obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 20:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Nieuw lid.

Anabozzo
Ik was TELE2 lid en had 4MBps + telefoon (binnenkort gratis naar 20MBps) voor 29,95 per maand. Ze hadden echter heel slecht WiFi en een eigen WiFi router werkte niet achter hun modem. Verder stonden Firewall en DHCP e.d. vast!

Dat deed me overstappen naar Alice.
Ik zou ook hier 20MBps + telefoon krijgen maar moest wel de KPN lijn opnieuw aanvragen (analoog) want Alice gaat over analoog!
Ik had bij TELE2 een digitale lijn gekregen en de KPN(analoog) opgezegd. OK, kosten: abbonement blijft gelijk, alleen KPN kosten om de analoge lijn weer te laten afmonteren.

Monteur is geweest, was met 30 minuten klaar. Ik had signaal.
Zelf heb ik dan de modem aangesloten.
Ik had direct telefoon (nummermelding nog niet gechecked).
Ik bleek internet te hebben, slechts 410 m van de centrale, maar slechts +/- 3MBps i.p.v. 20. (Nog minder dan TELE2 voor de upgrade!).
Enorme problemen met mail:
- Volgens hun moet je de in.alice.nl en out.alice.nl gebruiken.
Ik ging dan een mail zenden aan iedereen dat ik over was en ik kreeg van de systeemadministrator een mail terug dat mijn mail niet bezorgd kon worden.
Heb gebeld en ze gaven aan dat ik de instellingen aan moest passen naar pop.alice.nl en smtp.alice.nl.
Bij het gebruik van deze instelling krijg ik voortdurend een pop-up dat het password niet goed is. Dit heeft te maken, denk ik, dat je op de lounge de password heb ingesteld voor de in.alice.nl en out.alice.nl - server en niet voor de pop.alice.nl en smtp.alice.nl. Deze is niet in te stellen.

Nu gaat er zo af en toe wel een mail weg dan weer niet maar het ligt bij hun, niet bij mij!! Op het moment dat je een systemadministrator mail krijgt dat het niet verder verstuurd wordt, betekent het dat het bij mij al weg is en tegengehouden wordt bij hun server!!!
Het is wel erg vervelend dat wellicht sommige vrienden van mij reeds de mail hebben ontvangen en sommigen niet, dan moeten straks sommigen het dubbel ontvangen. Een hele puinhoop dankzij alice.

Heb ik nu een kat in de zak gekocht?
Was digitaal beter dan analoog (KPN-lijn)?
Was ik beter af bij TELE2?

BMP
Anabozzo,

server voor inkomende mail = in.alice.nl
server voor uitgaande email = smtp.alice.nl dat werkt prima bij mij

Soms is je gebruikersnaam je hele e-mail adres, probeer dat eens
wat betreft de snelheid download dit http://speedtest....e100mb.bin .bin file eens
dat geeft je de meest betrouwbare weergave.

En hoe heb je de pc aangesloten via een router of rechtstreeks?

Groet BMP

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Anabozzo
Hoi,

Ik heb een WiFi router er tussen en momenteel +/- 5 meter telefoonkabel van ISRA-punt tot modem en 5 meter interfacekabel tussen modem en router. Max. 13500 kbps download via speedtest.nl of . net.

Heb de modem + router direct op ISRA punt gezet met max. 1 meter tel.kabel en 1 meter interface kabel, het werd zelfs trager!
Straight kabel of cross kabel maakt geen moer uit!

Nu weer teruggezet als origineel.

Mail werkt nu prima met in.alice.nl en out.alice.nl.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw lid.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoe in te loggen in de Alice Lounge als nieuw abonnee? Algemeen 6 08 april 2010, 10:42
Nieuw abonnement Frequently Asked Questions 1 23 april 2009, 13:35
Nieuw verbinding, ADSL lampje blijft knipperen Algemeen 6 02 januari 2009, 17:28
nieuw modem Algemeen 16 18 december 2008, 23:16
Nieuw??? Helpdesk 1 29 september 2008, 18:20
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief