obey-robots.txt
19 Augustus 2018, 08:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Weg met Alice

andrep
Ik zou 19 november 2007 aangesloten worden.
Toen het hun nog niet gelukt was op 6 december 2007, heb ik gebeld dat ik ervan wil.
Intussen had ik zowat om de andere dag gebeld met hoe de zaken ervoor stonden en keer opkeer kreeg ik te horen dat men dan niet wist.
Dit zou geen probleem zijn en zonder kosten.
Ik alles terug gestuurd.
En toen begon het geëmmer.
Tot 3 keer toe hebben ze wel geld geïncasseerd wat ik vervolgens ook weer terug heb laten boeken. (Immers er waren geen diensten geleverd)
Toen begonnen de dreigbrieven.
Als ik niet zou betalen zou ik afgesloten worden.
Ik heb hun gemaild dat ik dit een zeer bijzondere presstatie vind omdat het hun niet gelukt was om mij aan te sluiten.
Dit maakte geen indruk want tot 2 keer toe kreeg ik dezelfde brief en de laatste (dinsdag 13 mei2007 -ruim een half jaar nadat alle ellende begon)
kreeg ik de brief dat ze mij hadden afgesloten en als ik niet binnen 3 dagen zou betalen ik een incassobureau op mijn dak zou krijgen.
Hierop naar de wetswinkel gegaan en de situatie uitgelegd.
Zij adviseerde als ik er vanaf wil zijn om maar te betalen (180,00) voor iets wat ik niet heb gekregen.
Ik had hen van begin af aan 2 tot 3 keer schriftelijk en aangetekend moeten verzoek het probleem op te lossen.
Nou ik was al een hoop geld kwijt aan het gebel met hun helpdesk waar ik niets wijzer van ben geworden.
Nog maar een keer gebeld met Alice, je weet wel van die het niet makkelijker kan maken maar wel moeilijker.
Ze zeiden mij toch maar te betalen en dan vervolgens weer een schriftelijke brief sturen met het verzoek tot creditering van het bedrag.
Nou ik heb inmiddels betaald en een brief gestuurd met het verzoek tot creditering en nu maar hopen.
Het zou providers verboden moeten worden om geld te incasseren als er nog niets geleverd is, want geld incasseren dat ze lukt ze altijd maar diensten leveren ho maar.
En als je het geld terug stort hebben ze wet nog aan hun kant ook en de consument mag het gestunteld betalen.
DUS OVERSTAPPEN NAAR ALICE NIET DOEN!!!!!!

schemerwoude
andrep schreef:
Ik zou 19 november 2007 aangesloten worden.
Toen het hun nog niet gelukt was op 6 december 2007, heb ik gebeld dat ik ervan wil.
<knip verhaal>
DUS OVERSTAPPEN NAAR ALICE NIET DOEN!!!!!!

Jouw verhaal is blijkbaar niet zo anders dan dat van mij en enkele anderen op dit forum. Ik heb inmiddels een brief van een incassoburo gehad. Ik heb het incasso buro 2x gemailt maar die reageren net zo allert als Alice: niet.

Ik probeer nu al 4 maanden van Alice af te komen. Ik heb al ruim 3 maanden een andere provider en nog steeds stuurt Alice mij aannamingen en gaan ze niet inhoudelijk op mijn klachten in.

Ter verduidelijking: aangevraagd in nov 2007. Ik zou aangesloten zijn Dec 2007. Eind jan 2008 het contract ontbonden per aangetekende brief. Pas na ruim 2 maanden een reactie. Ik werd in het gelijk gestel en zou het geld terug krijgen. Ik heb natuurlijk nooit betaald en de incasso laten blokeren. Alice heeft echter wel een keer afgeschreven (na mijn aangetekende intrekking van de machtiging) en dat heb ik laten storneren. Ik heb nooit een enkel bit internet ontvangen.

Samenvattend kan ik zeggen: Hou je van boze brieven en mailtjes tiepen, neem dan een abonoment bij Alice. Doe je liever andere dingen in je vrije tijd, ga dan naar een andere provider.

mabiba80
Ik heb een inmiddels langdurig conflict met Alice, ik twee maanden lang geen verbinding gehad met internet en daarna een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik mijn contract wegens wanprestatie wil laten ontbinden.

Ik heb tevens mijn rekening laten blokkeren en heb al het geld wat ik inmiddels aan Alice had betaald terug laten storten door de bank.

Ik ben niet van plan om te betalen voor diensten die Alice niet heeft geleverd.
Ik heb inmiddels ook al een aantal brieven van het incassobureau gehad en ook een paar mails gestuurd, ik krijg zowel van het incassobureau als van Alice geen enkele reactie.

Aliceman
Als klant ben je altijd verplicht te voldoen aan je betalingsverplichting. Dat staat bij Alice (en zo n beetje elke andere provider) in de algemene voorwaarden. Heb je gelijk, krijg je je centjes terug. Daar teken je voor tijdens het aangaan van een contract (dus lezen voortaan !!!!)

Verder is het inderdaad een beetje krom bij Alice. Klachten met betrekking tot geen geleverde diensten worden niet per direcht behandeld waardoor je incasso s in je nek krijgt. Een goede oplossing zou zijn eerst de aanmaningen en incasso s te pauzeren en eerst de klacht uit te zoeken.

Brieven naar Alice worden door grote onderbezetting pas laat/later behandeld. Lullig als consument en een aandachtspunt voor Alice. Toch is dit, wederom volgens de regels en wetten van de algemene voorwaarden, de enige manier om dit soort dingen te melden......
Was ooit in dienst van....

Vragen ? Ik zal helpen ze te beantwoorden, maar geen garanties !

BMP
Welkom Aliceman Wink

En ja links bij navigatie http://alice.gebr...search.php
is de zoekfunktie, en als je op home klikt http://alice.gebr.../index.php zie je alle nieuwe laatste posts

BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Weg met Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief