obey-robots.txt
24 November 2017, 12:07
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Hoe duidelijk is Alice?

argus1910
Maandag 17 september 2007:
Brief ontvangen waarin aangekondigd wordt dat ik donderdag wordt overgezet naar Alice. Het is mogelijk dat ik dan enige minuten mijn verbinding kwijt ben.

Donderdag 20 september 2007 10.30 uur:
Mijn internet verbinding valt weg.

Donderdag 20 september 2007 13.30 uur:
Ik ben nu toch echt wel enige minuten mijn verbinding kwijt. Helpdesk gebeld: waar blijft mijn verbinding? "Als die er om 18.00 uur nog niet is even terugbellen."

Donderdag 20 september 2007 18.05 uur:
Helpdesk gebeld: "Dag meneer Turksma. Ik kan op dit moment niets voor u doen." "Ik heet niet Turksma." "Het probleem is wat ingewikkelder." "Ik heet niet Turksma!" Ïk moet het doorgeven aan de tweede lijn. " "Ik heet niet Turksma. Welk nummer heeft u gebeld?" "06123….." "Mijn nummer is 01234……" "Oh. Neemt u mij niet kwalijk. Goedenavond." Verbinding wordt verbroken. Weer een euro kwijt. Er ging blijkbaar iets mis met de verbinding. Toen was ik nog vriendelijk en geduldig.

Donderdag 20 september 2007 18.06 uur:
Helpdesk, zelfde dame als om 18.05 uur: "Mijn dienst zit erop. Kunt u even opnieuw bellen? Dan kan mijn collega u helpen."

Donderdag 20 september 2007 18.08 uur:
Helpdesk, zelfde dame als om 18.05 uur: "Nee, sorry ik kan u echt niet helpen. U moet echt even opnieuw bellen."

Donderdag 20 september 2007 18.20 uur:
"Waar blijft mijn verbinding?" "Ik zal het voor u nakijken…." Stilte. "Nee, u hebt nog geen verbinding." Nee. Dat weet ik. Daar bel ik voor. "Ze zijn tot 20.00 uur bezig. U moet nog even wachten. Het komt wel goed."

Niet dus.

Donderdag 20 september 2007 20.20 uur:
"Ik heb geen verbinding!""Ik zal het voor u nakijken. Nee, u hebt geen verbinding." Nee. Dat weet ik. Daar bel ik dus voor. "U wordt morgen in de loop van de dag aangesloten."

Niet dus.

Vrijdag 21 september 2007 18.30 uur:
"Waar blijft mijn verbinding? De loop van de dag is al voorbij!" "Ik zal het even voor u nakijken." Stilte. "Nee. U bent nog niet aangesloten." Nee. Dat weet ik. Daar bel ik voor. "Maar het kan nog tot 20.00 uur!"
Helaas moet ik weg maar om 19.30 uur nog geen verbinding.

Maandag 24 september 2007 10.30 uur:
"Ik heb nog steeds geen verbinding. Die zou ik vrijdag toch krijgen??""Ik zal het even voor u nakijken……Die zou er wel moeten zijn. Ik maak een ticket aan voor de tweede lijn." "Ik wil graag het telefoonnummer van de tweede lijn.""Dat heb ik niet."
Dat schiet niet op. Maar weer wachten, wachten….

Dinsdag 25 september 2007 10.30 uur:
"Waar blijft mijn verbinding?" "Er is een ticket voor u aangemaakt en dan kan het 1 tot 5 dagen duren." Ik krijg geen telefoonnummer van de tweede lijn. Ik krijg geen telefoonnummer waar ik eventuele klachten kan droppen. Er is wel een emailadres maar ja, dat is een beetje moeilijk als ik geen verbinding heb. Ik kan wel mijn klachten achterlaten bij de dame van de helpdesk. Hetgeen ik doe met de mededeling dat ik wel enige reactie verwacht.

Niet dus.

Inmiddels aardig wat euro's kwijt. Alice is klantvriendelijk? Nog niets van gemerkt.

Woensdag 26 september 2007 12.30 uur:
De tweede lijn belt met de vraag wat er aan de hand is:"Alleen het powerlampje van mijn modem brandt. Verder niets." Ja, ik heb het ook geprobeerd zonder splitter. Ja, ik heb ook de A- en B-kabeltjes omgewisseld. Dan weet de tweede lijn genoeg.

Vrijdag 28 september 2007 15.30 uur:
De helpdesk weet te melden dat ik nog geen verbinding heb. Nee. Dat weet ik. Daar bel ik voor. Het schijnt dat er na 3 oktober meer nieuws is. Hoe verzinnen ze het.
Dezelfde dag nog een brief verstuurd naar Alice met mijn klachten en vragen omtrent het uitblijven van de verbinding, waarom de helpdesk € 0,25 per minuut kost als ze toch niet kunnen helpen enz. Met het verzoek mij per ommegaande te antwoorden. Nog steeds niets gehoord.
In de brief van 17 september stond ook dat mijn telefoonnummer na 2 weken zou worden overgezet. Dus mijn telefoonverbinding zal ik binnenkort ook wel kwijt zijn. En dat is jammer want ik had van zolder een modem opgeduikeld zodat ik in ieder geval via een langzame en dure inbelverbinding mijn email op kan halen.

Zo duidelijk is Alice dus.

Gman
Da's zwaar K !
Nog steeds geen verbinding ?

Out of curiosity: Was het een telco of isp migratie ?

argus1910
Een telco migratie.

argus1910
….en het is zwaarder K dan je denkt. Voor een twintigtal mensen host ik hun domein op een server in Californie. En als die een probleem krijgen ……. Je kunt je er wel iets bij voorstellen.
In mijn onschuld dacht ik:”BBNed heeft al veel ervaring met zakelijke dienstverlening dus dat zal wel goed gaan.” Niet dus.

Black Tiger
BBNed heeft al veel ervaring met zakelijke dienstverlening dus dat zal wel goed gaan.” Niet dus.

Jawel hoor, want je zit niet rechtstreeks bij BBNed maar bij Alice, een provider die gebruik maakt van het BBNed netwerk en geen zakelijke aansluiting aanbiedt, of althans nog niet.

Alice is klantvriendelijk? Nog niets van gemerkt.

Jawel hoor, want ze staan je vriendelijk te woord. Als ze de klant vriendelijk te woord staan zijn ze klantvriendelijk.Grin

Probleem is echter dat ze niet klantgericht werken, da's iets anders als klantvriendelijk en daar zit hem het probleem.
Als ik zo je verhaal lees zou het bijna een klucht kunnen zijn, iets om je op de knieën te slaan van het lachen, ware het niet dat de situatie zo ernst is en moeilijk voor te stellen dat dit in deze tijd nog kan.
Erg vermoeiend en frusterend.Frown
Zeker als je ook nog een server onder je beheer hebt.

Ik duim voor je mee dat het dan toch ook snel aangesloten zal worden want 3 oktober is vandaag (middernacht geweest), dus zou het straks in orde moeten zijn.
Niet dat je vanavond nog gaat bellen en dan weer te horen krijgt dat je aansluiting niet werkt, en dat het de 15e in orde komt, een datum die ik ook al een paar keer voorbij heb zien vliegen.

Dit is niet best.
Gewijzigd door Black Tiger op 03 oktober 2007, 02:38
Greetings, Black Tiger

obi
Ik zou op 3 oktober aangesloten worden tussen 12.00 en 20.00. Echter om 21.00 nog niks, weer bellen met helpdesk...ik was bijna aan de beurt om aangesloten te worden. Om 23.00 uur eindelijk het lampje van de adsl brandt! Gelijk snelheidstest gedaan, snelheid gemiddeld 202kb/s ;(

Vanmiddag gebeld met helpdesk over de belabberde Dl-snelheid, zou teruggebeld worden door technische dienst...niet dus.

Heb net 19.25 uur, helpdesk gesproken : mijn opdrachtbevestiging met ingangsdatum 3 okt. 2007, was een zogenaamde voorbrief??? u wordt pas op 11 oktober volledig aangesloten (nergens in die brief terug te lezen over deze onzin)...u kunt wel gebruikmaken van internet, maar nog niet met de volledige snelheid.

Al met alSad, kweet ut ff niet meer
Gewijzigd door obi op 04 oktober 2007, 19:44

argus1910
obi mag zich zeer gelukkig prijzen met een verbinding. Ik heb niks.
Maar het verhaal heeft een vervolg:
Donderdag 4 oktober:
Er ligt een brief in de bus van KPN dat ik maandag 8 oktober mijn telefoon kwijt ben. Die is dan opgeheven bij KPN.
Dus maar weer even met Alice bellen hoe het nu zit met die verbinding:
Na 10 minuten wachten (“dit nummer kost 25 cent per minuut”)Grine Helpdesk:”U wordt 8 oktober aangesloten. Nee u bent 2 oktober aangesloten. Ik zie hier ook dat er 5 dagen geleden een verbinding was met uw modem. Dus de lijn moet nu werken. Dan moet u even het modem aansluiten zonder splitter en dan zult u zien dat het werkt.” Dat kan niet tijdens het gesprek want dan valt de verbinding weg. Dus na het gesprek uitproberen wat het jongmens zegt. I knew it! Niks, noppes, nada.

Helpdesk weer gebeld. Na weer 10 minuten wachten een oude bekende:mevrouw M. (die van donderdag 20 september en maandag 24 september):”Wat vervelend voor u dat het nu nog niet werkt.” Mijn probleem met de KPN uitgelegd en duidelijk gemaakt dat als ze nu niet snel iets ondernemen de boel goed mis gaat. “Ik zal even de technische dienst bellen en overleggen.” Alice maakt vorderingen. De eerste lijn kan al bellen. Een week geleden konden ze alleen maar mailen. “U wordt zo snel mogelijk teruggebeld door de technische dienst.” Wanneer precies? “Dat kunnen we niet zeggen.” 1 dag? 5 dagen? Nooit?

Om 18.30 uur gaat de telefoon:meneer X. van Alice. Hij weet mij mee te delen dat ik inderdaad nog niet ben aangesloten, dat mijn aanvraag ook een keer geannuleerd is geweest (ik heb nooit iets geannuleerd), dat de ticket van maandag 24 september niet bestaat en dat ik 8 oktober wordt aangesloten. Echt waar…. Ach ja, het systeem is in de war. “En u wordt maandag afgesloten door de KPN? Dat is niet zo best. Dan kunnen we uw nummer niet overzetten. Dan kunt u kiezen: of een nieuw nummer van Alice of uw oude nummer behouden bij KPN en Alice annuleren. Maar KPN hanteert wel jaarcontracten. Dus daar zit u dan wel een jaar aan vast.” Ik suggereer dat ik dan maar met de klantenservice van KPN moet bellen om te horen of ze mijn telefoonnummer een paar dagen langer in de lucht kunnen houden. Dat lijkt hem een goed idee. Hij belt mij morgen terug. En hoe zit het met alle gesprekskosten die ik nu heb gemaakt? Daar is Alice toch verantwoordelijk voor? Nee, hij is niet bevoegd daar iets over te zeggen. “Dan kun je dat ook mooi even uitzoeken voordat je me morgen belt.” Nou nee, zo snel kan dat niet.

Klantenservice KPN aan de lijn:
“Dit nummer kost 10 cent per minuut. Toets1 voor….., toets 2 voor…., toets 5 voor” Ik doe een gok want mijn probleem wordt niet genoemd.
“Toets1 voor……, toets 2 voor…” Hebbes, opzeggingen. “Nee, dan bent u bij de verkeerde afdeling. Dan moet u bij de algemene klantenservice zijn. In het menu is dat 1 en 3. Dan moet u even opnieuw bellen.”
Opnieuw bellen: “Goedenavond. Met de receptie.” Huh? Geen menu? Dit gaat mis. “Mag ik de algemene klantenservice van u?” Ik word doorverbonden met, ja, de verkeerde afdeling. Ik krijg het advies opnieuw te bellen en mocht ik toch weer de receptie krijgen dan vragen naar de doorkiesnummers 1 en 3. En vragen naar de afdeling porteringen. OK.

“Dit nummer kost 10 cent per minuut. Toets 1…..” Bingo. Eerst 1 en dan 3. “Toets uw viercijferige postcode in.” Korte stilte. “De dichtstbijzijnde Primafoon winkel is……..” Er volgt een lijst met Primafoonwinkels in de gehele provincie waar ik woon. Dat schiet ook niet op. “Toets een 9 om terug te keren naar het hoofdmenu.” OK. Nu dan eens een andere combinatie proberen. 1 en 1. “Met de klantenservice.” Zit ik eindelijk goed voor mijn 10 cent per minuut. Want dit overzetten nar een andere provider lijkt alleen weggelegd voor mensen met veel tijd en geld.“Nee, er is geen afdeling porteringen.” G……. “Maar ik kan het ook wel voor u nakijken.” Om een lang verhaal kort te maken: op maandag 8 december heft KPN mijn telefoonnummer op zodat op die dag Alice dat nummer in haar systeem kan opnemen. Er is geen sprake van opheffing maar van overzetten.

De moraal van dit verhaal?
1. Dit verhaal is nog niet afgelopen. Geen idee welke ellende er nog komt.
2. Wantrouw “aantrekkelijke” vrouwen: Alice is dom, Alice kent de inhoud van het begrip klantvriendelijk niet, Alice heeft geen verstand van de zaken waarmee zij mee bezig is en Alice heeft geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel.
Te veel duur betaalde stropdassen die de eerste lijnshelpdesk lekker laten doormodderen met een systeem dat voor geen meter werkt.

We weten nu in ieder geval hoe duidelijk Alice is. Want mij is het nu heeeeel erg duidelijk.

En wordt vervolgd.

Templar
De rillingen lopen inmiddels over mijn lijf Shock
Wat een ellende zeg. En dan te bedenken dat ik vandaag telefonisch van Alice te horen kreeg dat ik een modem en bevestigingsbrief in huis heb en 8 oktober wordt aangesloten.

Verdraaid jammer dat ik modem noch bevestigingsbrief heb ontvangen anders was ik nu blij geweest Angry

Ik vrees met grote vreze dat we in hetzelfde schuitje zitten Sad

Hoppy
Templar schreef:
De rillingen lopen inmiddels over mijn lijf Shock
Wat een ellende zeg. En dan te bedenken dat ik vandaag telefonisch van Alice te horen kreeg dat ik een modem en bevestigingsbrief in huis heb en 8 oktober wordt aangesloten.

Verdraaid jammer dat ik modem noch bevestigingsbrief heb ontvangen anders was ik nu blij geweest Angry

Ik vrees met grote vreze dat we in hetzelfde schuitje zitten Sad

Er zijn veel problemen en de verhalen die je leest zijn gewoon waar. Ik zelf wacht ook al 5 weken en hoop over een week (16 okt) eindelijk aangesloten te gaan worden.
Al met al duurt het dus 6 weken ipv 20 dagen.
Annuleringen e.d. heb ik ook langs zien komen terwijl ik niet geannuleerd heb. Enz....

Kortom er is nog veel te verbeteren, en kreten zoals DUIDELIJK kunnen ze voorlopig rustig schrappen.
Als de zaken bij Alice op orde zijn mogen ze die kreet wat mijn betreft gebruiken eerder niet.

Henri-aalten
Als ik dit zo lees, betaal ik maar iets meer bij KPN.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe duidelijk is Alice?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief