obey-robots.txt
17 Juli 2018, 23:04
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Hoe via ext. ftp-ip adres intern zien?

allewijn
Ik heb achter mijn Copperjet 1616 een draadloze Sitecom router (welke alleen als acces point fungeert).
Hieraan hangt ook een NAS-hardeschijf (PB Netstore 3500), welke tevens als ftp servertje dient.

Nu kan ik deze INTERN ook alleen via zijn INTERNE ip adres zien (ftp://172.19.3.3)
Extern kan ik hem natuurlijk alleen via zijn EXTERNE ip aders zien
(ftp://78.27.60.194)

Nu zou ik echter graag, om te checken of alles werkt (ik gebruik de ftp server eigenlijk alleen om foto's op te zetten die ik op internet/in forums wil laten zien), dit ook intern willen zien, maar dit werkt niet.

Voorbeeld: Als ik bijvoorbeeld een plaatje in een topic post, dan die ik dat door de volgende code neer te zetten:
[ url ] ftp://78.27.60.194/test.jpg [ /url ]
Maar als ik dat dan intern vanachter mijn PC wil checken dan krijg ik de afbeelding nóóit te zien, dat kan alleen door het interne adres te gebruiken: ftp://172.19.3.3/test.jpg

Ik zou de afbeeldingen zo graag ook gewoon intern willen zien, zodat ik zeker weet dat externe bekijkers het plaatje ook daadwerkelijk kunnen zien.

Is dit mogelijk?
Ik heb het eea gelezen over NAT Loopback oid?

MR2T
Helaas in de copperjet kan geen NAT loopback ingesteld worden.

Je kan het alleen extern zien, dus ik heb ff gekeken voor je en ik zie een tag.jpg en een test.jpg.
Gewijzigd door MR2T op 13 april 2008, 16:11

allewijn
MR2T schreef:
Helaas in de copperjet kan geen NAT loopback ingesteld worden.

Je kan het alleen extern zien, dus ik heb ff gekeken voor je en ik zie een tag.jpg en een test.jpg.

Dankjewel!
Érg jammer dat het niet lukt, maar nu heb ik ook nog iets gelezen over het opnemen van het externe ip adres in de windows HOSTS file, maargoed nu heb ik dat geprobeerd:
127.0.0.1 localhost
172.19.3.3 78.27.60.194

Maar dat werkt volgens mij óók niet, want als ik in IE invoer:
http://78.27.60.194/ óf ftp://78.27.60.194
dan gebeurd er ook niets
(bij de http:// versie krijg ik ineens het gebruikjersnaam en wachtwoordscherm van het Copperjet webadmin en bij de ftp:// variant krijg ik dat de webpagina niet kan worden weergegeven)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe via ext. ftp-ip adres intern zien?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Misbruik ip adres???? Algemeen 9 10 september 2010, 17:35
Geen ISRA-Punt bekend op dit adres? SuperSnel StudentenADSL 3 09 april 2010, 08:59
sinds vanmorgen geen mail ontvangt van mijn alice email adres Storing 39 20 augustus 2009, 05:50
Wel DSL signaal maar geen IP adres!! Opleveringsproblemen 27 23 juni 2009, 19:00
Krijg met ZipB geen Extern IP Adres Algemeen 7 05 juni 2009, 22:41
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief