obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Hoe kan ik zien wat de afstand tot een centrale is?

Templar
Hallo allemaal,

Heb op dit moment een xs4all 12mb account waarmee ik een downloadsnelheid haal van 1.23mbit.

Heb dit account opgezegd voor een Alice account. Heb echter geen idee wat mijn afstand tot de centrale is. Kan ik dat ergens opvragen?

Alvast bedankt voor reacties!

Zerobyte
Zie

http://pcdb.bbned...

Templar
Hartelijk dank Zero Smile
Centrale: Asd-Slov
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1252 meter.

Dat valt mee dus Smile

nl1gsd
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ kun je evt. ook gebruiken, kun je - voorzover deze site geupdate is - ook evt. concurrenten zien Wink

Hoppy
Behalve de afstand tot de centrale is ook de centrale zelf van belang. Er zijn nog steeds centrales die ADSL-1 hebben ipv ADSL2+.

Om dit te controleren kun je het beste naar de bovenstaande BBned site gaan en de postcode check doen.
Deze laat vervolgens zien of je wel ADSL2+ kunt krijgen.

De geadverteerde snelheid TOT 20 MB van Alice is dus betrekkelijk. Als je op een ADSL-1 centrale zit kun je het wel vergeten, dan mag je blij zijn als je de maximale waarde van 8 Mbps haalt. (dat is het maximum van ADSL-1).
Gewijzigd door Hoppy op 07 oktober 2007, 11:40

binki
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

maar hoe weet ik nu welke ik heb

Templar
De centrale waarop ik aangesloten ben is een ADSL2+ centrale. Dat is maar goed ook, want ik heb momenteel een 12Mb adsl2 lijn Smile Haal er de maximale snelheid uit. Dus god verhoede dat ik straks minder eruit haal.... dan stap ik zo weer over naar een andere provider.

Alex
Kijk deze post ff na. Heb het forum voorzien van die postcode check.

Afstand tot telefooncentrale en snelheidsgrafiek!
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe kan ik zien wat de afstand tot een centrale is?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ADSL/ADSL2+ Afstand/Snelheid ratio & Uitleg lijnwaardes Snelheid 11 22 juni 2010, 22:01
geen internet vanweg omzetten kabel van A1 naar A2 in de centrale Opleveringsproblemen 3 26 maart 2010, 12:29
wijk centrale ??? Algemeen 13 24 maart 2010, 02:48
Afstand wijkcentrale Algemeen 12 10 maart 2010, 19:19
Lage snelheid. maar toch dicht bij de centrale Snelheid 13 09 februari 2010, 23:18
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief