obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

wijziging in isra punt

mabiba80
Ik ben overgestapt van Orange naar Alice. Mijn lijn zou op 17 maart j.l. opgeleverd worden maar heb nog steeds geen verbinding met mijn alice modem.
Volgens de helpdesk (inmiddels al 5 x gebeld á 15 min per gesprek) moet er eerst een monteur van KPN langskomen omdat er twee draden omgewisseld moeten worden in mijn isra punt.
KPN zou contact met me opnemen om een afspraak te maken. Nu ben ik een week verder en nog niets van KPN gehoord.
Kan ik die draden ook zelf omwisselen of dit probleem eenvoudiger zelf oplossen? Op welke draden moet Alice eigenlijk aangesloten worden?
Ik heb overigens een oud model isra, dus zo'n wit kokertje..

Ik heb overigens nog wel steeds mijn orange verbinding op de lijn, volgens Alice moet dat niets uitmaken....
Over 1 week loopt mijn Orange abo af en dan heb ik (waarschijnlijk) geen internet meer... Help!
Wie kan mij uit de brand helpen.
Gewijzigd door mabiba80 op 26 maart 2008, 14:38

BMP
mabiba80,

Dat kan je best zelf, normaal gesproken sluit je de blauw / rood aan op de splitter of rechtstreeks op de copperjet (na portering), dan heb je nog over als het goed is de oranje/wit die kan je zelf wel eens proberen, niet geschoten is altijd mis Grin polariteit maakt niks uit Wink

Succes BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

mabiba80
Hoi,
Ik was sowieso van plan om in het weekend eens een paar combinaties te proberen.
Probleem is alleen dat ik al vaker gelezen heb dat je oranje - wit eens moet proberen maar mijn bekabeling is volgens mij uit het jaar nul.
Uit mijn Isra punt komt een ouderwets telefoonsnoer met allerlei kleuren maar geen oranje en witte draad.
Volgens mij zijn het de kleuren blauw, rood, groen, geel, en aarde (doorzichtig)
Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen word..
Kan ik op de een of andere manier iets aan die draden meten ofzo?
Gewijzigd door mabiba80 op 29 maart 2008, 13:57

BMP
mabiba80 schreef:
Hoi,
Ik was sowieso van plan om in het weekend eens een paar combinaties te proberen.
Probleem is alleen dat ik al vaker gelezen heb dat je oranje - wit eens moet proberen maar mijn bekabeling is volgens mij uit het jaar nul.
Uit mijn Isra punt komt een ouderwets telefoonsnoer met allerlei kleuren maar geen oranje en witte draad.
Volgens mij zijn het de kleuren blauw, rood, zwart, groen, geel, en twee keer bruin (of is de één toch oranje?).
Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen word..
Kan ik op de een of andere manier iets aan die draden meten ofzo?

Een collega van mij had de bedrading op een oud ptt/isra punt gezet, en toen bleek dat hij in de meterkast een recenter isra punt had Wink die werkte toen lol
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

mabiba80
Dit is het enige isra punt in huis. Mijn huidige adsl (orange) is ook op dit punt aangesloten en werkt prima. Alice zou dus ook geen probleem moeten zijn.
Vreemd dat ik nog steeds orange op mijn lijn heb terwijl alice zegt dat zij de lijn al opgeleverd heeft...
Het moet dus gewoon een ander aderpaar zijn.. althans dit is wat men mij vertelde via de helpdesk,
Inmiddels is het al weer 7 dagen geleden dat ik deze vraag aan Alice gesteld heb... zucht .. en nog steeds geen antwoord. Nog 1 week en dan annuleer ik het contract vanwege wanprestatie Sad

mabiba80
Alle aders zijn dood, ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar op geen enkele draad staat een adsl signaal.
Toch maar weer de helpdesk bellen... weer een onervaren iemand aan de lijn.
"Nee meneer, het moeten echt de witte en oranje draad zijn"
"Maar ik heb helemaal geen wite en oranje draad"
"Oh, wat voor kleuren heeft u dan"
"Rood, blauw, geel, groen en doorzichtig"
"Dan moet u de gele en de groen eens proberen, maar het kan eigenlijk ook de doorzichtige zijn"
etc. etc.
Kortgezegd: weer 15 min. gebeld maar nog geen oplossing.
Op 18 maart had Alice een call aangemaakt om een monteur langs te laten komen maar nog niets gehoord/gezien, nu vertelt de helpdeskmedewerker van Alice me doodleuk kan het nog wel 10 dagen duren!
Ik heb gisteren gelijk een aangetekende brief met ontvangstbevestiging (in gebreke stelling) de deur uit gedaan, ik geef Alice nog 10 dagen de tijd, daarna verbreek ik het contract en laat al het geld door de bank terugstorten en de tegenrekening blokkeren.
Mensen: begin nooit aan Alice!!!!

biggetje
En hoe is dit nu afgelopen ?

bruno001
biggetje schreef:
En hoe is dit nu afgelopen ?

Goeie vraag, denk je echt een antwoord te krijgen van iemand die al 8 maanden weg is?
Je bent toch ook weg, heb je zelf al een aanbod gehad voor compensatie?

biggetje
Ja ik heb een compensatieaanbod gehad. Ik mag iemand 3 maanden Alice kado geven.

Ik kan echter (en dat is GEEN geintje) niemand vinden die over wil stappen op Alice.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wijziging in isra punt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wijziging per 01-03-2012; duurder en bellen per minuut betalen Wat verandert er? 1 03 februari 2012, 11:46
klapperlijn+isra-punt? Storing 5 28 augustus 2010, 17:32
Geen ISRA-Punt bekend op dit adres? SuperSnel StudentenADSL 3 09 april 2010, 08:59
Howto: ISRA/Canvas opvragen Algemeen 1 20 november 2009, 15:51
ALICE - KPN ->Canvas - ISRA werkt niet. Opleveringsproblemen 25 29 mei 2009, 13:19
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief