obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:30
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

quickguide zipb+linksys wrt54gl (ddwrt)

nomad
Gaat prima, sinds ik zipb heb en de linksys weer als router gebruik heb ik het idee dat dingen veel soepeler gaan Smile

quick guide:

1) haal een wrt54gl bij de mediamarkt of online. let op de L. hier is een link http://www.routershop.nl/products/draadloos-netwerk/routers/multifunctioneel/linksys-wrt54gl-draadloos-dsl-kabel-linux-router-54mbps-4-poort-10-100-switch.htm

2) niet perse nodig maar zeker wel een aanrader: installeer de laatste versie van ddwrt op de router (www.dd-wrt.com)

3) zet de router tussen de copperjet en je netwerk. zet de wanpoort van de router op dhcp. zorg dat de linksys NAT doet en controleer of je internet het doet. Je zit nu even met dubbele NAT maar dat geeft niet.

4) ga naar 172.19.3.1, log in op de copperjet. ga naar configuratie->zipb. druk op "disable zipb", daaronder kies de router, druk op apply, daaronder: zet laninterface op ethernet-0, waninterface op ppp-0, spoof method op ppp server adress, manual ipadress: ipadres wat de linksys router heeft, lan subnetmask naturel, 255.255.0.0, leasetime en powerdowntime 864000

5) druk op ok, save config, enable zipb, save config

6) reboot de linksys

als het goed is moet de linksys het EXTERNE nummer op de wan-poort hebben.

eventueel kun je nog de nameservers wijzigen en die van www.opendns.com gebruiken, in de linksys kun je ook dyndns instellen, etcetera

fluitje van een cent, zelf controle over je netwerk

suyi
ey nomad,

kan je misschien wat screens bij plaatsen? Grin

lastboyscout
Wat nog heel belangrijk is bij dit hele verhaal:

1. zorg vóórdat je begint dat er geen poortmappings in het Alice-modem meer zijn. Want als je dat negeert (zoals ik) dan doet ZIPB het uiteindelijk wel maar kan je toch op je Linksys geen werkende NAT-mappings aanmaken! Gooi ze dus eerst weg.
2. Geduld, want ZIPB activeren duur zomaar een minuut op het Copperjet voordat het actief word. Bij mij moest ik 2 keer een DHCP release doen (DDWRT) voordat ie ging werken.
Gewijzigd door lastboyscout op 23 november 2008, 01:27

hyuned
Bedankt voor de mooie manual..

het werkt perfect. tot dat er na ca 24 iets gebeurt ( ik vermoed iets met dns) waardoor mijn webisites wegvallen. Ik bedoel niet de verbinding want ICQ en mijn server draaien gewoon door.

Ik heb de dns servers van alice als statische dns in de dns1 en dns2 ingevult. de derde wordt dan automatisch met het ip van de copperjet ingevult.

Als ik de copperlet reset dan moet ik de ZIPB opnieuw instellen en ik vraag een nieuw ip aan met de linksys dan werkt het weer voor ca 24 uur. Ik heb het niet precies gemeten maar zoiets is het wel.

Weet iemand raad?

Het is erg vervelend kan ik wel zeggen..

ThxFrown

bruno001
hyuned schreef:
Bedankt voor de mooie manual..

het werkt perfect. tot dat er na ca 24 iets gebeurt ( ik vermoed iets met dns) waardoor mijn webisites wegvallen. Ik bedoel niet de verbinding want ICQ en mijn server draaien gewoon door.

Ik heb de dns servers van alice als statische dns in de dns1 en dns2 ingevult. de derde wordt dan automatisch met het ip van de copperjet ingevult.

Als ik de copperlet reset dan moet ik de ZIPB opnieuw instellen en ik vraag een nieuw ip aan met de linksys dan werkt het weer voor ca 24 uur. Ik heb het niet precies gemeten maar zoiets is het wel.

Weet iemand raad?

Het is erg vervelend kan ik wel zeggen..

ThxFrown

Alice geeft dynamische dns bij het opstarten:
217.149.196.6
resolve10.dns.internl.net
Dynamic

217.149.192.6
resolve20.dns.internl.net
Dynamic

Dus niet echt nodig om zelf in te stellen of je moet open DNS gebruiken, de DNS van internl werken bij mij prima.
Dit zijn niet de adressen uit de Alice folder.

Heb je vergeten op de configuratie op te slaan na ZIPB te wijzigen en daarna modem reset om te testen. Dan moet ie het wel onthouden.
Verbinding blijft bij mij gewoon open zonder storing

suc6

hyuned
Thx

Ik zal eens even proberen om hem de dns op dynamisch te zetten. het viel me op dat de servers uit de folder niet werden uitgegeven dus heb ik ze handmatig toegevoegd..

Overigens sla ik hem iedere keer op ( save config).

Groeten en bedankt..

Smile

hyuned
Nou helaas is er niets veranderd.. Ik heb net weer moeten resetten.

Heeft iemand nog een idee..

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'quickguide zipb+linksys wrt54gl (ddwrt)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G -> LN 401 IPcam Eigen netwerk 3 29 januari 2011, 01:03
Linksys WRT54G Router Alice met eigen modem 5 29 december 2010, 20:35
copperjet Linksys 2.4ghz Broadband Router Model wrt54G Alice met eigen modem 18 13 december 2010, 19:39
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief