obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 05:55
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

1 tip voor mensen met 'klapper lijn

joost1969
Voor ieder die horen dat hun probleem komt door een klapperlijn,
kijk of je aarde uit de kabel van de telefoonlijn ook echt geaard
is. iemand van bbned vertelde ooit dat het niets uit maakt maar
je verbinding verbeterd wel degelijk. Je ziet nog steeds tijdens download geen constante verbinding en je telfoon valt nog steeds
weg maar elke verbetering is er toch een ! en dan zo snel mogelijk
naar een andere provider.

scouser
En hoe moet ik me dat voorstellen ik zie nl maar 4 draden stekkers hebben ook maar 4 posities.

Volgens mij ader paar 1 en 2 nergens een plaats voor aarde draad?

BMP
scouser schreef:
En hoe moet ik me dat voorstellen ik zie nl maar 4 draden stekkers hebben ook maar 4 posities.

Volgens mij ader paar 1 en 2 nergens een plaats voor aarde draad?

Mja ik vat het ook niet het enige wat ik kan bedenken is dat je de aarding van de kpn kabel aan een aardpunt van het huis kan zetten, maar die aarding is op de centrale en dergelijke al geaardFrown
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

joost1969
De kabel die in je meterkast binnenkomt van de 'ptt' is als het goed is een blauwe kabel deze is afgeschermt met een aarddraad. Vaak is deze niet verbonden aan je aardpunt in je meterkast. Sinds ik de kabel heb geaard is de storing iets minder , nog steeds valt de lijn weg en kan ik nauwelijks bellen maar wel af en toe een email sturen wat een luxe he ! ;-)

BMP
joost1969 schreef:
De kabel die in je meterkast binnenkomt van de 'ptt' is als het goed is een blauwe kabel deze is afgeschermt met een aarddraad. Vaak is deze niet verbonden aan je aardpunt in je meterkast. Sinds ik de kabel heb geaard is de storing iets minder , nog steeds valt de lijn weg en kan ik nauwelijks bellen maar wel af en toe een email sturen wat een luxe he ! ;-)

mja Joost het is jammer dat je een klapperlijn hebt het geeft mij ook het idee dat het koper in de grond slecht is of de afstand veel te ver vanaf de centrale.

ik vraag mij dan ook af of het bij een andere adsl provider wel beter zal gaan????Frown

Mischien is de kabel een betere optie in jou geval.
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

joost1969
7 jaar internet gehad via XS4all zonder problemen over dezelfde kabel alleen had die geen internet + bellen...

nexagon
en waarschijnlijk had je bij xs4all een veel lager abonnement?
Wel is gevraagd aan alice of ze je profiel op 16 mbit om 1 mbit willen zetten?

Standaard staat hij namelijk wide open en dat is 24 mbit om 1,4 mbit up

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '1 tip voor mensen met 'klapper lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Emailstoring en instabiele lijn Storing 1 09 september 2011, 12:28
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
Nog geen modem ontvangen, lijn wel geactiveerd Webcare Alice 6 30 december 2010, 15:32
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief