obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:17
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Ik wil dat Copperjet géén IP's uitdeeld en draadloze router wel?

allewijn
Ik ben op zoek naar een mooie draadloze router met het 'N' protocol (300mbps).
Ik weet echter nog niet welke de 'beste is (linksys, sitecom, belkin, d-link). Hij moet het liefst qua prijs onder de 100,- blijven. Adviezen???

Ter voorbereiding ben ik me alvast aan het verdiepen hoe ik het geheel aan moet sluiten (nu gaat er gewoon nog één 15meter lange CROSS-cable van de Copperjet naar mijn vaste PC).

Ik heb begrepen dat de Copperjet nu ook al gelijk als router dient en hij dus via DHCP al netwerk adressen aan het uitdelen is.
(ip van mijn vaste PC is nu 172.19.3.4)
Ik heb ook begrepen dat de draadloze router welke ik ga kopen (want ik kies wel voor een draadloos router, niet enkel voor een los draadloos accespoint), natuurlijk ook zijn eigen ip adressen middels dhcp uit wil delen (in de 192.168.1.1 range meestal).

Dat gaat natuurlijk niet, twee dhcp servers naast elkaar!
Ik heb al het eea gelezen hoe het wel (omslachtig) aan de praat te krijgen is, máááár:
Daar ik natuurlijk in de webadmin van de copperjet kan, is het dan niet beter om daar dhcp uit te zetten én hem dan zo in te stellen dat hij enkel het internet via het WAN-ip-adres doorstuurt naar mijn draadloze router, welke vervolgens makkelijk kan gaan verdelen in de 192.16.8.1.* range???

En zo ja, kan ik dan nog steeds wel de webadmin van de copperjet bereiken? Moet ik nog andere handelingen doen? Hoe moet ik sowieso in de copperjet dit instellen?

Wie-ó-wie?

Bedankt

allewijn
Hmzzz.... Niemand?
Ik wil het nml vandaag gaan kopen (een draadloze router) en in gaan stellen!

hjm
Waarom blader je niet even door het forum. Er is al heel veel over geschreven. Verder heb je gelijk 2 dhcp servers naast elkaar wordt vervelend. 2 dhcp servers in serie is geen probleem. De copperjet deelt adres uit aan de router en die deelt weer dressen uit aan alles wat daar achter hangt.

allewijn
hjm schreef:
Waarom blader je niet even door het forum. Er is al heel veel over geschreven. Verder heb je gelijk 2 dhcp servers naast elkaar wordt vervelend. 2 dhcp servers in serie is geen probleem. De copperjet deelt adres uit aan de router en die deelt weer dressen uit aan alles wat daar achter hangt.

Dat klopt, er is inderdaad redelijk wat te vinden op het forum, maar dat zijn allemaal oplossingen waarbij 2 dhcp servers achter elkaar draaiend zijn gemaakt óf waarbij de draadloze router enkel als simpele gateway ingesteld wordt en de copperjet dus de ip uitgaves bepaald.

Ik heb nog niets gelezen over de copperjet in een 'bridge' mode zetten, zodat deze enkel het wan-ip doorsluist en de draadloze router als enige het dhcp werk op zich gaat nemen (wat mij een mooie oplossing lijkt, alleen weet niet of dit kan én hoe dit op de copperjet via webadmin ingesteld kan worden)

BMP
Bridge mode werkt niet ivm de telefoon je moet hem standaard laten en een gateway maken in de router (heb ik al eerder in een draadje van jou geantwoord) dan regelt de router de uitgaande ip adressen in de 192.168.1.xxx range naar de diverse aangesloten pceetjesWink alleen de copperjet regelt alleen het ip naar de router.

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=556

Dan kan je ze ook beide benaderen.Wink
Gewijzigd door BMP op 14 maart 2008, 17:29
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

dannzyx
Ik was zo ook aan 't klooien met de router, totdat ik erachter kwam dat ik alleen de utp van de copperjet in 't adsl gaatje van m`n router kon steken.

Werkte meteen zonder problemen, 1900 kbps, totaal 7 pc's op.

Anabozzo
Ik ben er klaar mee en ben aan kijken of ik (ondanks de gemaakte kosten van 69 euro voor de tel.lijn) bij een ander provider verder kan.

Na weken lang geprobeerd het modem op DMZ te setten heb ik ontdekt dat dat niet kan. Weliswaar kan je de poorten in NAT zo openzetten (0 0 0 0) dat je een DMZ nadoet maar dat pikt remoteadmin niet en kan ik daar nog steeds niet mee werken.

Verder heeft de modem geen fabriek-resetbutton om het terug te zetten in factorydefault en krijg je het heel lastig als je verkeerde settings heb ingesteld.

Het kan dan wel met DHCP off werken maar bij de eerste stroomstoring (lees reset) kan je er al niet meer bij!

Tele2 was overigens niet anders. Enig verschil dat het beschikte over WiFi zodat je geen extra router moest inzetten.

De enige tot nu toe die gewoon een modem had die alles doorliet, zonder routerfaciliteit was multikabel maar die was veel te duur.

Nu maar verder kijken dan.

Daarnaast heb ik nooit meer dan 1400 kbps gehad, dus die 1900 kan ik wel dromen! Als ik de laptop er direct op zet dan heb ik zelfs minder.

Geen instellingen doen en niet de beloofde snelheid plus geen resetbutton op de modem! Sad

Veljko
http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=1

Misschien kun je op deze site een oplossing voor je probleem vinden...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik wil dat Copperjet géén IP's uitdeeld en draadloze router wel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief