obey-robots.txt
23 Mei 2018, 05:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Sinds vandaag Alice en zééér tevreden

allewijn
Al drie dagen lang zag ik in de straat (nieuwbouwhuis) drie mannen druk aan het graven. Ik begreep van ze dat ze een aansluitpunt op aan het graven waren omdat ik overgestapt was van KPN internet+bellen en ALICE aangevraagt had, haha, wat een werk voor die gasten!
Ze moesten voor Alice een extra kabel aansluiten.

Vandaag was het zover, een KPN-monteur kwam langs, sloot twee extra draden in de meterkast aan en zei dat alles nu klaar was voor Alice.

In een brief van Alice stond dat ik vanaf 27/03/2008 gebruik kon maken van Alice met een tijdelijk nummer. Vanaf 10/04/2008 zou ik mijn oude KPN nummer ook weer terug krijgen.

Toch ging ik vandaag even op het nieuwe Copperjet modem kijken (ik had alles al netjes strak met korte zelfgemaakte kabeltje in de meterkast geschroefd, inclusief splitters, etc...)
Ik zag dat het ADSL lampje al brandde, ondanks dat het nog niet de 27e is.
Dus ik de KPN experiabox eraf gehaald en binnenkomende lijn 2 (de twee nieuw gelegde draadjes) verbonden met de copperjet, PC eraan gehangen en HOPPPPLA werken.

Gaat gelijk fantastisch snel: Your current bandwidth reading is: 17.39 Mbps which means you can download at 2.17 MB/sec. from our servers.
(en dat is op dit moment, in avond-internet-drukte, vanmiddag gaf hij 2,88MB/s aan)

En inderdaad, een bestand downloaden van grote servers gaat gewoon met een dikke 2,1MB per seconde!!!

Dus ik even kijken wat mijn tijdelijke telefoonnummer was. Blijkt dit zo'n heel mooi simpel nummer te zijn (bijna allemaal dezelfde cijfers), dat ik deze wil houden. Dus ik Alice & Kpn op de hoogte gesteld, geen nummerporteren, kpn wordt geheel afgesloten en Alice blijft zoals het nu werkt!

GEWELDIG dus, ik wilde het niet geloven, in het verleden alleen maar altijd ellende met UPC, CHELLO, KPN, HETNET, etc. en nu gewoon in één keer alles super snel werkend, en nog véél eerder dan aangegeven ook.

Nog één vraag: Ik heb nu die twee bijgeleverde splitters (adsl splitter en a/b splitter) ertussen zoals op de tekening stond.
Maar is het beter om deze gewoon helemaal niet te gebruiken?
Wat is het nut dan eigenlijk van deze dingen?

Gr.

Tim

allewijn
Heb vandaag even geprobeerd de Copperjet direct op de lijn te zetten, zonder tussenkomst van de twee splitters, maar qua snelheid maakt het volgens mij NIETS uit. Met of zonder splitters, ik download altijd met 2,1MB/s...

Dus: Wél of géén splitters nodig?

MaXMhZ
Zoals ze altijd zeggen: Iets wat niet kapot is moet je niet repareren.

Wees blij dat alles zo goed werkt. Pak een pilsje en geniet Grin

Nu maar hopen dat het zo blijft zodat je de Alice helpdesk niet nodig hebt. Daar heb je namelijk alleen maar ellende van.

lastboyscout
Splitter is idd niet nodig; maar hem laten zitten kan niet echt kwaad. Ik heb hem wel weggehaald want hoe minder verrbindingen tussen ISRA-punt en mijn modem, hoe beter.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds vandaag Alice en zééér tevreden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief