk accespoint ik het beste kan aanschaffen?
Alvast bedankt!

Hoi hoiti103,

de wrt54g is een wifi router en switch ineen linksys heeft ook een soortgelijk accespoint maar de prijs maakt niks uit dus de wrt54g is de betere keuze.

de wrt54g kan je namelijk degraderen tot accespoint dat is wat ik nu heb ingesteld , na een toch wat problematische zipb instelling.

Bij deze instelling zet je het interne ipadres van de wrt54g op bijvoorbeeld
172.19.3.4, dat is nodig om te zorgen dat dat ip binnen de iprange van de copperjet valt.

Je kan dan ook de wrt54g en de copperjet gewoon benaderen.

Zorg wel dat je de cross kabel vanaf de copperjet in een lanpoort van de wrt54g steekt, heb je meer aansluitingen nodig dan kan je er altijd een switch bijzetten (ook in een lanpoort)

Ook als je draadloos gaat zorg dat je de wep of wpa/2 encryptie inschakelt in de wrt54g Wink

Wink

Succes BMP

Ps linksys is wel een van de betere routers (is cisco)
Gewijzigd door BMP op 05 maart 2008, 20:25
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

verwijdermij
Hey BMP,

Ik heb helemaal niks aan mijn router of de Alicebox hoeven in te stellen om Alice werkend te krijgen, zoals jij beschrijft. Behalve de beveiliging van de draadloze verbinding. Werkt prima.

Hij staat ingesteld als DHCP en operation mode is gateway. Werkt perfect.
Gewijzigd door verwijdermij op 06 maart 2008, 11:34

BMP
Feut schreef:
Hey BMP,

Ik heb helemaal niks aan mijn router of de Alicebox hoeven in te stellen om Alice werkend te krijgen, zoals jij beschrijft. Behalve de beveiliging van de draadloze verbinding. Werkt prima.

Feut schreef:
Hey BMP,

Het werkt ook wel maar als je poorten moet gaan forwarden dan kan dat problemen gaan geven omdat je een router achter een router zet en die kunnen dan ruzie gaan maken want je hebt 2 dhcp servers die de baas willen spelen, het is dus niet aan te raden, en ik heb het ook ff getest maar ik krijg het echt niet aan de gang.Wink zipb ben ik ook nog mee bezig .

Gr BMP
Gewijzigd door BMP op 06 maart 2008, 17:56
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk accespoint kopen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
draadloos ACCES-POINT óf ROUTER kopen? WiFi 7 19 april 2009, 18:11
Netgear router/accespoint Eigen netwerk 18 10 februari 2009, 19:10
Welk incasso bureau schakeld alice in? Algemeen 6 18 december 2008, 18:12
draadloos router als accespoint instellen in copperjet Algemeen 1 16 oktober 2008, 20:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief