obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 03:57
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

voip?

nibi
hallo,
ik wou graag weten of het nou wel of niet mogelijk was met alice om voip te telefoneren?? zo nee helaas.
zo ja welke instellingen heb ik hier voor nodig.

bvd gr nibi

nl1gsd
Alice biedt zelf geen VoIP en zal geen VoIP aanbieden ook. Ze bieden alleen telefonie aan via het z.g.n. VoDSL platform en zullen hier op korte termijn ook niet van afwijken.

pklaassen
Uit monde van de HD geeft Alice aan dat ze geen voip diensten ondersteunen!

Dus fervente Skype of VoipBuster gebruikers, niet overstappen naar Alice, NIET DOEN.

Zit zelf regelmatig in vergaderingen met Skype en wordt gemiddeld 15 keer per uur uit het gesprek gegooid. Tevens is het op dat moment niet mogelijk om met de Alice telefoon te bellen (geen kiestoon).
Gewijzigd door pklaassen op 13 maart 2008, 22:25

Hoppy
Je kunt met VoDSL wat Alice levert, prima gratis bellen naar vaste nummers. Waarom zou je dan VoiP gaan gebruiken? Frown

Voipbuster e.d. is zeker niet geweldig, dus het voordeel hiervan zie ik niet in. Als je dat toch zou willen gebruiken moet je een ISP zoeken die VoiP als telefonie techniek levert. Telfort bijvoorbeeld.

BMP
Hoppy schreef:
Je kunt met VoDSL wat Alice levert, prima gratis bellen naar vaste nummers. Waarom zou je dan VoiP gaan gebruiken? Frown

Voipbuster e.d. is zeker niet geweldig, dus het voordeel hiervan zie ik niet in. Als je dat toch zou willen gebruiken moet je een ISP zoeken die VoiP als telefonie techniek levert. Telfort bijvoorbeeld.

ja idd dan zou ik ook maar niet te veel bittorent verkeer hebben met vele connecties dan bel je niet lang, en ik kan het weten met optibel je hoort niks meer Sad een goede router met qos kan een beetje helpen maar ook dat blijft een lapmiddel.Wink

Ps: zonder hevig p2p verkeer is er overigens niks/weinig te klagen over voip en diensten als optibel.
Gewijzigd door BMP op 13 maart 2008, 22:45
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

hjm
Ik heb hier gewoon een asteriskcentrale (sip) draaien achter de copperjet en dat is geen enkel probleem. Werkt prima naast de VoDSL van Alice.

Yes
hjm schreef:
Ik heb hier gewoon een asteriskcentrale (sip) draaien achter de copperjet en dat is geen enkel probleem. Werkt prima naast de VoDSL van Alice.

Hier ook asterisk PBX, met (3x) trunks naar voipbuster (SIP), VoDSL (SPA3000) en een GSM +SMS gateway via bluetooth/Nokia. Alleen gesprekken naar het Nederlandse vaste net gaan via SPA3000-->VoDSL (Alice).
2x SIP toestellen en 3x dect (via SPA3000)

Kwaliteit van alle telefoniecomponenten is dik in orde.
Gewijzigd door Yes op 15 maart 2008, 22:08

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

ActiveFrank
Ik heb vanaf februari Alice gehad (nu maar opgezegd want ik werd doodziek van die mensen). De eerste 2 maanden zonder problemen gebruik gemaakt van VOIP, maar van de ene op de andere dag brak de pleures uit. Ineens kon ik op geen enkele manier meer gebruik maken van mijn voip toestellen. Toch wel vervelend als je een bedrijf hebt lopen via die nummers.

Na enkele telefoontjes naar de helpdesk van Alice konden ze me toch echt verzekeren dat het niet aan hun of aan het bijgeleverde modem lag. Nou goed, dat zal dan wel. Ondertussen dus uren aan de telefoon gehangen bij de provider van mijn voip lijnen en met de leverancier van mijn voip centrale.

Ondertussen dus ook maar een nieuwe voip centrale geprobeerd, want misschien lag het daaraan. Je raad het al, nog steeds het zelfde probleem. Nu heb ik een half uur geleden @home aangesloten. Tenminste ik heb het stekkertje van het alice modem in mijn @home modem gedaan.

Als sneeuw bij een warme lente dag verdwenen al mijn problemen met het internet als sneeuw voor de zon. En wat denk je, zonder de voip centrale ook maar te resetten werken ineens al mijn nummers weer. Maar ja, het lag niet aan Alice of aan het modem...

Volgens mij moet er maar weer een declaratie voor de gemaakte kosten die kant op, want kennelijk was er toch iets aan hun kant wat niet helemaal klopte..

Voor de mensen die dus VOIP willen gebruiken, stap maar niet over naar Alice, want vroeg of laat krijg je er spijt van. Overigens, dit zelfde geldt voor mensen die gewoon gebruik willen maken van het internet of telefonie. Ga maar gewoon een deurtje verder, want met Alice kom je echt helemaal nergens, behalve dan in de grootste depressie die je ooit hebt meegemaakt!

hjm
ActiveFrank schreef:
Ik heb vanaf februari Alice gehad (nu maar opgezegd want ik werd doodziek van die mensen). De eerste 2 maanden zonder problemen gebruik gemaakt van VOIP, maar van de ene op de andere dag brak de pleures uit. Ineens kon ik op geen enkele manier meer gebruik maken van mijn voip toestellen. Toch wel vervelend als je een bedrijf hebt lopen via die nummers.

Kan je misschien ook aangeven wat voor problemen je had. Ik had hier ook alles perfect werken, maar op een gegeven moment ging de telefoon nog wel over bij binnenkomende gesprekken, maar audio ho maar. Bij uitgaande gesprekken werkt alles nog steeds goed. Heb pbxiaf al opnieuwe geinstalleerd en andere routers geprobeerd, maar niets helpt.
Begin een beetje gek te worden.Angry

hjm
Vandaag is mijn XS4all-lijn in de lucht gekomen. Hoer exact hetzelfde. Mijn Asteriskcentrale werkt weer als een zonnetje zonder er iets aan te veranderen. Alice blokkeert dus wel degelijk iets.
Het is iets duurder, maar dan heb je ook wat.

Iedereen die hulp geboden heeft bedankt.Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
VOIP settings Alice Algemeen 3 25 september 2009, 16:43
VOIP naast VODSL? Eigen telefoon netwerk 45 18 mei 2009, 21:26
VOIP functie Algemeen 6 19 april 2009, 16:01
Zyxel P-2602h-D1A (ADSL2+ VoIP IAD) iemand ??? Alice met eigen modem 12 13 april 2009, 21:09
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief