obey-robots.txt
17 Oktober 2017, 13:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

wrt54g als router op standaard copperjet instellen werkt super

BMP
Misschien is dit al vaker vermeld, maar ik vind het de moeite waard om te plaatsen.

Je linksys wrt54g achter de copperjet, met de standaard instelling van de copperjet van Alice.

bron breedbandmodums:

De CopperJet modem en Linksys WAP worden beiden in het lokale netwerk aangesloten.(dus in de lan aansluiting)

Hoewel 2 Routers in één lokaal netwerk plaatsen niet gebruikelijk is, wordt in dit voorbeeld toch uitgelegd hoe deze combinatie zonder problemen kan samenwerken.
Reden om dit te doen is om ook de webinterface voor CopperJet modems te kunnen gebruiken, inclusief firewall, loggings bekijken enz. (de webinterface van CJT modem is alleen bereikbaar als de CJT in Router-mode is ingesteld).

In dit voorbeeld worden de volgende componenten gebruikt:
- CopperJet 816-2p of 1616-2P modem/Router
- Wireless Broadband Router/Access Point (Linksys WRT54G)

De Linksys is hier niet de primaire Router. De DHCP-server van de Linksys WAP deelt echter wel de lokale IP-adressen uit.
Het IP-adres bereik van de Linksys is: 192.168.1.2 - 192.168.1.254.
De op de Linksys aangesloten computers ontvangen nu een IP-adres: 192.168.1.X.
Daarnaast moet ook het Internet-signaal worden doorgegeven van/naar de CopperJet modem. Dit kan worden gerealiseerd door een extra Gateway in te stellen.
Door de Gateway-constructie kan de Linksys toch gekoppeld worden met de CopperJet modem:
Setup -> Advanced Routing

Dus als je de gateway hebt ingesteld zoals op de foto dan zijn de instellingen gereed.

LinksysCJrouter

Klik op Save Settings na het invullen van de Gateway-adressen.

Let op de instellingen zijn gedaan met de copperjet in een lan poort van de wrt54g, dus nu moet de copperjet op de wan poort van de wrt54g worden aangesloten. anders kan je hem niet meer benaderen.

De CopperJet modem werkt dus ook als Router en heeft een DHCP-server voor lokale IP-adressen. Bereik: 172.19.3.2 - 172.19.3.254.
Zijn webinterface (http://172.19.3.1 of http://172.19.255.254) kan op deze manier zonder problemen benaderd worden, ook het Internet-verkeer kan worden uitgewisseld.

In de praktijk gebeurt ongeveer het volgende:
- CopperJet router deelt ip-adressen uit in het 172.19.3.X bereik, de Linksys krijgt
bijvoorbeeld adres 172.19.3.4 toegewezen.
- Linksys WAP zelf deelt IP-adressen uit aan de aangesloten PC's en/of laptops,
bereik: 192.168.1.x.
- De extra Gateway stuurt alles door via IP-adres 172.19.3.4.
- Het Internet-verkeer wordt via de CJT modem via de Gateway 172.19.255.254 naar de LInksys router doorgestuurd.

De Routes van de Linksys WAP worden zichtbaar via knop Show Routing Table:

Voor het regelen van NAT (port-forwarding) moeten poortnummers bij zowel de CopperJet 816-2P als de Linksys WAP worden ingesteld.
- CJT: Port Forwarding/NAT;
- Linksys WRT54G:

Deze manier werkt voor mij prima omdat ik acces restrictie heb ingesteld voor mijn dochter die anders niet aan haar slaap toekomt.Shock ja ik ben nu eenmaal een harde vaderSmile

en aangezien de linksys nu de lokale ip adressen uitdeeld en de router ook zijn tijd settings bij de server kan ophalen is dit ideaal.CoolGrinWink

Met dank aan www.breedbandmodems.info

Groet BMP.

Ps: ik heb even gestoeid met zipb maar wegvallende verbindingen en de telefoon die er mee stopte, dus dat geloof ik verder welWink en met deze gateway instelling werkt je wrt54g als een normale router Cool
Gewijzigd door BMP op 11 oktober 2008, 14:08
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

supreme
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de poorten te openen. ZIPB kan ik ook niet instellen mijn router staat dan niet in de lijst.
Via deze manier werkt het ook al niet Angry. Als ik het zo in stel heb ik helemaal geen internet meer. Ik gebruik een wrt54tgc. maakt dat veel verschil uit?

Destination Mask Gateway Metric
172.19.0.0
172.19.3.2
192.168.1.0
192.168.1.1
255.255.0.0
255.255.255.255
255.255.255.0
255.255.255.255
172.19.3.1
172.19.3.2
192.168.1.1
192.168.1.1
2
1
1
1

aak
@PM, is het nog gelukt om poorten te openen? Ik heb weliswaar een ander router, wel linksys, maar een andere, maar ik krijg de poorten niet geopend en/of geforward.

als je een tip hebt hou ik me aanbevolen,

sjeuf12
BMP,
kan dit mogelijk een reden van lage snelheid en af en toe wegvallen van de verbinding zijn?
Ik heb namelijk de door jou beschreven oplossing en last van bovenstaande problemen.
Bij het navragen, bij de helpdesk, over de snelheid en wegval problemen krijg ik als mogelijke reden een verkeerd ingestelde lokale router.....

Op dit moment haal ik max 700kB en de verbinding valt gem. 3*/min weg...

Ben nog zoekende...
gr
Ser

sjeuf12
aanvulling
vanmorgen Linksys vervangen door 8port switch.
Copperjet verzorgd nu alle routering.

Snelheid omhoog naar 12Mb. Nog niet fameus omdat hier, gezien de afstand naar de centrale 18 a 20Mb moet kunnen.
Nog geen resultaten bekend ivm wegvallen van de verbinding.

Maar ala, wel al een verbetering tov de Linksys.
Voorlopig dan maar even geen Linksys en wireless, maar dan blijft mijn vraag; hoe kan dit en wat heeft de door BMP beschreven routering hiermee van doen?

gr
Ser

Fredzz
BMP - "Dus als je de gateway hebt ingesteld zoals op de foto dan zijn de instellingen gereed." Hmmm... Ik zie geen foto FrownFrownFrown

BMP
Fredzz schreef:
BMP - "Dus als je de gateway hebt ingesteld zoals op de foto dan zijn de instellingen gereed." Hmmm... Ik zie geen foto FrownFrownFrown

Excusee te veel aan het opruimen geslagen

LinksysCJrouter

het gaat om voorbeeld 2 in de linkWink

http://www.breedb....php?id=76

Fredzz
WAT HEB IK GEDAAAAAN ??????!!!

Ik heb geprobeerd om dat te volgen, maar het lukt niet! Het geeft een fout over een interface gateway als ik probeer save settings op advanced router!

Zo ik heb eerst Alice en linksys reset naar "factory defaults"
Dan de rj45 kabel op de wan port gezet van de linksys (niet lan) en heb de advanced routing gedaan, maar niet de interface LAN & Wireless, ik heb WAN INTERNET Gekozen.

Dan ik ging naar de CJ pagina, om port forward te doen (reserved mappings).
Ik heb de port 25000 gekozen (om te testen). Dan ging naar linksys port forward en heb 25000 port forward. ik probeerde Utorrent port check en het was OK !!!!

Maar ik heb iets raar gezien op Reserved mappings. Daar was geen port 25000 maar wel port 0. Zo ik heb ander port forward op linksys en werkt wel zonder port forward in CJ.

Ik weet niet hoe dit gebeurd maar wanneer ik heb op CJ port forward voor port 25000, hij heeft port 0 gekozen. betekent dat alle porten zijn forward naar linksys, dan hoef je alleen in linksys forward naar jouw eigen pc's.

Zo eerst alice ethernet kabel op WAN port van linksys aangesloten. Dan advanced routing (interface Wan internet):

35ji9lh

Dan reserved mappings in CJ. Ik heb gekozen port 25000 in external en internal port range. Ik heb "save settings" en dan kreeg ik port 0 0 0 0. (BETER) betekent dat alle porten zijn forward naar linksys. (DMZ?)
j7far4

Dan 2 port forward in linksys (utorrent en emule):
20p7ma8

Emule port test
2h846xu

En utorrent port test.
2hpruyo

BMP, ik weet niet wat gebeurt als het was een fout van de CJ, of linksys , of allebei, maar alles werkt prima en ik hoef alleen port forward in linksys.

Ik hoop dat ik heb goed uitgelegd. Mijn nederlands is niet zo goed, naar ik probeer om te helpen.GrinGrinGrinGrin

BMP
Hmmmm, kweet niet of dit wel handig is, volgens mij heb je op deze manier alle ports open tot aan de router.

doe eens een random port controle

http://www.pcflan...?from=menu

BMP
Gewijzigd door BMP op 11 oktober 2008, 15:34

Meng
@BMP

Zoals velen ben ik ook in bezit van een Linksys WRT54G router.
Mij vraag die ik aan je wil stellen is het volgende:

De manier hoe jij je router icm de Alice modem hebt ingesteld. Hoe stabiel is de verbinding?

en

Weet jij toevallig of ik voor de verbinding tussen lan1 van mijn Linksys router en modem. Of ik hiervoor een cross of straight kabel moet gebruiken? Op dit moment heb ik namelijk alleen straight kabels gebruikt. Het werkt allemaal zeer stabiel (vanaf aansluit datum (juni 08) tot heden geen enkel storing gehad.) Alleen kan ik helaas bepaalde applicaties niet meer gebruiken. bv. torrents. Vandaar deze aanpassing die ik wil toevoegen.
Gewijzigd door Meng op 11 oktober 2008, 19:37

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wrt54g als router op standaard copperjet instellen werkt super', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief