obey-robots.txt
23 Mei 2018, 05:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

vast ip

raimond
Hallo,

Onlangs ben ik overgestapt naar Alice. Bij de aanvraag was de helpdesk zeer behulpzaam en leek het zeer kundig. Totdat het moment kwam dat ik werkelijk aangesloten werd, toen begonnen de problemen.

De internetverbinding werkte prima, echter draai ik thuis mijn pc ook als webserver en dus moet er portforwarding gedaan worden om mijn domein ook toegankelijk te laten worden. Echter gaf dit problemen, dus ik helpdesk bellen.
Reactie helpdesk:
"Alle poorten staan open en u heeft daar een wachtwoord voor nodig, maar die hebben wij niet en als wij die hadden dan mogen wij deze niet geven".
Dat ging de hele tijd zo, totdat ze een instelling doorgaven, waardoor ik helemaal niet meer op internet, mijn copperjet modem en zelfs niet meer op mijn router kon komen. Niets werkte meer. Reactie Alice:"Vreemd, maar dat zijn instellingen waar wij u niet mee kunnen/mogen helpen".

Na een hoop gezeik is het dan toch gelukt de verbinding te herstellen en zelf maar die portforwarding te doen.

Dit werkt prima. Maar zoals gezegd bij de verkoop van Alice was alles mogelijk. PC als webserver, dus vast ip....Maar nee, Nu heb ik een dynamisch ip Oplossing, dacht ik...gewoon mijn modem niet resetten, dan wordt er geen nieuw ip aangemaakt.

NIET DUS!!! Twee dagen en al weer een nieuw ip-adres.

Kan mij iemand vertellen hoe ik mijn ip vast kan zetten, zodat ik mijn domein gewoon kan zetten op mijn ip en dat ik niet continu hoef te meten of wederom het ip is veranderd?

Yes
IP adres is niet vast te zetten helaas.

Om er toch enigzins mee te kunnen leven laat ik mijn domeinnaam verwijzen naar een dynamisch domein (dyndns). Daarnaast draait er elke 5 minuten een scriptje op mijn server (ddclient) die het actuele ip adres doorgeeft aan dyndns. Indien het ip adres is gewijzigd (en dat gebeurt bij Alice inderdaad vaker dan gewenst) dan wordt de dyndns verwijzing bijgewerkt. Daarmee is ook het eindadres van mijn domeinnaam meegewijzigd.
Er bestaat dus nog altijd het risico (o.a. vanwege caching) dat een aantal van de dns aanvragen naar jouw domein naar het oude adres worden doorverwezen.
In mijn geval kan ik ermee leven omdat ik alleen een privé mailserver draai. Indien mijn mailserver tijdelijk niet bereikbaar is (b.v. a.g.v. switch van ip adres) dan worden de mailtjes door de domeinhoster (backup mx) na een tijdje weer aangeboden.

Ik kan me echter voorstellen dat een dynamisch ip adres voor een webserver totaal onbruikbaar is :-(

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

raimond
Hey yes,

bedankt voor je antwoord...

Wat is dat precies voor een scriptje, ik heb daar wel belangstelling voor...dit weekend mijn ip al weer 2 maal gewijzigd. Wordt daar een beetje moe vanAngry

Het is toch niet zo moeilijk om het ip vast te zetten bij Alice, dat schijnt voorhun 1 druk op de knop te zijn.

Ben al bijna genoordzaakt om de overstap te maken, naar mijn vorige aanbieder Qfast.

Daar werken ze wel met een vast ip-adres, wel nummerherkenning voor vodsl en zelfs de mogelijkheid voor twee telefoonnnummers.

Maar als je me kunt helpen met dat script YES, en het werkt, dan ben ik al heel blij.

yocos
hey raimond,
volgens mij heb je dat scriptje niet nodig, je kunt dyndns in de modem opgeven zodat als je een nieuw ip krijgt deze automatisch aan dydns wordt doorgegeven.

oja, ik heb al ruim 60 dagen hetzelfde ip-adres is ie misschien toch vast :p Grin
nummerherkenning wekrt tegenwoordig ookGrin
en volgens mij kan je bij alice best een tweede telefoonnummer aanvragen.Angry

Oblique
Admin wachtwoord zie
http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=107

Yes
Ik gebruik het perl script ddclient (http://ddclient.w...forge.net/)
Maar de aansturing van je dyndns account kan inderdaad ook goed vanuit de Copperjet. Vaak hebben ook routers de mogelijkheid om een dyndns account aan te sturen.
Het beste kun je beginnen met het aanmaken van een gratis dyndns account (http://dyndns.org)

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

nomad
uit bepaalde bronnen heb ik gehoord dat er vaste ip's aan zitten te komen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vast ip', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice Comfort Vast Klacht over Alice 13 15 februari 2011, 08:16
alice vast ip adres Algemeen 2 30 oktober 2008, 22:15
Alice gebruikers krijgen vast IP-adres Hardware instellingen 18 25 september 2008, 16:41
Alice VPN en ftp server vast ip adres Algemeen 9 18 februari 2008, 10:21
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief