obey-robots.txt
15 November 2018, 18:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

wat een ellende

frank990
pfff vanaf november al bezig de boel aan de praat te krijgen. Nu eindelijk na 4 maanden, doet alles het ... met 10 Mbps Frown

Voor de mensen die erover denken de goedkope services van Alice te nemen een samenvatting :

Sinds 18 November 2007 ben ik klant bij Alice en wordt 29,90 per maand automatisch van mijn rekening afgeschreven. Vanaf begin December 2007 heb ik de service in gebruik genomen en bleek dat de ADSL verbinding zodanig traag was dat de verbinding met internet voortdurend verbroken werd.

Op 25 Januari 2008 is er een NAKAP monteur door Alice langs gestuurd die bij mij thuis heeft geconstateerd dat de ADSL verbinding niet goed functioneerde. Hij vertelde mij dat het ADSL signaal zo zwak was dat de “synch werd gedropt” waardoor ik de al trage verbinding telkens verloor. Omdat mij geen blaam trof en de oorzaak bij Alice danwel haar gecontracteerde partners lag, werden mij geen monteurskosten in rekening gebracht.

Op dezelfde dag 25 Januari 2008 is zowel mijn ADSL verbinding alsook mijn telefoonaansluiting volledig afgesloten. Deze zouden in de loop van de week erop weer worden aangesloten, zodra de herstelwerkzaamheden zouden zijn voltooid.

Nog dezelfde dag op 25 Januari 2008 werd ik door BBNed gebeld die het incident ticket van Alice niet begrepen. Ik heb Alice gebeld en die vroegen mij af te wachten, BBNed zou met de herstelwerkzaamheden bezig zijn. Althans dat namen ze aan (werkelijk, ik heb nog nooit zo'n helpdesk meegemaakt)

Op 5 Februari 2008 heb ik wederom contact opgenomen met Alice. De betreffende medewerker zou “erachteraan gaan”.

Op 11 Februari 2008 heb ik wederom de hulplijn van Alice gebeld. Ik zou de volgende dag worden teruggebeld door “de supervisor”.

Op 13 Februari 2008 had ik nog niets vernomen en heb ik wederom contact opgenomen met Alice. Medewerker Jos XXXXXX wist mij te vertellen dat de snelheid 14-20 MB zou moeten zijn, maar er was geen linesynch. Het incidentticket lag bij BBNed de netwerkbeheerder, die moesten in de centrale of op afstand softwarematig e.e.a. aanpassen. Er werd mij gevraagd “nog even geduld te hebben”.

Op 5 Maart 2008 had ik nog steeds geen ADSL noch telefoon verbinding en heb ik wederom contact opgenomen met Alice. De heer Roel xxxxxvertelde mij dat ik binnen 2-3 dagen zou worden teruggebeld door “de tweede lijn” service van Alice.

Op 11 Maart 2008 heb ik wederom zelf contact opgenomen met Alice. Na langdurig aandringen mocht ik met de supervisor de heer Jasper XXXXX spreken. Deze nam de telefoon op met “Mijnheer, ik begrijp dat u niet het geduld kunt opbrengen eventjes te wachten”. Nadat ik hem rustig heb uitgelegd wat de situatie was, vertelde hij mij dat er een nieuw modem zou worden opgestuurd.

Dit modem heb ik op 14 Maart ontvangen en vanaf 14 Maart - inderdaad 4 maanden later - werken zowel mijn telefoon als ADSL verbinding. Met 5-11 Mbps. Maar hey ik ga daar niet meer over beginnen uit angst dat ik straks weer 4 maanden zonder telefoon en internet zit.

Samengevat heb ik vanaf 18 November 2007 tot 14 Maart 2008 betaald voor een dienst van Alice die ik eerst onvolledig en later geheel niet heb ontvangen. Naast de betalingen voor de diensten van Alice, heb ik financiële schade geleden doordat ik met mijn mobiele telefoon heb moeten bellen naar de service lijn van Alice (25 eurocent per minuut + kosten van mobiele telefoon) en naar andere telefoonnummers, doordat de telefoonaansluiting van Alice al die tijd niet werkte. Bovendien is mijn bedrijf maanden lang niet bereikbaar geweest voor klanten waardoor ik mogelijk opdrachten ben misgelopen. Voor zover ik kan inschatten kom ik tot de volgende financiële schadepost (in euro’s):

- 4 maanden abonnementskosten Alice 119,60
- (mobiele) telefoonkosten service nummer Alice 280,00
- (mobiele) telefoonkosten andere nummers 550,00

afgezien van evt. gemiste omzet.

Ik heb een schadeclaim ingediend bij Alice. Uiteraard worden allerlei schades op voorhand uitgesloten in hun voorwaarden. Ik heb twee weken na de verstuurde brief maar eens gebeld, je raad het al : ze konden niet zeggen hoe lang het zou gaan duren voordat ik antwoord zou krijgen. Maar minimaal 4 weken zou het wel duren. Ik moest maar rustig afwachten.. Shock

Achternamen verwijderd door wise guy
Gewijzigd door BMP op 02 april 2008, 22:30

Sandman
Als je een bedrijf hebt, dan heb je toch wel een juridische verhaalsverzekering afgesloten ?

Laten deze het voor je uitzoeken en oplossen, zij bereiken vaak meer dan een klagende klant.

schemerwoude
frank990 schreef:
pfff vanaf november al bezig de boel aan de praat te krijgen. Nu eindelijk na 4 maanden, doet alles het ... met 10 Mbps Frown

Dit modem heb ik op 14 Maart ontvangen en vanaf 14 Maart - inderdaad 4 maanden later - werken zowel mijn telefoon als ADSL verbinding. Met 5-11 Mbps. Maar hey ik ga daar niet meer over beginnen uit angst dat ik straks weer 4 maanden zonder telefoon en internet zit.

Dat is nergens voor nodig. Een andere provider heeft je in no time aangesloten, zeker binnen 4 maanden. Succes !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wat een ellende', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Vreselijke ellende met de lin! Algemeen 1 04 februari 2009, 16:45
Modem/cross/router ellende HELP Eigen netwerk 9 07 februari 2008, 11:02
Twee weken ellende, Algemeen 1 11 december 2007, 16:26
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief