obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Sinds 7 mei 03.00 geen internet, wel telefoon

Orange_Rose
Om 03.00 (snachts) is de verbinding ineens weggevallen en niet meer teruggekomen. S'morgens gelijk Alice gebeld. Volgens Alice was de storing bekend en ik viel in die Range, vandaar dat mijn internet ook was getroffen door de storing. Voor de zekerheid moest ik de lampjes op de modem nog even noemen. Volgens hem wees het op de storing die ze hadden. In de loop van de dag zou het goed moeten zijn.

S'middags nog steeds geen internet. Kreeg dit keer een mevrouw die vroeg of ik een router ertussen had. En dat had ik ook. Maar die router heb ingesteld als bridge en ik had voor de storing toch ook verbinding. Nee, ik moest een directe verbinding maken met de crosskabel (zonder de router ertussen) anders kon ze me niet helpen. Als ik dat gedaan heb en nog geen internet heb, moest ik nog maar even bellen.

Mijn pc staat boven, en de router ook. Boven hebben we namelijk 2 pc's. De modem van Alice staat beneden in de meterkast, zodoende is de meegeleverde crosskabel tekort. Voor de zekerheid heb ik mijn pc los gekoppeld en de pc met monitor naar beneden geshouwd. De crosskabel direct met de pc verbonden.... Weer geen verbinding! Daarom weer naar Alice gebeld.

Dit keer weer een andere vrouw, weer alles uitleggen. Er was een storing en ze zijn er mee bezig was het antwoord. Ik was niet de enige zonder verbinding, ook mensen van KPN hadden een storing, zei ze. Het lag volgens haar niet aan Alice, maar een landelijke storing. Tegen de avond moest het verholpen zijn en anders wordt het morgenvroeg!..

Ik heb bij mijn achterburen gekeken, die hebben ook Alice internet. Zij hebben wel internet! Dus gelijk weer naar Alice gebeld.

Dit keer een man aan de lijn. Ook hij meent dat het een storing is, maar dat het waarschijnlijk bij Alice zelf ligt, geeft hij toe. Er wordt hard aan gewerkt, maar hij wilde nog even een paar instellingen weten van me. Daarvoor moest ik inloggen op de modem, maar dat lukte niet, want er was helemaal geen verbinding. Zodoende moest ik handmatig een ip, Subnet, Gateway en DNS invoeren. Daarna kon ik ineens wel in de site van de copperjet loggen. Zowel achter ethernet als DSL staat een groen vinkje, maar bovenin staat iets met PPP en iets dat hij probeert te verbinden. Volgens de meneer moest ik even afwachten. Deze avond zou het gewoon opgelost moeten zijn en anders wordt dat morgenvroeg.

Ook vroeg hij of ik telefoonverbinding had, maar daar was niets mis mee.

Ik wordt er niet goed van! Zo'n telefoontje varieert van minimaal 5 tot 30 minuten en dan moet je je beseffen dat het ook nog eens 0.25ct per minuut is. En dan bel je, en wordt je nog niet wijzer!! De ene zegt dit de andere dat, daar wordt ik niet goed van.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even van me afschrijven. Ik heb spijt dat ik van @HOME weg ben gegaan!!!

Als het een landelijke stoornis was... Wie van jullie heeft hetzelfde probleem gehad op 6-7 mei 2008?? Ben benieuwd!!

Jannem
Vriend van mij precies dezelfde problemen: geen internet, wel telefonie, heldesk Alice antwoord A, B,..... vooral de dames blijken over rijke fantasien te beschikken, de meeste met enige expertise makkelijk naar het rijk der fabelen te verwijzen! De enige heer in het gezelschap geeft informatie die in ieder geval kan kloppen en waaruit OOK blijkt dat het een Alice probleempje is.

Van al dat gefantaseer eromheen krijg ik er ook een paar, zoals: Alice is goed bezig haar scherpe prijsstelling te compenseren met veel genoopt helpdesk gewauwel a raison de..... Inderdaad, 60 min * € 0,25/min = € 15 per uur per klant. Cool

Nee hoor, zo slim acht ik Alice nu ook weer niet (doortraptheid kan doorgaans niet zonder ENIGE intelligentie) Grin

Bovendien ben ik niet zo van de complot-theorien.

Afijn, mijn vriend heeft ook HELE GROTE SPIJT dat hij niet lekker bij Compuserve (in zijn geval) is gebleven Frown

Groet, Jannem

BMP
Hoi Orange Roze,

6/7 mei geen storing gehad.

Ik vind het vreemd dat je niet in kan loggen op de copperjet en je zegt dat je geen verbinding hebt dat betekent dat het ethernet lampje niet brand, we spreken hier over het interne lokale netwerk wat dus geen verbinding heeft.

Als dat zo is dan werkt het internet zowiezo niet dat is duidelijk.

Kon je eerst wel inloggen op de copperjet en later niet meer dan is dat een netwerkkaart of software (virus enz ) probleem of de copperjet waar iets mee is.

Je zegt ook dat je twee computers hebt aangesloten, en een daarvan naar beneden gehaald en dat werkte niet, probeer de andere eens rechtstreeks.

Nog even wat info voor je over het crosskabel verhaaltje de meeste netwerkkaarten ondersteunen auto negoitation dat betekent dat het niet uitmaakt of je een cross of een gewone gebruikt, maar oudere nics hebben dat niet allemaal, vandaar het cross kabeltje.

heb je een gewone kabel naar boven lopen, haal dan een utp verbindings blokje, en zet in de meterkast de cross er tussen dan is het veranderd in cross tot aan de computer, dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt.

Wat je ook kan proberen is,... zet eens een andere netwerkkaart in de pc, driver updaten en proberen maar.

Dat de buren wel internet hebben betekent dat er geen landelijke storing isWink en probeer eerst zelf te kijken of alles in het thuis netwerk oke is.

Een virus kan ook veel schade toebrengen dus zorg dat dat voor elkaar is.

Ik hoop dat je hier wat verder mee komtWink

Groet BMP

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Orange_Rose
Dankjewel voor het antwoord en je hulp...

Ik heb idd de crosskabel verbonden aan een hub en vanuit de hub de normale (die ook altijd voor @home gebruikte) naar mijn pc, dus naar boven. Eerst rechtstreeks naar mijn pc, geen verbinding.

Met een router er tussen, die trouwens ook normaal het IP adres van Alice weergeeft (dus als bridge fungeert), werkt het ook niet..

Ik dacht, misschien moet ik de firmware upgraden. Dat heb ik gedaan, maar nu heb ik tot mijn verbazing bij DSL een rood kruisje! Het wordt niet meer groen. Ik wil graag terug naar mijn oude instellingen zoals die eerst was, maar dat lukt me niet. Dat tooltje wat ik ergens gevonden heb voor de Copperjet, daarmee heb ik het geupgrade. Daar heb je ook een instelling dat je het terug kan zetten naar fabrieksinstellingen, maar ook dat werkt niet.

Is er nog een manier om weer terug te gaan naar de oude instellingen, dus gewoon inloggen met admin en password bb@l1cE322?? Toen ik die oude instellingen had, brandde namelijk wel zowel ethernet als DSL groen... nu alleen ethernet groen.. DSL staat een rode kruis.

Ik wordt er niet goed van!

In het ipadres van mijn router kom ik ook al niet meer, ook niet na resetten. Als ik mijn router tussen doe krijg ik "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" met een gele uitroepteken.. dat had ik voor het upgraden niet!

Ik ben stom geweest dat ik niet eerst een backup heb gemaakt van mijn copperjet instellingen...

Wat kan ik nu doen? Als ik morgen Alice weer bel, moet ik dan zeggen dat ik geupgrade heb?

Zelfs bij upgraden moet je kiezen tussen annex A of B, dat snap ik ook niet. Ene is voor voip en andere voor ISDN. Maar welke had ik, dat weet ik ook niet.. Ik heb in iedergeval Alice Comfort met die talk4free optie, dus totaal 50 euro...

Ik wordt echt gek help me.. als je MSN hebt zou dat fijn zijn!!

Ja en hoe ik nu op internet kom? Via draadloos, maar dan wel gewoon een modem van iemand anders.. eigen modem lukt niet...

Groetjes en bedankt..

Orange_Rose
Ik heb trouwens ook geen telefoon meer!!! Dat was ik even vergeten te melden... Na die upgrade, viel de telefoon verbinding ook weg... dus please help me om die originele instellingen van copperjet terug te krijgen....

Marknononsense
Bij deze ook aan mijn kant problemen met het internet. Dit is de uitleg die ik gisteren heb gekregen:

Het probleem is het toewijzen van ip's van de server aan de gebruiker. Het geld alleen voor leden met ledennummer tussen de 50000 en de 60000. Het is een landelijk probleem en bekend. Mij was vertelt dat het vandaag opgelost zou zijn...... Het is begonnen eergisteren in de avond (na 22:00 uur). Het is dus puur een server probleem van alice zelf. Echter schijen mensen van KPN zelfde problemen te hebben.

Een ander probleem is het "aanmelden" voor de 1e keer op alice lounge. voor al een paar weken is het om onduidelijke redenen niet mogelijk om je eerste aanmelding op de site te voltooien, men weet niet hoe dit mogelijk is

erikl
Ook ik heb sinds 7 mei 's ochtends geen internet meer, wel telefoon.
Op het modem branden beide lampjes (adsl en lan), log ik in op het modem, dan zie ik bij de PPP verbinding "attempting to connect" staan. (geen idee eigenlijk wat hier normaal staat)

R-V-B
Beste mensen op het forum,

ik heb ook al 2 dagen geen internet maar wel telefoon, en wat de eerste persoon verteld is precies het zelfde als wat ik heb gehad kwa bellen enz.

ik hoop dat deze storing snel is verholpen want ik heb het nodig om me centen te verdienen en dat kan dus nu niet, echt heel vervelend. loop nu gelijk achter met me werk. als iemand de oplossing heeft hoor ik dat graag, bellen met alice heeft geen nut want die mensen weten zelf niet waar ze over praten.

Mvg,
R-V-B

scouser
Ik dacht, misschien moet ik de firmware upgraden. Dat heb ik gedaan, maar nu heb ik tot mijn verbazing bij DSL een rood kruisje! Het wordt niet meer groen. Ik wil graag terug naar mijn oude instellingen zoals die eerst was, maar dat lukt me niet. Dat tooltje wat ik ergens gevonden heb voor de Copperjet, daarmee heb ik het geupgrade. Daar heb je ook een instelling dat je het terug kan zetten naar fabrieksinstellingen, maar ook dat werkt niet.

Is er nog een manier om weer terug te gaan naar de oude instellingen, dus gewoon inloggen met admin en password bb@l1cE322?? Toen ik die oude instellingen had, brandde namelijk wel zowel ethernet als DSL groen... nu alleen ethernet groen.. DSL staat een rode kruis.

Ik wordt er niet goed van!

In het ipadres van mijn router kom ik ook al niet meer, ook niet na resetten. Als ik mijn router tussen doe krijg ik "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" met een gele uitroepteken.. dat had ik voor het upgraden niet!

Ik ben stom geweest dat ik niet eerst een backup heb gemaakt van mijn copperjet instellingen...

Wat kan ik nu doen? Als ik morgen Alice weer bel, moet ik dan zeggen dat ik geupgrade heb?

Zelfs bij upgraden moet je kiezen tussen annex A of B, dat snap ik ook niet. Ene is voor voip en andere voor ISDN. Maar welke had ik, dat weet ik ook niet.. Ik heb in iedergeval Alice Comfort met die talk4free optie, dus totaal 50 euro...

Ik begrijp niet waarom mensen met de firmware gaan spelen als ze niet weten wat ze doen?????????

Op deze site kan je de sr 6.10.33 halen
http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=87

De instellingen van alice zijn hier op het forum te vinden mocht dat niet lukken pm me dan maar ik heb hier een backup liggen van mijn instellingen Alice

Orange_Rose
Ik ben nu ergens anders, thuis heb ik nog steeds geen verbinding.

Op die site die je me hebt gegeven staan zoveel versies. Ik had die voor 1616 gedownload,

Als je me ook een directe link kunt geven naar dat forum voor die instellingen voor alice?

Ik heb Alice vandaag gebeld. Ik moest eerst restoren naar de orignele instellingen van Alice.. Anders konden ze me niet helpen. Dat heb ik met een recovery tooltje geprobeerd, maar bij QUICKSTART krijg ik zeer veel keuzes BRIDGE, BRIDGEROUTER PPPOA router etc. nog veel meer. Voorheen (de originele instellingen) kon ik alleen maar één optie kiezen en dat was PPPOA Alice of zoiets. Vervolgens moet je wachtwoord voor PPP invoeren. Wat ik nog wist was gebruikersnaam user0@alice.nl en ww is user0

Ik heb nu wel DSL en ETHERNET allebei een groen vinkje, maar bovenin blijft staan bij PPP : attempting to connect. Dat lukt dus niet.
Telefoon doet het ook niet.

Weet jij of je alice VOATM of VOIP heeft? Alice zelf zegt Voip, maar dan moet je ook nog een bereik of zo opgeven. Is dat standaard 0/35?

Ik zou het aardig vinden als jij mij de originele instellingen van alice toe stuurt.. dankjewel.. mijn email is leyliyar@gmail.com Kun je dat daar naar toe sturen?

groetjes

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds 7 mei 03.00 geen internet, wel telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief