obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storm in telefoon en geen kiestoon

analoog1
Bij inkomende gesprekken zie ik soms geen nummer of geen woord anoniem dus weet ik dat de verbinding fout gaat.
Als ik opneem hoor ik niks, maar de opbeller krijgt heel veel kabaal alsof het hevig stormt te horen.

Vaak als ik wil bellen krijg ik pas na tig keer proberen eindelijk een kiestoon.

Heb al sinds 22 febr hier problemen mee.
Vele keren gemaild en gebeld met Alice maar niks 0,0 oplossing.

Vorige week werd de lijn doorgemeten en bleek dat mijn modem niet goed was.

Dat was donderdag.
Ik zou met twee werkdagen een nieuw modem in huis hebben.

Het is nu vrijdag een week later, geen modem, en nog steeds problemen.

Vanmorgen Alice gebeld.
Kreeg te horen dat er vanochtend een storing was en ik daardoor die problemen had !!!!
Notabene een storing van vandaag zorgt voor de problemen vanaf 22 febr? mooi niet !!!!!!

heb dat gezegd tegen die meneer en toen gooide hij het over een andere boeg.

Wat voor telefoon ik had aangesloten, ik zei een Siemens, hij gelijk, zeker een dect? ik zei ja, speciaal aangeschaft omdat die tenminste zou werken.
hij zei , kijk daar komt uw storing door, u kunt op ons modem geen Dect telefoons aansluiten, alleen maar een analoog toestel.

Ik weer, o dus dan moet ik al mijn telefoon gesprekken maar laten afluisteren?
Nee zei hij dat was 20 jaar geleden zo, maar nu niet meer.
Trouwens met een draad toestel word U niet afgeluisterd.
Ik zei, ik welke eeuw leven we eigenlijk? een analoog draad toestel?

Ik wil een draadloos dect toestel gebruiken.
Tja dat kan dus niet zei hij, dan is het uw eigen schuld dat u steeds storingen heeft.
De keus is dus aan U.!!!!!

Ik zei dat dat natuurlijk belachelijk was en waarom dit als dat echt zo was niet op de website vermeld stond.
daar gaf hij maar geen antwoord meer op.

Toen vroeg ik ook nog even waarom niemand mijn nummer kon zien als het mij al lukte om iemand te bellen.
Tja dat hebben wij nog niet, dat moet nog.
Ik zei dan zal ik u eens even wat voorlezen van uw website, want daar staat dat het wel kan.
Zelfs hoe je het aan en uit kunt zetten.
Hij zei dat dat pas in de toekomst zou komen, ze waren er wel mee bezig.
Ik zei dat is dus weer volksverlakkerij.

Hij vond dat er met mij niet te praten viel , ik zei ik wacht nog steeds op een nieuw modem, maar hij zei dat het niet nodig was, ik drong er maar opaan en gaf hem een ticket nr.

Daar las hij dat er wel een modem naar mij onderweg zou zijn, maar dat bleek het allereerste modem te zijn wat ik al heb vanaf febr.

Hij zat maar te zuchten en te steunen en kwam er helemaal niet uit, hij werd steeds chagerijniger en op een gegeven moment smeet hij de telefoon erop.

Tja Alice.
Super service, maar niet heus.

Wat moet ik hier nou mee?
Gewijzigd door analoog1 op 07 maart 2008, 14:24

Hoppy
Ik weet niet welke joker je aan de telefoon hebt gehad, maar die snap er helemaal niets van!.
Natuurlijk kun je een DECT aansluiten op de modem. Een DECT (basisstation), is een apparaat met een gewone draadaansluiting. Niks draadloos. De handset is draadloos, het basisstation niet.

Iemand probeert je dus gewoon een flauwekul verhaal te vertellen. Daar is Alice overigens heel goed in. Ik zit zelf al weken te wachten tot mijn email account eens geactiveerd gaat worden. Iedere keer hoor ik weer een ander verhaal. Je wordt er gewoon moe van.

Ik hoop dat je een ander modem krijgt want dan kun je dat e.e.a. uitsluiten.

O ja, op de website van Alice staat dit:

Kan ik gebruik blijven maken van mijn huidige telefoontoestel?

Om te bellen via uw Alice product heeft u geen nieuw telefoontoestel nodig, behalve als u nu met een ISDN toestel belt.

Gewijzigd door Hoppy op 08 maart 2008, 00:13

Alex
Bij het lezen van deze thread moest ik even aan deze film denken; Idiocracy <-- klik voor review.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

analoog1
Ik had ook echt het gevoel met een idioot te maken te hebben.
Maar ja mijn zoon heeft savonds nog maar eens gebeld en nu zullen ze maar weer eens wat onderzoek verrichten.
Als dit nog twee weken zo doorgaat zeg ik dag tegen Alice.

janpieter
heb alice vanaf 12 dec. 2007 en heb alles 4 x kunnen bellen en is nog steeds niet opgelost heb al alle toestellen geprobeerd maar er werkt er niet een van!
ze zouden een monteur sturen maar die heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gezien.
gewoon geld terug vragen doe ik ook heb ik teminste gratis internet.
en ook de koste die ik moet maken door dat ik nu iedereen met een mobiele telefoon moet bellen terug vragen.
dat doen ze wel niet maar je kan het altijd proberen.

jpmanni
Ik ken alle antwoorden van de Helpdesk inmiddels ook. Heb al heel vaak gebeld en heb precies hetzelfde probleem. Heb inmiddels een nieuw modem gekregen, maar ook dit lost niets op. Er is nu weer een ticket aangemaakt.

Door het lezen op dit forum heb ik het idee dat dit met een zgn klapperlijn te maken heeft.

scouser
Dat een dect toestel niet zou werken slaat nergens op.

Ik heb hier een philips dect 225 met 3 toestellen en dat is ongeveer het enigste wat altijd goed heeft gewerkt ( behalve uitgaande nummer uiteraard).

Met een klapperlijn ook niet echt denk ik want mijn lijn klappert op een gruwelijke manier

meneersjon
Mijn Philips Dect 225 doet het ook prima.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog helemaal geen problemen heb gehad met Alice, behalve de Alice Lounge dan.
Nummerweergave zowel inkomend als uitgaand werken prima. Alleen vallen de laatste cijfers van inkomende nummerweergave heel af en toe weg.

Ik heb mijn Copperjet rechstreeks op de telefoonaansluiting zitten (dus zonder splitter en A/B stekkertje) en mijn Philips Decs op de Phone1 aansluiting.

Mieke
Ook ik heb dezelfde problemen.Ik heb de Philips SE 445(Triple)Wordt er gebeld dan gaat het soms goed ,maar als het fout gaat zie ik geen nummerweergave alleen "Gesprek"op de telefoon.Ik weet dan dat het fout gaat.Als ik opneem zie ik op de display "Bellen???" en de beller hoort een vreselijke ruis.Als de beller nogmaals belt gaat het vaak wel goed.
Ook ik heb soms geen kiestoon,en wordt de verbinding met regelmaat verbroken,Adsl lampje valt dan ook uit.
Ik ben hier al weken met Alice mee bezig,maar ik wordt geen steek wijzer.Ook ik moest maar een analoog toestel gebruiken,ik zei ook dat dit uit de tijd was.Toen was het weer de Philips telefoon,maar deze stond niet op hun "zwarte" lijst.
Bij mij ging het fout op het tijdstip dat Alice mijn KPN nummer overnam.
Ik heb Alice gemaild dat ik de Helpdesk kosten niet in rekening gebracht wil hebben omdat de een dit zegt en de ander dat.
Ik ben nog maar kort bij Alice maar ik wordt het nu al zat!

Heb Copperyet ook gemaild.Hun antwoord:

Wij hebben met onze CopperJet diverse testen gedaan met diverse type en merken telefoon toestellen waaronder ook een paar Philips toestellen.
In deze testen zijn geen problemen naar voren gekomen, de CopperJet zou moeten werken met ieder type toestel welke geschikt is voor de Nederlandse markt.

Met Vriendelijke Groet,
Allied Data Technologies Support Team

Iemand nog tips?Ik weet het niet meer.

16/04/2008:
Een klein wondertje is geschied?!
Als laatste redmiddel heb ik een DSL filter tussen de modem ,phoneingang ,en mijn telefoon geplaatst.Zit er nu 2 weken en rara? Het werkt!Telefoon werkt perfect,snel een kiestoon,geen storm meer aan de andere kant,telefoontjes komen perfect binnen.In en uitgaand naam en nummerweergave.Heb nu ineens ook Wisselgesprek.Las eerder op dit forum dat een DSL filter niet hielp,maar wilde de gok wagen.Is inderdaad moeilijk aan te komen,kwam uit Frankrijk.Ik heb het besteld bij: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=112634 kostte €18,40 inclusief verzendkosten(aangetekend). Weet niet of dit alleen bij de Philips telefoons werkt,maar op de supportsite van Philips staat wel vermeld:

Vraag:
Waarom werkt mijn telefoon niet goed met een (A)DSL-installatie?
Oplossingen:
Elk apparaat dat u op de uitgaande lijn gebruikt (telefoon, modem, fax) moet zijn aangesloten op een (A)DSL-filter. Normaal worden deze filters bij het modem geleverd. Als er niet genoeg filters worden meegeleverd of als de geleverde filters defect zijn, kunt u bij uw dealer nieuwe filters kopen.

Is helaas in Nederland niet te koop en blijf het vreemd vinden dat ik dit filter bij Alice nodig heb.Nu maar hopen dat de telefoon het blijft doen,so far so good!

Verder verbaasde het mij dat Alice mij de Helpdeskkosten toch NIET in rekening heeft gebracht.Een pluim!Temeer omdat ik een mailkreeg dit schriftelijk moest verzoeken.

mocht de telefoon het weer begeven....dan wordt vervolgd.
Gewijzigd door Mieke op 17 april 2008, 00:53

paulloes
Hallo,

Ook bij ons dezelfde problemen, als de nummermelder inkomend gesprek aangeeft en geen nummer, komt er als je opneemt ook geen verbinding tot stand.
Ook wij hebben regelmatig geen kiestoon, vaak wel na een aantal (2of meer) keren proberen.
Het type telefoon maakt overigens niet uit, er is er geen één die goed werkt.
Alice nog ff de kans geven om het op te lossen anders gaan wij weer terug naar KPN.

Gr, Paul.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storm in telefoon en geen kiestoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief