obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:36
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

tientallen seconde tijdelijk extreem traag - elk uur

ARF
Hallo,

Elk uur zo'n beetje is er een moment waar Alice 5 tot 15 seconde erg traag is, maar dan ook echt extreem traag. De pagina's laden niet (blijven wit) enz. Zo'n timeout is er minstens elk uur. Als ik dan even wacht, is alles voorbij en is het weer supersnel. Maar ik host verschillende games en dan ga ik er in 1x uit, gewoon zomaar. Geen verlies van internet verbinding ofzo, maar zo traag dat het bijna gelijk is.

Wat kan ik hier aan doen?

BMP
ARF schreef:
Hallo,

Elk uur zo'n beetje is er een moment waar Alice 5 tot 15 seconde erg traag is, maar dan ook echt extreem traag. De pagina's laden niet (blijven wit) enz. Zo'n timeout is er minstens elk uur. Als ik dan even wacht, is alles voorbij en is het weer supersnel. Maar ik host verschillende games en dan ga ik er in 1x uit, gewoon zomaar. Geen verlies van internet verbinding ofzo, maar zo traag dat het bijna gelijk is.

Waarschijnlijk als je host dan heb je veel connecties en dan loopt de nat tabel vol van je router.

Minder connecties toestaan als dat kan.Wink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

ARF
BMP schreef:
ARF schreef:
Hallo,

Waarschijnlijk als je host dan heb je veel connecties en dan loopt de nat tabel vol van je router.

Minder connecties toestaan als dat kan.Wink

Het is niet alleen als ik host, ik heb er alleen het meeste last van als ik host. Als de internet het 10 seconde even niet doet, kan ik wel wachten. Maar met dit soort problemen is het wat erger.

Hebben jullie hier nooit last van? Soms een witte pagina bijv.?

joost1969
ARF schreef:
Hallo,

Je moet eens kijken op je modem als deze zo traag is of je ADSL lampje nog brand waarschijnlijk klapt deze er regelmatig bij je uit waardoor het lijkt dat het traag is maar in werkelijkheid is je verbinding even weg. Andere test is op het moment dat het traag is even kijken of je een kiestoon hebt !

ARF
joost1969 schreef:
ARF schreef:
Hallo,

Je moet eens kijken op je modem als deze zo traag is of je ADSL lampje nog brand waarschijnlijk klapt deze er regelmatig bij je uit waardoor het lijkt dat het traag is maar in werkelijkheid is je verbinding even weg. Andere test is op het moment dat het traag is even kijken of je een kiestoon hebt !

Het lampje knippert heel actief. Het is niet zo dat de internet er uit gaat, want ik ben nog wel connected (als ik de internet-kabel eruit trek, krijg ik gelijk een disconnected melding). Ik heb de kabel direct lopen, dus ik snap niet waar het aan kan liggen. Ik had dit voorheen met 4mbit snelheid niet, sinds Alice wel (wat ik eigenaardig vind).

ActiveFrank
Ik heb het zelfde probleem. Voornamelijk 's avonds zo om het hele en het halve uur. Ik heb donderdag gebeld met de helpdesk en ik kreeg het "we gaan het voorleggen aan de technische dienst" antwoord.

Het lijkt overigens nu wel beter te gaan, maar goed, wie weet komt daar weer verandering in.

ARF
Ik had ook met Alice gebeld, kreeg als antwoord "Dat ligt aan uw computer". Ja, niet dus.

Afgelopen weekend ging het wel goed, maar nu weer extreem traag. Het is nu in spiegelbeeld: Elke 2 minuten traag, dan zo'n 10 seconde internet, dan weer 2 minuten traag, etc. 's Avonds is dit wel weer wat normaler, meestal eens in de 10 minuten 10 seconde traag.

Ik kan op dit moment gewoon niet internetten. ICMP werkt niet, en hiervan ligt de oorzaak bij Alice - ook gezien de rest (verbinding, aansluiting, DNS, etc.) wel gewoon werkt.

ActiveFrank
Bij mij waren ze ook uren aan het zagen over me thuisnetwerk, gelukkig ben ik daar bij hun op voorbereid dus test ik alles voordat ik ze bel. Het ligt echt niet aan je netwerk maar aan het modem / verbinding / Alice.

Ik moet je ook zeggen dat ik niet kapot ben van het modem hoor en van het standaard iedere dag een ander ip adres krijgen terwijl je je pc niet eens uitzet, maar dit probleem is vrij recent, maar zeker een stuk irritanter.

Overigens, bij mij werkt het nog steeds goed.

nuclear898
Ik heb hetzelfde probleem.
Elke middag van ongeveer 3uur tot 6uur is het internet extreem traag en valt het om de minuut 10-20 seconden stil. In die 10-20 seconden is er compleet nul internetverkeer. Dit is zeer irritant omdat ik om elke dag om 3 uur thuiskom en dan het internet nodig heb. Computer opnieuw opstarten, netwerk drivers updaten of de modem of router opnieuw opstarten verhelpt het probleem niet. Na 6 uur 's avonds heb ik amper ergens last van maar aangezien ik 's avonds nooit veel tijd heb vind ik dit zeer betreurend.

rvdplas
Hier hetzelfde probleem, modem steeds disconnected, connected, disconnected. Eigenlijk altijd 's avonds. Wat ik me afvraag, als ik overstap naar bijvoorbeeld XS4ALL is dit probleem dan verholpen, of blijft het dan nog steeds?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tientallen seconde tijdelijk extreem traag - elk uur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Storing sinds 19.00? Internet ontzettend traag! Eigen netwerk 2 21 januari 2011, 20:44
Is er een storing het is super traag hier Eigen netwerk 1 21 januari 2011, 19:39
Internet belachelijk traag Snelheid 3 06 januari 2011, 20:06
Sommige sites laden traag Webcare Alice 7 06 december 2010, 21:47
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief