obey-robots.txt
22 November 2017, 19:30
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

wat is Zipb en wanneer gebruik je het

Mimstar
hallo ik heb sinds vandaag mijn alice abbo. nu deel ik mijn inet met 3 mensen. allemaal leuk en aardig maar ze leveren bij alice geen multipoort routers.. dus kwam ik al snel op deze site...

nu moet ik die modem aan de router aansluiten en hoorde dat dat met ZIPB kan.. maar wat is dat eigenlijk en hoe sluit ik het aan?? (van kabels tot in de modem en router zelf) kan iemand mij daar bij helpen

mvg,

Mimo

BMP
Mimo als je de zoekfunctie van het forum gebruikt en daar zipb intypt dan kom je genoeg onderwerpen tegen, ik heb zelf een gateway in de router ingesteld en dan regelt de copprjet het ip naar de router en de router regelt de ip adressen naar de diverse computers het voordeel hiervan is dat je dan beide de copperjet en de router met de webadmin kan benaderen.

Ik heb een linksys wrt54g dus daar kan ik je eventueel wel mee helpen.
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

gerben
Ik heb dit in meerdere threads gelezen, maar je kunt als je de Copperjet in ZIPB modus instelt ook gewoon de modem via de web interface gebruiken.

Dus gewoon heel simpel:

Copperjet-in-ZIPB-modus -> (wifi)router -> alle computers

is gewon mogelijk met Copperjet in ZIPB modus en de router aangesloten via WAN poort. Port forwarding kun je dan regelen in je (wifi)router. Alle computers kunnen dan ook gewoon de webinterface van beide routers benaderen.

Ik heb het zelf ook zo ingesteld.

gerben
Hier zijn 2 screenshots van de web interfaces, terwijl ZIPB aanstaat.
(Het ip adres in het veld "Choose which computer will use the public IP address:" was toen ik ZIPB aan ging zetten een adres dat uitgedeeld was door de Copperjet)

gerben voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

gerben
linksys screenshot

gerben voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

gerben
Inlognaam en wachtwoord voor het instellen van ZIPB modus:
admin
bb@l1cE322
Gewijzigd door gerben op 11 augustus 2008, 01:38

gerben
Hier is uitleg omtrent hoe ZIPB in te stellen:
http://www.breedb...hp?id=107)
http://www.breedb...PBinfo.png
Gewijzigd door gerben op 11 augustus 2008, 01:44

Edma NL
kan zipb ook worden gebruikt als je telefonie ook via de coperjet loopt?
Of is dit dan niet mogelijk?

BMP
Ja dat kan ook Wink

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Edma NL
Ik heb zelf ook de linksys wrt54g en ik zit even in dubio wat ik nu zal doen.ik gebruik de linksys als draadloos accespoint voor de laptop en netwerkprinter. Verder zitten er 2 gedraade pc's en een gedraade netwerk hardeschijf aan de inksys.

Mijn optie's zijn:

1 linksys als gateway instellen.
2 copperjet in bridge mode plaatsen

Wie heeft er een sugestie en waarom voor die optie kiezen. Ik weet niet zo goed wat de voor en nadelen zijn van beide optie's.
Wie kan mij daar bij helpen...
Gewijzigd door Edma NL op 11 september 2008, 23:17

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wat is Zipb en wanneer gebruik je het', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G -> LN 401 IPcam Eigen netwerk 3 29 januari 2011, 01:03
Check-and-fix watchdog-script for ZIPB-enabled Copperjets Hardware instellingen 3 28 januari 2010, 20:53
Tijdelijknummer gebruik Eigen telefoon netwerk 3 24 januari 2010, 23:41
Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G v5.1 met DD-WRT Eigen netwerk 6 26 november 2009, 10:05
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief