obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 05:55
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Begin niet aan Alice !

joost1969
Begin er niet aan Alice is werkelijk de slechte provider alle tijden.
Laat je niet misleiden door 30 euro per maand want het kost het veelvoudige als je problemen hebt EN die zul je krijgen!
Personeel aan de telefoon die niet eens weet wat een router is.
Belscripts afwerken en daarna kun je wachten tot je een ons weegt.
Als je opzegt omdat je geen internet hebt krijg je geen nieuw modem meer als deze stuks is dus heb je de laatste 6 weken helemaal niets meer ! Ze hebben wel een nieuw iets verzonnen klapperlijn! het toverwoord als iets niet werkt ! wees gewaarschuwd begin er niet aan!!
 
Hopper
Alles leuk en aardig, maar wat heb je als alternatief??
 
Sandman
Wil je een alternatief ?, kijk dan eens op

www.internetten.nl
of
www.adslwinkel.nl
 
joost1969
Telford, Internet + bellen (KPN of Het Net), via de Kabel.
 
mabiba80
Als je geluk hebt werkt je verbinding in 1 keer en dan wil ik je hierbij van harte feliciteren!

Voor de rest: Helemaal met je opmerking eens!
Alice heeft een goedkope aanbieding maar de service is dan ook nul komma nul.
Ondeskundige helpdeskmedewerkers, slechte communicatie, foute rekeningen, verkeerde opleveringsdatum.... alles heb ik al gehad en het ergste: nog steeds geen internetverbinding!
Alice is een ramp!
 
fckalice
Mijn ervaringen met Alice in telegramstijl:
- alle correspondentie n.a.v. mijn aanvraag ontvang ik in 4 x 2-voud (dus 4x dezelfde brief, en iedere keer twee brieven tegelijk)
- modem ontvangen: tweemaal
- aansluiting: twee ipv een adsl-aansluiting (ik kreeg dus twee tel.nrs)
- administratie: geen factuur, wel afschrijvingen waaronder bedragen die ik niet kan plaatsen
- antwoord van helpdesk wanneer je schriftelijk om opheldering vraagt: bel ons @ 25 cent per minuut (beginnen we dus niet aan)

Iedereen die Alice overweegt: NIET DOEN!!! En: bij problemen niets mondeling, alles op papier en bij voorkeur aangetekend.
Laat je niet bang maken door dreigbrieven, maar bereid je vanaf dag 1 voor op eventuele procedures (dus alle correspondentie bewaren, netjes betalen e.d.).

F@#$ Alice!!!
 
schemerwoude

Iedereen die Alice overweegt: NIET DOEN!!! En: bij problemen niets mondeling, alles op papier en bij voorkeur aangetekend.
Laat je niet bang maken door dreigbrieven, maar bereid je vanaf dag 1 voor op eventuele procedures (dus alle correspondentie bewaren, netjes betalen e.d.).


Dat je niets mondeling moet doen, dat je alles goed moet bewaren en dat je je niet bang moet laten maken staat als een paal boven water. Wat ook kan: per e-mail. Je krijgt namelijk een automatisch antwoord waarin je vraag letterlijk herhaald word. Dat lijkt mij voor veel dingen -zoals het jengelen om een antwoord op je aangetekende brief- een prima strategie.

Ik heb echter wel gewoon mijn rekening laten blokeren. Ik heb nl geen bit ontvangen. Nul, niets, ndada. Dan ga ik ook niet betalen. Punt.

Ook belangrijk, mocht het zo ver komen, een deurwaarder hoef je niet binnen te laten. Die mag je gewoon aan de deur laten staan. Ik heb ze nog niet langs gehad gelukkig. Ik denk niet dat Alice met de wanorde die ze hebben ook maar een zinnige zaak kan maken.
 
mabiba80
fckalice schreef:
Laat je niet bang maken door dreigbrieven, maar bereid je vanaf dag 1 voor op eventuele procedures (dus alle correspondentie bewaren, netjes betalen e.d.).
F@#$ Alice!!!


Ik heb alle correspondentie (emails, bewijzen van aangetekende brieven etc.) bewaard maar netjes betalen doe ik niet meer.
Je hebt 30 dagen de tijd om een automatische incasso te storneren en zolang ik nog geen werkende internetverbinding heb, laat ik alles terugboeken en mijn rekening blokkeren.
Ik heb Alice eergisteren een "in gebreke stelling" verstuurd (aangetekend met ontvangstbevestiging) met een ultimatum.
Als ik op 10 april a.s. nog steeds geen werkende verbinding heb, ontbind ik het contract wegens wanprestatie.
Ik ben benieuwd naar de reactie.
Ik wacht overigens al langer dan twee weken op een monteur die ze met spoed langs zouden sturenShock

Bellen me de helpdesk doe ik ook niet meer, laat Alice voor de verandering maar eens contact met mij opnemen. Emails beantwoord ik op de zelfde manier als Alice doet, gewoon zeggen dat de email is ontvangen en dat ze even geduld moeten hebben omdat dat er naar een oplossing gezocht wordtGrin

Ik stap overigens sowieso over naar kabel dus mocht Alice toch nog werken voor 10 april dan zeg ik het abonnement direct weer op, voor mij heeft alice afgedaan!
Gewijzigd door mabiba80 op 02 april 2008, 11:18
 
ActiveFrank
Ik heb gister Alice maar opgezegd. Heb al vanaf het begin zo goed als wekelijks aan de telefoon gehangen. Ik was dan wel 1 van de gelukkigen die een (min of meer) werkende internetverbinding had, maar dan had ik dus weer last van de beruchte klapperlijn. Ik vraag me af hoe die incompotente figuren aldaar dat woord hebben kunnen verzinnen. En de telefonie, ach ja die was precies wat je van Alice kunt verwachten. De helft van de tijd kun je niet gebeld worden of bellen en de andere helft van de tijd valt je telefoongesprek ergens halverwege plotseling weg.

Gister belde ze me met de blije mededeling het probleem van de klapperlijn eindelijk opgelost te hebben. Klein min puntje daarbij was dat ze me verbinding terug geschroeft hadden tot 2 m/bit down en minder dan een half mbit up!

Dat ze het durfte te zeggen vond ik al knap, maar dat ze het dan ook nog een oplossing durfte te noemen was voor mij reden om direct Alice op te zeggen.

Misschien is het al te vaak gezegd op dit forum, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 NEEM GEEN ALICE!.

Nu eerst maar eens me 69 euro terug vragen voor het aanleggen van een telefoonlijn. Die heb ik nu toch niet meer nodig, nu ik maar een kabelprovider genomen heb. Eens kijken hoe moeilijk ze daarover gaan doen, anders beginnen we wel een zaak waarbij ik iedere eurocent die ik aan die jongens besteed heb maar eens ga terugvorderen. (inclusief mijn enkele uren die ik aan de telefoon gezetten heb om de helpdesk te leren hoe een gemiddeld thuisnetwerk eruit ziet en waarom dat gewoon zou moeten werken).
Gewijzigd door ActiveFrank op 01 mei 2008, 11:06
 
ActiveFrank
Goed ondertussen surf ik op @home met heel veel plezier en heb ik mijn wekelijkse collumn maar eens aan Alice gericht. Deze wilde ik de vaste bezoekers van dit forum ook niet onthouden dus daar is ie dan:

Ok ik beken, als gezonde Nederlandse jongen heb ook ik me laten verleiden tot het internetten en bellen via Alice. Als Hollander moet je nou eenmaal op je pleuro's letten en als gezonde jongen kies ik toch liever voor de blonde Alice dan die Fred van het Net.

En zoals wel vaker, liefde maakt blind. In het begin is het allemaal heel spannend en leuk, maar na een tijdje kwam de aap toch uit de mouw. Waren ze bij de kennismaking nog heel vriendelijk en aardig, zodra ze bij mij in huis kwam begonnen ze meteen te zeuren en veel van mijn tijd op te slurpen.

Maar ja, dat zal wel over gaan denk je dan. Het is maar een fase. Nou nee dus, de lieve vriendin Alice begon steeds meer te lijken op een prostituee, want met al dat gebel over een weer kwam er toch nog een flinke duit bij het standaard uurtarief. Toch maar weer een keer in de mooie blauwe ogen kijken en luisteren naar de lieve stem van de op dat moment Alice vertolkende helpdesk medewerkster. Het komt allemaal wel goed denk je dan.

Na een zware nacht waarin je ligt te draaien en te woelen omdat je de stress van het niet werkende internet maar niet kan verwerken schrik je 's morgens weer veel te laat wakker. Je rent naar boven omdat je nog even wat telefoontjes moet doen en wat mail wil checken. Dan begin de prostituee ineens ook nog mankementen te vertonen. Natuurlijk, ze was al traag van begrip, maar dat ze haar werk helemaal niet zo doen, dat had ik toch niet verwacht.

Toen was de maat voor mij toch wel vol. De escort lijn van Alice (a 10 cent per minuut) maar weer gebeld dat ze haar weer terug mochten hebben en dat ik nog wat geld terug wilde zien voor de niet geleverde diensten. Dat laatste wachten we maar af, ik ben benieuwd.

Achteraf gezien was dit mijn kortste relatie ooit, maar ben ik nog nooit zo blij geweest om er vanaf te zijn. Maar ja, liefde maakt blind en het duurt nou eenmaal even voordat je weer helder kan zien. Nu maar naar @Home, misschien is de Russische maffia beter te vertrouwen dan een Duits blondje.

En voorlopig kan ik alleen maar zingen: Want een vrijgezel die gaat pas slapen, als hij heel Youtube heeft gezien!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Begin niet aan Alice !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief