obey-robots.txt
18 December 2017, 21:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

draadloos ACCES-POINT óf ROUTER kopen?

allewijn
Ik heb sinds gister Alice internet&bellen en het werkt wáánzinnig snel en goed (is voor het eerst met een provider dat alles in één keer goed werkt)

Nu zit de Copperjet nog met een zelfgemaakte lange cross-cable op mijn vaste 100mbit netwerkkaart in mijn vaste PC.

Ik wil echter alles draadloos maken,daar ik nog twee notebooks, pocket pc, wifi-hdd en een wifi-printer heb.

Ik wil dan gelijk gebruik maken van het 'wireless-N' systeem, dus 300mbps ipv 54mbps (daar 54g echt te langzaam is als alice al op 20mbps vol staat te pompen, want dat haal ik met alice én ik ook nog eens wat gegevens tussen pc's over wil pompen)

Máár nu komt de vraag:

Moet ik nou een wireless ACCES-POINT óf een wireless ROUTER kopen?
(ik koop altijd bij Alternate, en daar zie ik bijv. véél meer routers te koop staan als acces points, en nog vaak goedkoper ook).

Wat ik wil:
- via een web-interface benaderen om wpa beveiliging in te stellen
- poorten evt. forwarden ivm torrents/azureus/online games
- goed beheer/overzicht van alle verbonden wifi apparaten

Iemand advies?
Ook qua merk van de router/acces point?
Het liefst wil ik een setje van hetzelfde merk, allemaal 300mbps, dus bijv:

* Sitecom WL-183(router) + Sitecom WL-182(usb wlan adapter)
* Linksys WRT150N (router) + Linksys WUSB300N (usb wlan adapter)
* Belkin N1 (router) + Belkin N1 (usb wlan adapter)
* D-Link DIR-635 (router) + D-Link DWA-140 (usb wlan adapter)
* LevelOne WBR-6000 (router) + LevelOne WNC-0600 (usb wlan adapter)

Maar welke set geniet de voorkeur?
En is draadloos 300mbps (haal je dit echt?) nou beter als mijn bedrade 100mbps op mijn vaste PC? -> Kortom: Is het verstandig op mijn 'vaste PC' dan ook maar gelijk te voorzien van een 300mbps draadloos kaartje [pci of usb] ?
Gewijzigd door allewijn op 13 maart 2008, 15:11

allewijn
En ongeacht de keuze qua router die ik zal maken: Moet ik de Copperjet van Alice verbinden met de WAN poort van de router of één van de vier LAN poorten?
Aangezien de kabel vanaf de Copperjet richting de plek waar de router moet komen (hele andere plek in huis) een lange cross-cable betreft.

rvdplas
De Copperjet is de "leverancier" van internet aan jouw router, die sluit je dus aan op de WAN poort van je router.

BMP
rvdplas schreef:
De Copperjet is de "leverancier" van internet aan jouw router, die sluit je dus aan op de WAN poort van je router.

Dat is alleen mogelijk als je de copperjet in zipb modus instelt, daar zijn ook veel onderwerpen over.

Als je geen instellingen wilt of kan veranderen dan dien je de dhcp in de router uit te zetten, en de crosscabel in een lanpoort van de router doen.

Daarmee heb je de router gedegradeerd tot accespoint.

En daarmee is ook duidelijk om een router aan te schaffen ipv een accespoint want de router is drie in een, een switch accespoint en
router , en het is altijd handig voor toekomstig gebruik eventueel een router bij de hand te hebben, mocht je van isp veranderen waar wel een router nodig is.Wink

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Relo1963
Koop gewoon een Sweex LW050 sluit deze met de crosskabel aan op je modem.
Stel via een van de vier poorten je draadloze netwerk in en klaar is kees.
Alles bij elkaar met WPA2 Personal AES encryptie nog geen tien minuten werk. Kosten ongeveer 29 euro Heb dit ding hier zelf al meer dan 5 mnd draaien en bij nog drie mensen geplaatst. Geen van de personen heeft problemen. Nadeel van draadloos is dat mijn snelheid van rond de 1800Mbt terug gaat naar 1200 Mbt. Er zullen genoeg mensen zeggen heb je met die goedkope zooi. Op mijn werk gebruiken wij prof wifi en de 54 g systemen komen zelden over 1300Mbt heen.

RL

inspector
hoi,

Ik zie dat sommige van jullie een sweexlw050 hebt. Ik heb ook internet en telefonie van Alice. Ik heb de sweex onlangs aangeschaft, amar ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten op de copperjet1616 van alice. Achter mijn pc heb ik ook maar een ethernet-uitgang.Kan iemand mij aub helpen? Wat moet ik op wat aansluiten?

TCP_IP
http://www.xpvist...ticle_id=1

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit om een router als switch/accespoint in te zetten. Heb een tutorial specifiek voor de LInksys geschreven maar zou je ook kunnen gebruiken, zijn maar een paar verschillen.

Basis is :

1. Local lan IP wijzigen naar een vrij IP adres in netwerk

2. DHCP server uitschakelen

3. Router met netwerkkabel aansluiten op Copperjet, maar kabel in router moet dan niet in de WAN poort maar in 1 van de 4 LAN poorten.

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos ACCES-POINT óf ROUTER kopen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
draadloos met zyxel Eigen netwerk 3 20 oktober 2011, 23:55
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief