obey-robots.txt
23 Mei 2018, 12:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Modem cq router

Oblique
Hoi ik ben een Linux gebruiker en krijg daarom geen support van Alice.

Ik heb een aantal hardware problemen en ben op het gebied van modems en routers onervaren. Dit is mijn situatie: Ik wil de copperjet 1616 als router gebruiken met daarachter een swich (pc's, printerserver, wlan-accespoint). Mijn netwerk is ingesteld op 192.168.1.xx, netmask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.1. Na veel zoekwerk ben ik inmiddels 3 dagen met Alice in de lucht maar alleen in de DHCP modus, als ik de modem anders instel werkt niets meer, ook niet met ip 172.19.3.xx. Wat ik tot nu toe geprobeert heb is DHCP disable, standard gateway met meerdere settings gewijzigd, meerdere ip confugiraties geprobeert maar geen resultaat. Ik heb ook geen admin rechten en kan daarom waarschijnlijk de modem niet in de router modus zetten. Ik heb het forum meedere malen heen en weer afgezocht naar oplossingen maar hier ook geen resultaat op gevonden. Wie weet hoe ik deze modum als router in kan stellen?

Oblique

scouser
Kijk hier eens
http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=1

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Als je die inlog gebruikt heb je alle rechten

Oblique
Bedankt voor het wachtwoord, modem is nu router zonder DHCP alles werk zoals ik het gewnd ben

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem cq router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief