obey-robots.txt
23 November 2017, 04:36
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Servertje achter modem/router zonder admin tool

Tjakka
Hallo Alicer's,

Ik overweeg over te stappen naar Alice als ik ga verhuizen. Ik probeer alleen te achterhalen of ik ook mijn servertje met een aantal poorten achter het modem geconfigureerd ga krijgen. Ik begrijp van de klantenservice dat ik op het door Alcie geleverde CopperJet 1616 geen admin ben, de firewall volledig openstaat, en portforwarding niet een optie is...

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een uitstaande firewall, en wil ik graag enkele poorten doorlussen naar mijn servertje.

Ik zie elders in het forum een tool om het modem van een nieuw admin account te voorzien. Ik begrijp dat dit oneindige mogelijkheden opent om mooie dingen te doen. Ik ben er echter niet zo enthousiast over meteen maar de boel te forceren/verbouwen.

Zijn er ook mogelijkheden om binnen het modem zoals geleverd iets aan firewall of portforwarding te doen? Of is het devies dan: zet het in bridge mode (kan dat wel dan?) en router/firewall lekker zelf?

Vast bedankt!

Tjakka

magus
De firewall staat uit maar je hebt wel te maken met een NAT routing, wat effectief op hetzelfde neerkomt.

Door in te loggen in usermode (login user en pass user) kun je forwardings instellen. Daar hoef je geen admin voor te zijn. Het modem is niet in bridged te zetten, en er is geen optie om een DMZ in te stellen in de usermode.
vipersig

Gman
magus schreef:
De firewall staat uit maar je hebt wel te maken met een NAT routing, wat effectief op hetzelfde neerkomt.

Door in te loggen in usermode (login user en pass user) kun je forwardings instellen. Daar hoef je geen admin voor te zijn. Het modem is niet in bridged te zetten, en er is geen optie om een DMZ in te stellen in de usermode.

Jij weet blijkbaar waar je het over hebt.
Ik totaal niet dus ik doe maar een gooi:
de Copperjet heeft wel ZIPB.
http://www.breedb...php?id=107

of is dat iets heel anders ?

Help van mijn copperjet:

ZIPB configuration help
What is ZIPB?

ZIPB stands for "Zero Installation PPP Bridge". It is a way to ensure that a home user can be assigned a public IP address through the modem, and can then access the Internet without having to configure NAT on the modem, or install PPP software on the home computer. ZIPB mode becomes active when it has been enabled, IPCP negotiation has completed over the WAN PPP link, and a DHCPDISCOVER has been received on the modem LAN interface.

LAN interface and WAN interface

By default, ZIPB will just find the first LAN interface and the first WAN interface which is using PPP. It is possible to direct ZIPB to bind to specific interfaces using the drop-down lists; however, ZIPB will automatically revert to a correct interface if you make an incorrect selection (for example, choosing a WAN interface which is not running PPP will not be allowed). Note also that if ZIPB is enabled when you change an interface to bind to, it will not take effect until you disable and then re-enable ZIPB. This avoids disrupting access to the Internet.

Private LAN IP address

When ZIPB becomes active, it assigns a public IP address to a LAN-side PC and will also change the addresses of the LAN and WAN interfaces on the modem. However, it is important that there is a stable LAN-side IP address on the modem that can always be used to view the web pages. You may configure the Private LAN IP address to be whatever you wish, which guarantees that you can always use this address to manage the modem via these web pages.

LAN IP address spoof method

When ZIPB becomes active, a public IP address will be assigned to the PC on the LAN. However, in order to pass traffic, an IP address on the same subnet as the public IP address must be invented and assigned to the modem LAN interface. This drop down list allows the user to choose how this LAN IP address is invented, or "spoofed". For most users the default method, Top of subnet, is fine, and simply chooses the highest address available on the subnet which is not the subnet broadcast address. Similarly, Bottom of subnet will take the lowest legal address on the subnet. The Increment method will add 1 to the offered public IP address, again ensuring that the subnet broadcast address is not used (if it would be used, then 1 will be subtracted instead). Finally, choosing Manual mode allows the user to directly control what address is used by entering it into the Manual LAN IP address field. Care must be taken with this last option to ensure that the chosen address is on the correct subnet.

LAN subnet mask selection method

This option is very similar to the LAN IP address spoof method option, except that the LAN interface subnet mask is involved here. The choices are Natural, which will simply use the natural subnet mask for the IP interface chosen by the spoof method, or Manual, which allows the user to specify the mask by enterng a value into the Manual LAN subnet mask field.

LAN DHCP server lease time

This is the DHCP lease time, in seconds, for any IP address offered by the DHCP server to the LAN PC. This is very short by default to ensure that configuration changes are acted upon quickly (for example, a public IP address becoming available). It also allows the modem to detect when the home PC has been shut down.

LAN PC power down time

If a lease has been granted to the LAN PC for a public IP address, and it then expires, this option determines the length of time, in seconds, before ZIPB assumes that the LAN PC has been shut down. If the LAN PC does not come back up within this time, then the WAN PPP link will be disabled and the public IP address "returned" to the Service Provider.

Copyright (c) 2006 Allied Data Technologies Terms and conditions

Gewijzigd door Gman op 04 oktober 2007, 10:04

magus
Het portforwarden in usermode staat uitgelegd in deze posting op de gathering:

http://gathering....9#28606549

Overigens is een NAT geen echte complete firewall maar het houdt wel alle verkeer van buiten naar binnen tegen op niet-gemapte poorten Wink
Gewijzigd door magus op 04 oktober 2007, 12:20
vipersig

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Servertje achter modem/router zonder admin tool', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief